Fiamnak is tetszett a Mazda 6 kombi formája, nála ez nagy szó.
Fiamnak is tetszett a Mazda 6 kombi formája, nála ez nagy szó. Szerinte olyan ez az autó, mint egy kocka, amelyet szétfújt a langyos adriai szél. Én már a felvarrás előtt is szépnek találtam, az új ívek és vonalak csak rátettek egy lapáttal.
Pörgős ez a Mazda 6, a beszoktatás első kilométerei alatt féltem, nehogy nekiugorjon az előttem haladónak. Simogatni kellett a gázpedált, csitítgatni a lovakat, érezte a kocsi rajtam, hogy már egy éve nem mazdáztam. Meséltem neki régi hatosokról, amitől megnyugodott. Elmondtam neki, hogy sokkal jobban tetszik ereje, dinamizmusa, mint a korábban kipróbált tesztautók ritmusa. A hízelgés megtette a hatását, kezes bárányként viselkedett alattam és kedvező fogyasztással hálálta meg barátságomat. A közel 600 kilométeres tesztelés során vegyes üzemben, tempós országúti szakaszokkal, városi araszolással és autópályás előzésekkel a Mazda 180 lóerős kombija 6,7 liter gázoljata fogyasztott 100 kilométerenként.
24 ezer kilométer volt már a tesztautóban, de ez a kézifék karjának nyugalmi helyzeti lötyögésén kívül nem látszott a kocsin. Kényelmes a Mazda 6, jól tartanak a fűthető ülései (a hátsó ülőlapja rövid), a beltér egyhangúságát vörösen világító műszerek dobják fel. A kormány multifunkciós, sok a gomb rajta, de meg lehet tanulni a kezelését. Az ajtók érintésre nyílnak, gombnyomásra indul a kocsi, igaz, meghagyták a zár kialakítását a kormány alatt. A xenon fényszórók kanyarkövető funkciója kikapcsolható, akárcsak a Volvókban. Emelkedőn dombsegéd könnyíti meg az elindulást. A GTA felszereltség szinte tökéletes business csomag. Két dolgot hiányoltam csupán: napfénytetőt és navigációt.
Tesztautónkban holttérfigyelő rendszer is működött: ha az autó holtterében feltűnik egy autó, sárga LED jelzi a megfelelő oldali visszapillantó házában. Ha veszélytelen a sávváltás, nem történik semmi, de ha veszélyes, villogással és hangjelzéssel figyelmeztet a Mazda. A technikai vívmányok közül leginkább a start-stop rendszert hiányoltam. A dugóban araszolásnál hasznos és környezetkímélő megoldás.
A Mazdánál túlléphetnének már végre a párbeszédes Bluetooth-kapcsolódáson. Négy-öt perces üvöltözés és kölcsönös meg nem értés után ezúttal is sikerült összeköttetést varázsolni telefonom és az autó között, sőt a telefonom zenéit is a kocsi hangszóróin élvezhettem.
A hangrendszer és a klíma kialakítása a facelift előtti, a Bose hifi kiválóan szól, erősítőjét a pótkerék helyén találjuk – csak defektünk ne legyen… A 400 newtonméteres nyomatékú motor király, jól húz, de hangos. Versenytársaitól emiatt marad el.
A kormány pontos, a váltó rövid úton jár és precíz, futóműve könnyedén javítja az úthibákat (a tököli reptér körüli kátyús úton más autóval 40-50-nel közlekedem, a Mazdával még a 70 sem tűnt soknak), parádésan kanyarodik, szereti, ha sportosan közlekedünk vele. Nehéz kimondani, de örömautó. Az ESP-vel meglehetősen gyakran találkozunk, egy-egy erőteljesebb kigyorsításnál, kikanyarodásnál villog.
Hatodik sebességfokozata hosszú, 100 kilométer/órás sebességnél 1800-at forog a főtengely, 120-nál 2000-et, 130-nál is csak 2200-at. Nem kell túráztatni, ahhoz, hogy erőt csiholjunk ki belőle. Autópályán van tartalék, 140-ről rugalmasan ugrik 160-ra, de még ekkor is csak 3000-et fordul percenként a főtengely.
Egy kombinál a csomagtartó a legfontosabb, a Mazda 6 űrtartalma sajnos nem nőtt, ám javára legyen mondva, hogy elég széles ahhoz, hogy jól megpakolhassuk. A kalaptartó az ajtóval együtt mozog, de erősen mozognak a behelyezett tárgyak is, mert nincs semmilyen rögzítőelem, ami megfogná. Alaphelyzeti űrtartalomban elmarad a versenytársaktól, a Passatnak 603, az 508-as Peugeot-nak 560 literes a csomagtere, de döntött ülésekkel megveri mindkettőt, a maga 1751 literes értékével. A rés 740 milliméter magas, 1030 milliméter széles, mélysége 1100 milliméter álló ülésekkel, 1980 milliméter döntött ülésekkel.
Biró Csongor
Műszaki adatok
Mazda6 CD180 Sportkombi | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 2183 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 5 |
Max. teljesítmény lóerő | 180 lóerő 3500-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 400 Nm 1800-3000-es fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2725 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4785/1795/1490 |
Csomagtér | 519-1751 liter |
Tömege (kg) | 1575 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 216 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 8,7 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 6,9 |
Országúti | 4,5 |
Vegyes | 5,4 |
Tesztfogyasztás | 6,7 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 143 |
ÁRA | 8,559 millió forint |