2012. november. 13. 12:59 hvg.hu Utolsó frissítés: 2012. november. 13. 12:43 Autó

A kínai autóipar nyerte a japán-kínai szigetvitát

A Kínai Autóipari Szövetség publikálta legfrissebb adatait, láthatóan jelentős hasznot húztak a japán autók bojkottjából.

A két ország közötti feszültség forrása a a Japánban Szenkaku, Kínában Tiaojü néven ismert szigetcsoport, amelyet mindkét ország sajátjának tekint. A hosszú hetek óta tartó konfliktus miatt szerte Kínában Japán-ellenes tüntetéseket tartanak és immáron bojkottot is hirdettek a japán termékek ellen.

A számok jól mutatják, hogy éles zuhanásba kezdtek a korábban piacmeghatározó japán márkák modelljei. Az eredményeik szerint már a francia autógyárak szintjén vannak. A legnagyobb japán márkák elvesztették egy hónap alatt vásárlóik felét, miközben a hazai termékek augusztusi 23.3 százalékos aránya 31.3 százalékra ugrott október végére.

A kínai márkákat jelenleg a második helyen a német autók követik, 25.1 százalékról 27 százalékos piaci arányra növekedve októberre Az amerikai, dél-koreai illetve a francia modellek, alig profitáltak a háborúskodásból.

Piaci szakértők megjegyzik, hogy azok a vevők, akik eddig Toyotát vettek volna nem valószínű, hogy egyik pillanatról a másikra átnyergelnek egy kínai Chery vagy Geely modellre. Hosszabb távon viszont ez sem kizárt.

Hirdetés
hvg360 Tornyos Kata 2025. január. 07. 12:00

Vészesen terjednek a légúti fertőzések, de honnan tudjuk, hogy coviddal, influenzával vagy megfázással van-e dolgunk?

A téli időszak minden évben egyet jelent az influenzaszezonnal, és ez idén sincs másként. Magyarországon fokozódik a járványhelyzet, szinte mindenki talál a környezetében olyan embert, aki lázra vagy köhögésre panaszkodik, de még nem késő beadatni az influenza elleni védőoltást a HVG által megkérdezett szakértők szerint. Mi a különbség tünet és tünet között, és melyik légúti megbetegedés lehet igazán veszélyes? Erről is beszélt Várdi Katalin pulmonológus és Kemenesi Gábor virológus.