Mazda3 teszt: a legtakarékosabb Mazdám
Nem is vártunk mást, a korábban tesztelt két hármas nagy étvágya után kellett a diéta.
Nem is vártunk mást, a korábban tesztelt két hármas nagy étvágya után kellett a diéta. A városban, országúton és autópályán összesen megtett 400 kilométer során 5,5 liter gázolajat fogyasztott a Mazda3 száz kilométerenként, kevesebbet, mint a korábban nálunk járt benzines Mazda2 és a szintén takarékos kétliteres Mazda6. A fedélzeti kijelző nincs ehhez az alacsony fogyasztáshoz igazítva, a tervezők kishitűségének példája, hogy csak háromkarakteres a hatótáv. Tele tankkal 999 kilométert biztosan bevállalhatunk takarékos vezetéssel.
A Mazda közös nyomócsöves új dízelmotorja kulturált járásával szívembe lopta magát, tartalékkal bőven bírt, előzésekhez is volt ereje, igaz csak Euro4-es. A váltó hatodik fokozata autópályán hiányzott. 109 lóereje elég uralni a sávokat. Futóműve huppanókon keményen ráz, a sportosság ebben a változatban is tetten érhető. Kanyarokban parádés, kormányzása precíz.
Alaphelyzetben sem szegényes a Mazda3 felszerelése, mi különösen jól felextrázott változatot teszteltünk, amelyben széria az ülésfűtés, a Bluetooth, a tolatóradar, a szélvédő fűtés, a tempomat, a hatlemezes CD-s, mp3-as rádió, a multifunkciós kormány, a holttérfigyelő, a Bose hangrendszer, valamint a 17 hüvelykes könnyűfém kerekek. A kezelőszervek kéznél vannak, a váltótól jobbra elhelyezett kézifék kart is meg lehet szokni. Az ülés kényelmes, kanyarokban megfelelően tart. Tárolóban nem szenvedünk hiányt, pohártartó elöl és hátul is van. Csomagtartója átlagos méretű, 40 liternyi térfogatot a Bose hangrendszer rendelésével fel kell adnunk. Megéri.
Furcsa, hogy mit tesz egy autóval egy jó szín. Az egy héttel korábban tesztelt Mazda3 MPS feleannyi ámuló pillantást kapott, mint ez a szép kékség (celestial kék). Tegyük hozzá, a szín mellett a megújult Mazda3-as áramló vonalai is vonzzák a tekinteteket.
Biró Csongor
Műszaki adatok
Mazda3 Sport CD109 | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1560 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 109 lóerő 4000-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 240 Nm 1750-es fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2640 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4460/1755/1470 |
Csomagtér | 300 (Bose hangrendszerrel) |
Tömege (kg) | 1260 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 185 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 11 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 5,8 |
Országúti | 3,8 |
Vegyes | 4,5 |
Tesztfogyasztás | 5,5 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 119 |
ÁRA | 5,2499 millió forinttól |