2011. október. 20. 22:40 Utolsó frissítés: 2011. október. 20. 21:30 Autó

Cégautóadó: milyen cégautóval járhatnak jól?

Az új cégautóadó-tervezet szerint az eddigi, tisztán a motorok lökettérfogatán alapuló számítás helyett a motor teljesítményt és a környezetvédelmi besorolást veszi majd figyelembe a szabályozás. A többek között szén-dioxid-kibocsátási határértéket is megállapító európai kibocsátási normák szerinti besorolás képezheti majd az adószámítás alapját.

Az eddigi, havi 7000, vagy 15 ezer forintos lökettérfogathoz kötött mérték helyett - a tervezet alapján - a motorteljesítmény és a környezetvédelmi osztály szerint 7700 és 44 000 forint közé esik majd a havi adó mértéke. A jövőben lesznek olyan járművek, melyekre az eddiginél kevesebb adót kell fizetni, például az 1600 köbcentinél nagyobb, Euro 5 normájú, 120 kW-nál kisebb teljesítményű gépkocsikra, ahol a korábban fizetett 15 000 Ft akár 49 százalékkal is csökkenhet. Egy Euro 4-es normájú, 120 kW-nál nagyobb teljesítményű, de kis lökettérfogatú autó jelenlegi 7000 Ft-os adója viszont több mint 4,5-szörösére emelkedik majd.

További részletek az Autómenedzser.hu autós portál cikkében.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.