2008. január. 28. 17:57 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2009. június. 10. 15:35 Autó

Teszt: Mazda-minőség kicsiben

Bár a kisautópiac évről évre csökken, az eladott autók mennyisége miatt...

am

Bár a kisautópiac évről évre csökken, az eladott autók mennyisége miatt még mindig fontos a hazai forgalmazóknak. Ezért bíznak minden új jövevényben. Nagy a választék, sok szép és sok jó autó verseng a vásárlók kegyeiért, van, amelyik olcsón, van, amelyik drágán. Ez utóbbi csoportba tartozik a Mazda is. 75 lovas motorral alapára 2,8 millió forint, de jobban felszerelve, 86 lovas motorral 3,5 milliótól állnak velünk szóba a kereskedők.

Minőségi az autó belseje, nem érezzük úgy magunkat, hogy a kisautó-vásárlókra magasról tett volna a Mazda, sőt: olyan miliőt teremtettek, amelyben, ha szűkösen is, de kellemesen elfér négy ember. A vezető és partnere elöl nem szenved hiányt térben, a hátsó sorban helyet foglalók annál inkább; kevés a fej-, kicsi a válltér, a láb viszont kényelmesen befér.

am

Praktikumról korlátozottan beszélhetünk, az oldalzsebek használhatatlanok, a kesztyűtartó kicsi, bár kétfunkciós, szűk a kartámasz befogadóképessége. A hátul ülőket semmi nem kényezteti. A csomagtartó az átlagosnál nagyobb, jól kihasználható, fedele könnyű, s ez igaz az összes nyílászáróra. Olyan finoman csukódnak, hogy az már zavaró, többször is rácsaptam az ajtót, amire rájöttem, hogy ezzel a filigrán kocsival finoman kell bánni. Ért a jó szóból is.

Ez igaz az autó kulturált motorjára, a kormányzásra, az agilis futóműre is. Mindegyikre jó pontot kell adnunk, az 1,3-as moci elég erős és elég csendes, a kormány szinte sportosan precíz, a futómű csak ott ráz, ahol már nehezen lehetne csillapítani. A motorzaj elhanyagolható, a gumihang és a szélzaj viszont nagyobb tempónál zavaró; ezt ellensúlyozandó hallgathatjuk a hatlemezes mp3-as gyári cuccot, igaz, ezúttal nem Bose-minőségben. A rádió javára legyen mondva, hogy antenna nélkül (a tesztautó valamelyik korábbi használója ezzel együtt állt be a gépi mosóba, ami így érthetően szétszakadt) is megfelelő vételt szolgáltatott.

[[ Oldaltörés: Ideális városi autó ]]

Mazda

A műszerfal teljesen egyedi, nem vette át a hármas és a hatos jellegzetes jegyeit, de a kör alakú formák maradtak. A műszerezettség nincs túlzsúfolva, az ergonómia példás. Vonzó lett a kilométeróra és a fordulatszámmérő, a hideg motorra hőfokjelző hiányában egy kis kék ikon figyelmeztet. A fedélzeti számítógép kijelzője narancsos mezőben kapott helyet a műszerfalon, mutat fogyasztást is. Ezen nagyon nem fogunk parázni, a bejáratás végét koptató kisautó városi használatban 6,7 liter benzint fogyasztott az együtt megtett 400 kilométer során. Pedig ment rendesen a fűtés is, a klímának automatikus funkciója is van, digitális, egyzónás. A kinti hőmérsékletről viszont nem kapunk visszajelzést, így indulás előtt cipős csúszkálással győződjünk meg az utak síkosságáról. 

A B-oszlop belóg a látótérbe, de a tükrök jól segítik a parkolást és a sávváltást. Bírja a hétköznapi strapát, főleg városi használatra ideális. 

am

Az EuroNCAP töréstesztjén ötcsillagos eredményt ért el, hasonlóan legnagyobb konkurenséhez, a Toyota Yarishoz. Nem is lehet elmenni a két autó közötti hasonlóságok mellett. Nem állítom, hogy bármiféle kölcsönös hatást vélek felfedezni: a Toyota orra tömpébb, belső tere valamivel nagyobb, technikájában, belső formavilágában is teljesen más. Viszont egymás mellé állítva őket nehéz a döntés. A Mazda2 javára szól, hogy a megbízhatósági felméréseket sorra Mazdák nyerik és jól szerepelt ezeken a korábbi, kicsit csúnyácska Mazda2/Demio. Igaz, a Toyotáknak sem kell szégyenkezniük.

B. Cs. 

Műszaki adatok


Mazda2 1,3 TE Pro
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1349
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő86 lóerő 6000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 122 Nm 3500-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2490
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 3885/1695/1475
Csomagtér250-787 liter
Saját tömeg (kg) 1030
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 172
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 12,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 6,9
Országúti 4,6
Vegyes5,4
Tesztfogyasztás6,7
CO2 kibocsátás (g/Km) 129
ÁRA A tesztelt autó ára 3,6799 millió forint






Hirdetés
Címkék
Itthon Bábel Vilmos 2025. január. 07. 14:32

„Azt mondta, el kellene mennem Indiába” – Orbán ájurvédikus gyógyító ismerőse Keralába közvetít ki magyar betegeket

Orbán Viktor egy indiai származású, Magyarországon élő ájurvédikus gyógyító oldalán tűnt fel az indiai Kerala államban, akiről azt mondja, ismeri, de azt már nem árulja el, honnan. Orbán azt is mondta: nem egészségügyi kezelés miatt utazott ki. Nem messze onnan, ahol a miniszterelnök nyaral, van egy ájurvédikus klinika, ahova az indiai ismerőse Magyarországról közvetít betegeket kezelésre. Felhívtuk a klinikát, és beszéltünk valakivel, akit a gyógyító oda közvetített volna kezelésre.