Elfogadta az Európai Unió környezetvédelmi bizottsága azt a rendelkezést, amelynek értelmében az autógyártóknak a jövőben jelentősen csökkenteniük kell a járművek zajkibocsátási szintjét. A véleményeket erősen megosztó határozat életbe lépése előtt azt az Európai Parlamentnek és az Európai Bizottságnak is jóvá kell hagynia.
A járművek zajkibocsátási szintjének csökkentése – népegészségügyi okokra hivatkozva - már jóideje téma, azonban az EU környezetvédelmi bizottsága által mostanában elfogadott elképzelés minden eddiginél szigorúbb mértékű zajcsökkentést ír elő. Azt várják a gyártóktól, hogy 2020-ig legalább felére csökkentsék a jelenlegi zajszintet. A bizottságban erősen megoszlottak a vélemények, állítólag egyetlen szavazat döntött az elfogadás mellett.
Noha az autóipari lobbi és a környezetvédelmi bizottság számos tagja kardoskodott amellett, hogy legalább a sportautók kapjanak kedvezményt, ezt végül elutasították. A csehek konzervatív párti képviselője, Miroslav Ouzky erre alapozva figyelmeztetett: ha túlzásba viszik a szigort, az beláthatatlan következményekkel járhat az autóiparra nézve.
„A korábbi, reálisnak mondható tervezettel ellentétben a bizottság által elfogadott változat túlságosan ambiciózus. Ez az európai autógyártó cégekre nézve roppant előnytelen, mert csökken a versenyképességük, ami pusztuláshoz vezethet” – mondta Ouzky.
Ahhoz, hogy a környezetvédelmi bizottság által elfogadott rendelkezés életbe lépjen, az Európai Parlamentnek és az Európai Bizottságnak is jóvá kell hagynia. A két felettes szerv várhatóan március környékén szavaz a kérdésről.