A kínai autóipar nyerte a japán-kínai szigetvitát
A Kínai Autóipari Szövetség publikálta legfrissebb adatait, láthatóan jelentős hasznot húztak a japán autók bojkottjából.
A két ország közötti feszültség forrása a a Japánban Szenkaku, Kínában Tiaojü néven ismert szigetcsoport, amelyet mindkét ország sajátjának tekint. A hosszú hetek óta tartó konfliktus miatt szerte Kínában Japán-ellenes tüntetéseket tartanak és immáron bojkottot is hirdettek a japán termékek ellen.
A számok jól mutatják, hogy éles zuhanásba kezdtek a korábban piacmeghatározó japán márkák modelljei. Az eredményeik szerint már a francia autógyárak szintjén vannak. A legnagyobb japán márkák elvesztették egy hónap alatt vásárlóik felét, miközben a hazai termékek augusztusi 23.3 százalékos aránya 31.3 százalékra ugrott október végére.
A kínai márkákat jelenleg a második helyen a német autók követik, 25.1 százalékról 27 százalékos piaci arányra növekedve októberre Az amerikai, dél-koreai illetve a francia modellek, alig profitáltak a háborúskodásból.
Piaci szakértők megjegyzik, hogy azok a vevők, akik eddig Toyotát vettek volna nem valószínű, hogy egyik pillanatról a másikra átnyergelnek egy kínai Chery vagy Geely modellre. Hosszabb távon viszont ez sem kizárt.