Így kötnek el egy BMW-t három perc alatt
Egy 15 millió forintos 1M BMW-t mindössze három perc alatt visznek a profi tolvajok, ahogy az egy BMW-rajongóknak szóló internetes oldalon lévő videón is látható. A biztonsági hackercsomag könnyen megvásárolható. A BMW pedig mossa kezeit.
A brit 1addicts.com-on egy elkeseredett néhai BMW-tulajdonos írja le, hogyan lett hűlt helye a garázsban szeretett 1M-esének, és bemutatja a biztonsági kamera felvételét is, amin jól látható, ahogyan a csuklyás rablók gond nélkül kikódolják az autó biztonsági rendszerét, és kulcs nélkül elviszik az igencsak drága német járművet.
A tolvajok az ablak betörésével jutottak el az autó diagnosztikai portjához, ahová a saját eszközüket csatlakoztatva kikódolták a biztonsági rendszert, majd megadták a saját új kódjukat. Ezután az autót már könnyedén elindíthatták, és elhajthattak vele.
Ehhez a hackeléshez szükség volt arra, hogy Európában minden autógyárnak védelmi rendszer nélkül lehetővé kell tennie, hogy a diagnosztikai rendszerhez bárki csatlakozhasson, így nem csak a márkaszervizek olvashatják a gépkocsik hibaüzeneteit, hanem bármelyik autószerelő, akinek van ehhez megfelelő eszköze.
Még csak nem is a BMW az egyetlen, amelyik lehetővé tette, hogy a diagnosztikai csatlakozáson keresztül a biztonsági rendszer is elérhető legyen. De a jelek azt mutatják, hogy mégiscsak erre az autótípusra álltak rá üzemszerűen a tolvajok.
A szakértők szerint a módszer nagyarányú elterjedésének az lehet az oka, hogy könnyedén hozzá lehet jutni olyan kütyükhöz, és üres elektronikus biztonsági kulcsokhoz, amellyel az autóhackelés könnyedén kivitelezhető. Bolgár „szakértők” a csomagot 8 ezer euróért (225 ezer forint) árulják, de vélhetően kínai utángyártók már kijöttek a piacra olcsóbb ajánlattal is.
A BMW mindenesetre mossa kezeit, és leírták, hogy sajnos az autórablások kivédésére nincsen lehetőségük, és nem vállalhatnak felelősséget az ilyen eseményekért. Mindemellett szorosan együttműködnek a rendőrséggel, hogy az autók a jogos tulajdonosaiknál maradhassanak.
Addig is, míg ezt a biztonsági lyukat az autógyár befoltozza, az autós szaklapok azt ajánlják, hogy a tulajdonosok szereljék fel a kocsijukat egyéb lopásgátló berendezésekkel.