Autó Biró Csongor 2011. augusztus. 04. 17:33

Pontosított a kormány: Audik helyett Skodákkal járnak a miniszterek

A HVG Cégautó 2011 különszámban feltérképeztük az állami autóparkot, megvizsgáltuk, mennyi pénzt költött az állam az adófizetők pénzéből kocsik fenntartására, beszerzésére. Az év elején az állami vezetői autók zöme Audi volt. Ma a miniszterek többsége Skodával jár.

A májusban nyomtatásban megjelent cikk online közlése nyomán a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) sajtóirodája levélben adta tudtunkra, hogy időközben a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) az idén 600 millió forintért beszerzett 97 Skoda Superbet kiosztotta, így már nem minden állami vezető jár Audival, sőt a miniszterek többsége a csehek nagyautóját használja. A beszerzett Skoda Superb gépkocsikból csak a miniszterek, államtitkárok és helyettes államtitkárok részesültek, kivéve a három védett minisztert (a belügyi-, a külügyi- és a honvédelmi tárcák vezetőit).

Autómenedzser
Felszereltségek

A Comfort felszereltség legfontosabb elemei: 16 hüvelykes acél keréktárcsák, audiocsatlakozó, biztonsági fejtámlák elöl, 12 voltos csatlakozó, elektro-mechanikus szervkoromány, elektronikus menetstabilizátor, hat légzsák, isofix-rögzítési pontok, klímaberendezés, ködfényszórók, könyktámasz elöl és hátul, síalagút, központi zár, elektromosan mozgatható, fűthető külső tükrök, por- és pollenszűrő, 2 DIN méretű mp3-as rádió/CD, hővédő üvegezés.

Az Ambition felszereltség legfontosabb elemei: nagyméretű multifunkciós kijelző, bőrbevonatú kormánykerék, bőrbevonatú kézifék- és sebességváltókar, elektromos ablakemelők elöl és hátul, elektronikus differenciálzár, hidraulikus fékasszisztens, fényre elsötétedő visszapillantó tükör, fűthető első ülések, hálórendszer a csomagtérben, kanyarkövető ködfényszórók, hűthető kesztyűtartó zárt fedéllel, duplazónás automatikus klímaberendezés, 16 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák, színre fújt tükörházak, osztottan dönthető hátsó üléstámla, parkolóradar hátul, sebességszabályzó, térdlégzsák a vezetőoldalon.

A miniszterek (Navracsics Tibor igazságügyi, Fellegi Tamás fejlesztési, Réthelyi Miklós nemzetierőforrás-, Matolcsy György nemzetgazdasági miniszterek, valamint Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes) 200 lóerős kétliteres benzinmotorral, duplakuplungos DSG-váltóval szerelt, közepes (Ambition) felszereltségű Superbet kaptak. Az államtitkárok összkerékhajtású, 140 lovas kétliteres dízelmotorral, DSG-váltóval szerelt Superbet hajtanak, szintén Ambition felszereltséggel. A helyettes államtitkárok alap, Comfort felszereltségű, 160 lóerős 1,8 literes turbómotorral szerelt Superbeket használnak. A legtöbb autót a KIM kapta, ők 22 Superbbel gazdagodtak.

A korábban miniszterek által használt Audi A6 gépkocsik közül egy 2007-es évjáratú visszakerült a Porsche Lízinghez, egy-egy gépkocsit (2004-es és 2006-os évjáratút) átminősítéssel államtitkári szintre osztott szét a KEF, egy-egy autó (2004-es és 2008-as évjáratú) a vezetői tartalék állományba került.

A sajtóiroda hangsúlyozta, hogy egyetlen állami vezető sem használ egynél több gépjárművet. Amennyiben a miniszteri titkárságok igénylik, úgynevezett kulcsos kirendelt titkársági gépjárművet biztosít a KEF, ezek azonban kategóriájukban, a normatív besorolás alapján több szinttel alatta vannak annak, amit egy miniszternek biztosítani kellene.

Intézmény

Miniszter

Államtitkár

Helyettes államtitkár

Összesen

HM

 

1

3

4

KÜM

 

2

3

5

BM

 

2

4

6

KIM

1

9

12

22

MEG

1

2

2

5

NEFMI

1

7

5

13

NFM

1

8

8

17

NGM

1

6

8

15

VM

 

4

6

10

összesen

5

41

51

97

Állami Skoda Superbek, Forrás: KEF

 

Hirdetés
Kult Köves Gábor 2024. december. 29. 20:00

Dobó Kata amerikai filmje és Andy Vajna vikingjei is az élmezőnyben – Hollywood legnagyobb bukásai

Hollywood legnagyobb bukásai közt van olyan film, amely öt rendezőt fogyasztott el, köztük Coppolát is. És olyan is, amelynek zsiráf szereplője rálépett a saját péniszére. Börtönbe küldött rendező, reciklált díszlet, elhízott rabszolgalány és egy elképesztő szexjelenet – Tim Robey, a Telegraph filmes újságírója Box Office Poison című könyvében mesél a legendás bukások hátteréről. A szerzővel beszélgettünk.