A koreaiak komoly modelloffenzívát folytatnak, egyszerre három modellpremiert tartottak. Ebből egy, új modellváltozat és kettő facelift.
A Hyundai (és vele együtt a Kia) az utóbbi évtizedben jelentős fejlődésen ment keresztül, melynek köszönhetően a koreai típusok szinte kivétel nélkül az egyik legjobb vételnek számítanak a szegmensükben. A fejlesztések és a modelloffenzíva a jövőben sem áll le, ezt bizonyítandó a Hyundai egyszerre három újdonságról is lerántotta a leplet, melyek közül a háromajtós i20 teljesen új modell a kínálatban, míg az i30 és i40 esetében egy alapos faceliftről beszélhetünk.
A második generációs i20 az októberi Párizsi Autószalonon tartotta világpremierjét, ahol a pozitív visszajelzések közepette a koreaiak ígéretet tettek egy háromajtós, sportosabb kinézetű változatra is. Most leleplezték az eufemisztikusan csak i20 Coupénak nevezett újdonságot, melynek kapcsán kijelenthető, hogy tartották a szavukat, hiszen a 25 milliméterrel alacsonyabb tetővonal, a hátsó spoiler, az átrajzolt első lökhárító és hűtőmaszk, valamint a 17 colos kerekek tényleg vagányabb megjelenést kölcsönöznek a városi kisautónak.
A háromajtós kivitel ellenére az i20 Coupe a praktikumot sem mellőzi, ugyanis az ötajtós testvéréhez képest 10 literrel nagyobb a csomagtartója, vagyis 336 literes. A motorpalettája természetesen megegyezik vele, így benzines fronton a jól bevált 1.25-ös és az 1.4-es blokkok közül lehet majd választani, 84, illetve 100 lóerővel, míg a dízeleknél az 1.1-es és az 1.4-es turbós kerregők alkotják a kínálatot 75, valamint 90 paripával. Később érkezik majd az ezer köbcentis, háromhengeres turbós benzines is, amivel a legjobb választás lehet a stílusos koreai kisautó.
Az i30-at talán nem kell bemutatni senkinek, hiszen a Volkswagen Golf kategóriájában versenyző modell többször is eredményesen szerepelt az európai szaklapok összehasonlító tesztjein. Vele kapcsolatban a legfontosabb újítás, hogy a facelift hozományaként hot-hatch kivitellel bővül a kínálat, ugyanis megkapta a Kia cee’d GT-ben megismert 1.6 literes, turbós benzines erőforrást, igaz némileg kisebb teljesítménnyel, hiszen 204 helyett csak 186 lóerőt produkál, változatlanul 265 Nm-es maximális nyomaték mellett.
Az i30 Turbo hatfokozatú manuális váltóval szerelve 8 másodperc alatt abszolválja a nulla-százas állórajtot, a végsebessége pedig a 220 kilométer/órát közelíti, továbbá a sportos menetdinamikához áthangolt futómű, nagyobb fékek és direktebb kormányzás is jár. Természetesen a megújult külső nem csak a Turbo privilégiuma, hanem mindegyik modellen visszaköszön, többek közt új lámpákkal, átrajzolt hűtőmaszkkal és új külső színárnyalatokkal.
A mostanra időzített harmadik újdonság az i40 facelift, amely az európai modellpaletta zászlóshajójaként rendelhető lesz 7-fokozatú duplakuplungos automataváltóval, de csak az 1.7 literes 141 lóerős turbódízel motorral párosítva. Az új külső itt is az összes kivitelnek jár, vagyis új lámpák, karakteresebb front rész integrált LED-es ködlámpákkal, valamint friss 16 vagy 18 colos felnik jelentik az újításokat.
A menetdinamikai és biztonsági extrák is bővülnek az i40-ben, így többek közt elérhető lesz a mechanikus differenciálzárat imitáló elektronikus menetstabilizáló asszisztens, az intelligens távolsági fényszóró, és a táblafelismerő rendszer is.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |