Cégautóadó: milyen cégautóval járhatnak jól?
Az új cégautóadó-tervezet szerint az eddigi, tisztán a motorok lökettérfogatán alapuló számítás helyett a motor teljesítményt és a környezetvédelmi besorolást veszi majd figyelembe a szabályozás. A többek között szén-dioxid-kibocsátási határértéket is megállapító európai kibocsátási normák szerinti besorolás képezheti majd az adószámítás alapját.
Az eddigi, havi 7000, vagy 15 ezer forintos lökettérfogathoz kötött mérték helyett - a tervezet alapján - a motorteljesítmény és a környezetvédelmi osztály szerint 7700 és 44 000 forint közé esik majd a havi adó mértéke. A jövőben lesznek olyan járművek, melyekre az eddiginél kevesebb adót kell fizetni, például az 1600 köbcentinél nagyobb, Euro 5 normájú, 120 kW-nál kisebb teljesítményű gépkocsikra, ahol a korábban fizetett 15 000 Ft akár 49 százalékkal is csökkenhet. Egy Euro 4-es normájú, 120 kW-nál nagyobb teljesítményű, de kis lökettérfogatú autó jelenlegi 7000 Ft-os adója viszont több mint 4,5-szörösére emelkedik majd.
További részletek az Autómenedzser.hu autós portál cikkében.