Nem csak a szahíri versenypályán köröző Forma-1-es autók nyújtottak komoly látványosságot múlt hétvégén Bahreinben: a világbajnokság negyedik futamának helyszínén feltűnt a McLaren legexkluzívabb utcai autója, az X1-es is, amelyből mindössze egyetlen példány készült.
Nem csak a valóságban, de még az újságokban, internetes magazinok hasábjain is ritkán látni az X1-est, amelyet tavaly készített az F1-es istállójáról nevezetes gyártó egy olyan közel-keleti olajmilliárdos megrendelésére, aki a legendás F1-ből, a Mercedes-Benzzel közösen készített SLR-ből és az MP4-12C típusjelű szupersportkocsiból is rendelkezik egy-egy példánnyal.
Az X1 nem más, mint egy átöltöztetett, egyedileg átszabott MP4-12C, amelyet a wokingi gyártó Special Operations részlege készített el. A 3,8 literes, V8-as, 592 lóerős motoron nem változtattak, azonban az autó hossza 11 centméterrel, szélessége pedig 19 centiméterrel nagyobb lett.
„Az ügyfél versengést akart az autóiparon kívüli tervezők és a McLaren saját tervezői között” – mondta az autó tavalyi bemutatásakor Frank Stephenson, a McLaren tervezési igazgatója, aki elárulta: az alkotás során a házon belüli mérnökök olyan járműveket tanulmányoztak, mint például az 1961-es Facel Vega, az 1953-as Chrysler D'Elegance Ghia, az 1959-es Buick Electra, az 1939-es Mercedes 540K vagy az 1971-es Citroen SM.
A végül kiválasztott és megvalósított dizájnt Hong Yeo, a McLaren egyik koreai születésű mérnöke alkotta meg. Az X1-es kivitelezése 18 hónapot vett igénybe, s a visszajelzések szerint megérte temérdek energiát fektetni az egyedi modellbe: a Bahreini Nagydíj hétvégéjén az autó bármerre járt, legalább olyan érdeklődést váltott ki, mint a pályán száguldó F1-es versenygépek…