Autó Biró Csongor 2011. augusztus. 11. 15:43

Melyek a legnépszerűbb cégautómárkák Magyarországon?

A Magyarországon forgalomba helyezett új személyautók száma 2010-ben negatív rekordot döntött: alig több mint 43 ezer új személyautót helyeztek forgalomba. Ez 72 százalékos visszaesés a válság által már részben érintett 2008-as évhez képest és 28 százalékos a 2009-es adathoz képest. A magyar cégautópiac a válság évei alatt átrendeződött. Új márkák kerültek az élvonalba, a korábbi egyeduralkodók, mint például a Suzuki, hátracsúsztak. A Hyundai három és fél éve még a 22. volt a rangsorban, 2011 első negyedéve végén már a 9. helyen állt. A piac annyira kicsi, hogy két-háromszáz darabos beszerzések képesek teljesen felborítani a sorrendet. Ma azon márkáknak fut a szekér, ahol odafigyeltek a flottapiacra.

A céges vásárlók arányának növekedését minden hazai importőr örömmel nyugtázta, sokan a flottaértékesítésre összpontosították erőforrásaikat. Egyes márkáknál a flottaarány látványosan alakult, az Opelnél például 45 százalékról 72-re ugrott 2008 óta, a Fordnál 2011 első negyedévében már 86,5 százalék a céges arány a személyautó-eladásokon belül. Van olyan márka is, ahol ez 90 százalék. Januártól márciusig a teljes piacon ez 68,5 százalék volt, a kishaszonjárműveknél 94,8 százalék.

A HVG Cégautó 2011 különszám közli a 2010-ben forgalomban lévő cégautómárkák ötvenes toplistáját. Íme, a top 10.

MárkaCégautók száma 2010-benCéges az összesből
1. Ford34 72815%
2. Opel32 6928%
3. Volkswagen27 09710%
4. Skoda18 07911%
5. Toyota15 82813%
6. Renault13 4127%
7. Suzuki12 4593%
8. Peugeot9 3448%
9. Mercedes8 92816%
10. Audi8 28215%

További rangsorok a HVG Cégautó 2011 különszámban.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2025. január. 06. 09:30

MVM-terjeszkedés Romániában: a helyiek szerint Orbán most tolja be az országba Putyin trójai falovát

A magyar állami energiacég kivásárolja a német E.On-t Románia második legnagyobb gázcégéből. A helyi félelmek szerint, ha az üzlet lezárul, az MVM orosz gázzal fogja ellátni az ország háztartásainak csaknem felét, és ezzel nagyban erősödik Moszkva befolyása Bukarestben. A tranzakció 2025 első felében zárulhat, de még elkaszálhatják. Ennek az esélyét erősítheti az a sürgősségi rendelet, mellyel a román kormány megakadályozhatja a stratégiai fontosságú vállalatok “ellenséges” átvételét.