Ki ne szeretné, ha új kocsit vesz, hogy az legalább az első hónapokban tökéletesen működjön. Hibátlan autó nem nagyon van, de itt egy lista melyik márkáktól kell kevésbé tartani.
Megjelent a J.D. Power amerikai autós piackutató éves tájékoztatója az új autók minősítéséről. A kezdeti autóipari minőségkutatás (IQS) azon az egyszerű módszeren alapul, hogy egy új autó vásárlását követő első 90 napban adódik-e bármilyen probléma a járművel. A hibamutató száz autóra vetítve alakul ki, aszerint, hogy egy márka száz autójában hány hibát jegyeztek fel a tulajdonosok az említett időszak alatt. Az alacsonyabb szám nyilvánvalóan jelenti a jobb minőséget.
Az átlagos problémaszám 116, 100 autóra vetítve, amely némileg magasabb, mint a tavalyi felmérés 113-as értéke.
Érdekes megjegyezni, hogy a teljesen új, vagy jelentősen átalakított modellek esetében a hibamutatók magasabbak jóval az átlagnál. Ezek a modellek 128-as hibamutatóval szerepelnek átlagosan. Mindez, abból a szempontból jelent sokat, hogy az autógyárak rengeteg újdonságot fejlesztenek egy-egy új modelljükbe, amelyek azonban a megjelenésük utáni első periódusban sok meghibásodás lehetőségét jelentik. Ennek tipikus példája a Bluetooth-kapcsolaton keresztüli telefon párosítás, amely ha nem megy elég kézenfekvően máris hibaként jelentkezik.
A legjobb autókat a J.D. Power felmérése szerint egyébiránt a Porsche csinálja, átlagban 74 hibával, majd a Jaguar 87 és Lexus 94 pontos számmal következik száz autó esetében. A legkomolyabb elismerés ugyanakkor talán a Hyundai negyedik helye (94-es értékkel) hiszen volumengyártóként tud ilyen jó értéket produkálni. A hibalistán a legrosszabbul a Fiat szerepel 206 problémával 100 autó esetében.
Az abszolút legjobb modellek hármasa: a bronzérmes a Mazda 2, (66 hibával áll/100 autó), a második a Hyundai Accent (65 pont/100 autó) és a legjobb a Porsche Panamera (62 pont/100 autó).
Az átlagos problémaszám 116, 100 autóra vetítve, amely némileg magasabb, mint a tavalyi felmérés 113-as értéke.
Érdekes megjegyezni, hogy a teljesen új, vagy jelentősen átalakított modellek esetében a hibamutatók magasabbak jóval az átlagnál. Ezek a modellek 128-as hibamutatóval szerepelnek átlagosan. Mindez, abból a szempontból jelent sokat, hogy az autógyárak rengeteg újdonságot fejlesztenek egy-egy új modelljükbe, amelyek azonban a megjelenésük utáni első periódusban sok meghibásodás lehetőségét jelentik. Ennek tipikus példája a Bluetooth-kapcsolaton keresztüli telefon párosítás, amely ha nem megy elég kézenfekvően máris hibaként jelentkezik.
A legjobb autókat a J.D. Power felmérése szerint egyébiránt a Porsche csinálja, átlagban 74 hibával, majd a Jaguar 87 és Lexus 94 pontos számmal következik száz autó esetében. A legkomolyabb elismerés ugyanakkor talán a Hyundai negyedik helye (94-es értékkel) hiszen volumengyártóként tud ilyen jó értéket produkálni. A hibalistán a legrosszabbul a Fiat szerepel 206 problémával 100 autó esetében.
Az abszolút legjobb modellek hármasa: a bronzérmes a Mazda 2, (66 hibával áll/100 autó), a második a Hyundai Accent (65 pont/100 autó) és a legjobb a Porsche Panamera (62 pont/100 autó).
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |