2010. október. 25. 20:15 Biró Csongor Utolsó frissítés: 2010. október. 25. 15:19 Autó

Toyota Avensis teszt: utazó ügynök

Új, üzleti, üzletkötői felszereltséggel tettük próbára a Toyota Avensist. Ezúttal a leggyengébb dízelmotorral választottuk. A halovány menetteljesítményért visszafogott fogyasztás kárpótolt.

2010 sem telt el úgy az Avensis életében, hogy ne foglalkozott volna vele a Toyota. Ráncfelvarráson nem esett át, de új felszereltségi csomaggal gazdagodott, kifejezetten cégautós üzleti használatra ajánlott a Travel Edition csomag.

A Travel Edition limitált széria a népszerű Sol változat felszereltségére épül. Vásárlóit az integrált navigációs rendszer (Toyota tartozék) kalauzolja utazásaik során. Az 5,8 hüvelykes színes érintőképernyős kijelzőn Nyugat-Európa teljes, Kelet-Európa részleges lefedettségű térképe érhető el SD-kártyán – Magyarország szerencsére benne van -, hátramenetben a tolatókamera által közvetített kép is itt jelenik meg.

am

Autós multimédia eszközök, így MP3/WMA-kompatibilis CD-lejátszó, AUX- és USB-bemenetek és iPod-kompatibilitás (opció) teszi teljessé a vezetés kényelmét. A Bluetooth technológia a biztonságos vezetést szolgálja, a telefonos kapcsolódás egyszerű, a kihangosítás minősége kiváló. Az elektromos parkolófék alapáras, a kezdetben hiányolt kéziféket kitűnően helyettesíti, segítségével könnyedén elindulunk az emelkedőn. Gázadásra automatikusan kiold.

Csomagtartója hatalmas, de szája szűk. A három személyre szabott hátsó ülések kényelme kárpótol az egyszerű miliőért. A berendezés visszafogott, egy alig használt legénylakásra hasonlít, ahol a dolgok a helyükön vannak, semmi sallang, semmi fölösleg. A technikával minden rendben van, a legkorszerűbb cuccok szolgálják ki a vezetőt, legyen szó biztonságról, kényelemről vagy szórakozásról. Az egyhangú beltér komfortját tovább rontja az a ropogás, amit akkor hallunk, ha bal könyökünkkel rátelepszünk az ajtó kárpitjára.

Váltója hatsebességes, a takarékos vezetéshez optimális kapcsolási pontról a műszerfalon felvillanó grafika jelez. Futóműve érzéketlen az úthibákra, a pesti kátyúkat sem vesszük észre, egy-egy fekvőrendőr juttatja eszünkbe csak, hogy autóban, és nem egy hajóban ülünk. A kormányzás indirekt, áll itt is a hajós hasonlat. A bizonytalanságot sugalló érzés ellenére az autó pontosan követi a választott ívet, kiválóan kanyarodik nagyobb tempónál is.

Az Avensistől távol van mindenféle dinamizmus, sportos mozdulat – ez a nyugodt, megfontolt, sikeres és magabiztos emberek autója. Az hogy a budai Kapy utcán hármasban felkapaszkodott, külön melegséggel töltötte el a szívemet, végig szurkoltam azon, hogy ne kelljen visszaváltanom kettesbe és persze azon is, le ne fulladjak.

A nagy nyomáson (2000 bar) működő piezoelektromos befecskendezők, a töltőlevegő-hűtő és a változó geometriájú turbófeltöltő révén a 126 lovas teljesítményhez 135 gramm/kilométeres szén-dioxid-emisszió társul. Természetesen ez a gyári 5,4 literes átlagfogyasztás figyelembevételével. Ha ennyire takarékos nem is, de 6 literes átlagra nálunk is jó volt az Avensis. Az eredményt vegyes üzemben (városban, autópályán és országúton) megtett 400 kilométeres teszt során mértük.

Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

 

Hirdetés
hvg360 Szabó Yvette 2025. február. 25. 14:54

Amerika visszainteget: Rogán ma elbukta hatalmának jó részét, miután a szankciós kalodából nem szabadult

Egy tollvonással meggyengítette Rogán Antal hatalmát Orbán Viktor kormányfő, Gulyás Gergellyel együtt 14-ből 11 állami vállalat felügyeletét vesztették el. Az átszervezést nemcsak a választási felkészülés indokolhatja, de így bizonyíthatja Orbán az amerikaiaknak, hogy csökkenti a korrupciós kockázatot Rogán körül. És persze illeszkedik a kormányfő hatalomgyakorlási technikájába is.