A túlsúly veszélyes
A VW T5 Multivan 2.0 TDI Comfortline esetében utasokkal és csomagokkal együtt 745 kg a megengedett összsúly.
A VW T5 Multivan 2.0 TDI Comfortline esetében utasokkal és csomagokkal együtt 745 kg a megengedett összsúly. Ezzel szemben a Fiat Fiorino Qubo 1.3 JTD Multijet 370 kilós súlyhatára igen szerény. Ha egy család három gyerekkel utazik nyaralni, minden bizonnyal túlsúllyal indulnak útnak.
Nagy különbségek mutatkoznak a megengedett rakodási súlyban a megközelítőleg azonos modelleknél is. A Citroën Grand C4 Picassóba a maga 650 kg maximális megengedett rakodási súlyával, több mint 250 kilóval több fér be, mint a Renault Grand Scénicbe.
A gyakorlatban a túlsúly veszélye sokkal nagyobb, mivel a járművek tényleges önsúlya gyakran több, mint amit a gyártók megadnak. Ez az autók extra felszereltségére róható, ezt ugyanis a gyártók nem veszik figyelembe az önsúly megállapításánál. Aki tehát a csomagok elhelyezésénél minden grammot ki szeretne használni, előfordulhat, hogy túlsúlyos lesz az autója. Ennek aztán erős kopás és magasabb üzemanyag fogyasztás lesz a következménye. Rosszabb esetben csökkenhet menetstabilitás és a fékek is veszélyesen túlterhelődhetnek.
A német autóklub felszólított az autógyártókat, hogy főleg a tipikus családi autóknál, mint az egyterűk és a kombik, gondoskodjanak arról, hogy a jó felszereltség mellett csomagoknak is jusson elegendő hely a korlátozott mértékhatáron belül.