Autó hvg.hu 2012. december. 21. 06:00

2020-ra lehalkíttatná az autókat az EU

Elfogadta az Európai Unió környezetvédelmi bizottsága azt a rendelkezést, amelynek értelmében az autógyártóknak a jövőben jelentősen csökkenteniük kell a járművek zajkibocsátási szintjét. A véleményeket erősen megosztó határozat életbe lépése előtt azt az Európai Parlamentnek és az Európai Bizottságnak is jóvá kell hagynia.

A járművek zajkibocsátási szintjének csökkentése – népegészségügyi okokra hivatkozva - már jóideje téma, azonban az EU környezetvédelmi bizottsága által mostanában elfogadott elképzelés minden eddiginél szigorúbb mértékű zajcsökkentést ír elő. Azt várják a gyártóktól, hogy 2020-ig legalább felére csökkentsék a jelenlegi zajszintet. A bizottságban erősen megoszlottak a vélemények, állítólag egyetlen szavazat döntött az elfogadás mellett.

Noha az autóipari lobbi és a környezetvédelmi bizottság számos tagja kardoskodott amellett, hogy legalább a sportautók kapjanak kedvezményt, ezt végül elutasították. A csehek konzervatív párti képviselője, Miroslav Ouzky erre alapozva figyelmeztetett: ha túlzásba viszik a szigort, az beláthatatlan következményekkel járhat az autóiparra nézve.

Nincs kivételezés a sportautókkal sem?
autoevolution.com

„A korábbi, reálisnak mondható tervezettel ellentétben a bizottság által elfogadott változat túlságosan ambiciózus. Ez az európai autógyártó cégekre nézve roppant előnytelen, mert csökken a versenyképességük, ami pusztuláshoz vezethet” – mondta Ouzky.

Ahhoz, hogy a környezetvédelmi bizottság által elfogadott rendelkezés életbe lépjen, az Európai Parlamentnek és az Európai Bizottságnak is jóvá kell hagynia. A két felettes szerv várhatóan március környékén szavaz a kérdésről.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.