Toyota Avensis teszt: utazó ügynök
Új, üzleti, üzletkötői felszereltséggel tettük próbára a Toyota Avensist. Ezúttal a leggyengébb dízelmotorral választottuk. A halovány menetteljesítményért visszafogott fogyasztás kárpótolt.
2010 sem telt el úgy az Avensis életében, hogy ne foglalkozott volna vele a Toyota. Ráncfelvarráson nem esett át, de új felszereltségi csomaggal gazdagodott, kifejezetten cégautós üzleti használatra ajánlott a Travel Edition csomag.
A Travel Edition limitált széria a népszerű Sol változat felszereltségére épül. Vásárlóit az integrált navigációs rendszer (Toyota tartozék) kalauzolja utazásaik során. Az 5,8 hüvelykes színes érintőképernyős kijelzőn Nyugat-Európa teljes, Kelet-Európa részleges lefedettségű térképe érhető el SD-kártyán – Magyarország szerencsére benne van -, hátramenetben a tolatókamera által közvetített kép is itt jelenik meg.
Autós multimédia eszközök, így MP3/WMA-kompatibilis CD-lejátszó, AUX- és USB-bemenetek és iPod-kompatibilitás (opció) teszi teljessé a vezetés kényelmét. A Bluetooth technológia a biztonságos vezetést szolgálja, a telefonos kapcsolódás egyszerű, a kihangosítás minősége kiváló. Az elektromos parkolófék alapáras, a kezdetben hiányolt kéziféket kitűnően helyettesíti, segítségével könnyedén elindulunk az emelkedőn. Gázadásra automatikusan kiold.
Csomagtartója hatalmas, de szája szűk. A három személyre szabott hátsó ülések kényelme kárpótol az egyszerű miliőért. A berendezés visszafogott, egy alig használt legénylakásra hasonlít, ahol a dolgok a helyükön vannak, semmi sallang, semmi fölösleg. A technikával minden rendben van, a legkorszerűbb cuccok szolgálják ki a vezetőt, legyen szó biztonságról, kényelemről vagy szórakozásról. Az egyhangú beltér komfortját tovább rontja az a ropogás, amit akkor hallunk, ha bal könyökünkkel rátelepszünk az ajtó kárpitjára.
Váltója hatsebességes, a takarékos vezetéshez optimális kapcsolási pontról a műszerfalon felvillanó grafika jelez. Futóműve érzéketlen az úthibákra, a pesti kátyúkat sem vesszük észre, egy-egy fekvőrendőr juttatja eszünkbe csak, hogy autóban, és nem egy hajóban ülünk. A kormányzás indirekt, áll itt is a hajós hasonlat. A bizonytalanságot sugalló érzés ellenére az autó pontosan követi a választott ívet, kiválóan kanyarodik nagyobb tempónál is.
Az Avensistől távol van mindenféle dinamizmus, sportos mozdulat – ez a nyugodt, megfontolt, sikeres és magabiztos emberek autója. Az hogy a budai Kapy utcán hármasban felkapaszkodott, külön melegséggel töltötte el a szívemet, végig szurkoltam azon, hogy ne kelljen visszaváltanom kettesbe és persze azon is, le ne fulladjak.
A nagy nyomáson (2000 bar) működő piezoelektromos befecskendezők, a töltőlevegő-hűtő és a változó geometriájú turbófeltöltő révén a 126 lovas teljesítményhez 135 gramm/kilométeres szén-dioxid-emisszió társul. Természetesen ez a gyári 5,4 literes átlagfogyasztás figyelembevételével. Ha ennyire takarékos nem is, de 6 literes átlagra nálunk is jó volt az Avensis. Az eredményt vegyes üzemben (városban, autópályán és országúton) megtett 400 kilométeres teszt során mértük.
Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.