Csak remélni lehet, hogy egyszer eljut a sorozatgyártásig az eddigi legdurvább kompakt Volkswagen.
A napokban zajló Pekingi Autószalon egyik legizgalmasabb tanulmányautója a Volkswagen Golf R 400 Concept, amit eddig csak vázlatokon lehetett megtekinteni, most viszont közzétették róla a hivatalos sajtófotókat és a legfontosabb információkat. Ahogyan az várható volt, a 400 lóerős és 450 Nm-es teljesítményről a 2.0 literes, négyhengeres, turbós benzinmotor gondoskodik, ami a Golf R-ből származik, abban viszont „csak” 300 lóerőt produkál. A tanulmányautó plusz száz lóerejét annak köszönheti, hogy a wolfsburgi mérnökök módosítottak a turbófeltöltőn és megerősítették a forgattyúházat, továbbá a turbónyomást is jelentősen megemelték.
Az eredmény egy igazi kompakt utcai rakéta lett, ami 3,9 másodperc alatt katapultál álló helyzetből százas tempóra, a végsebessége pedig 250 helyett 280 kilométer/óra, amely elektronikusan limitálva van. Az erő továbbításában hatfokozatú DSG-automataváltó és 4Motion összkerék-meghajtás segít, a menetstabilitáson pedig a 20 milliméterrel szélesebb nyomtávok javítanak. Utóbbival kapcsolatban megemlítendő, hogy a 235/35 R19-es gumikat rejtő kerékjárati ívek az 1988-as Rallye Golf G60-at idézik, a 110 milliméteres dupla kipufogóvégek pedig a 2002-es Golf R32-t.
A Golf R 400 Concept további különlegessége, hogy a módosított lökhárítókon szénszálas kiegészítő elemekkel találkozni, az utastérben pedig Alcantara borítású, integrált fejtámlás sportülésekkel. Ugyan az autó fogadtatása garantáltan pozitív lesz, a Volkswagen egyelőre nem tervezi a sorozatgyártását.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |