2010. július. 19. 08:04 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2010. július. 17. 20:14 Autó

Volkswagen Sharan bemutató: családgyarapítás

Akárhogy is nézzük, a Sharan mindig jól tartotta magát.

Akárhogy is nézzük, a Sharan mindig jól tartotta magát. Öregen is kelendő, a rossz magyar piacon még az idén is fogyott belőle. Világszerte 600 ezren választották az akár hétüléses kényelmes kisbuszt, a legújabb generációra szeptemberig várni kell.

A Portugáliában, a Tiguan és a Passat alapjaira épített, teljesen megújult Sharan szeptemberbe érkezik a magyar kereskedésekbe, hazai ára még nincs, Németországban a 1,4 literes belépőmodellt 28 850 euróért kínálják. Az importőr szerint jó lesz a magyar ár, főként a kis turbómotorral szerelt változat kedvező árfekvése vonzhatja a vásárlókat.

További képek a galériában. Kattintson a képre!
am

A bajorországi nemzetközi bemutatón megtudtuk, hogy sokáig vacilált a szakvezetés, amíg úgy döntöttek, hogy megújítják a Sharant. Hosszú szülés volt, de ezt megszokhattuk a Volkswagentől: modelljeik lassan változnak, ellenben egyre tökéletesebbek. Így van ez a Sharannal is. A korábbi generációkra semmi nem emlékeztet, csak praktikuma. A fejlesztők az elődből csupán két alkatrészt tartottak meg: a bal- és a jobboldali napellenzőket.

Kezdetben nem tudtam eldönteni, hogy mi különbözteti meg az új Sharant az új Tourantól. Nagyon hasonlítanak egymásra, szemből olyanok, mint két tojás. Aztán megnéztem a számokat: a nagyobb testvér közel ötven centivel hosszabb, teljesen más a futóműve, erősebbek a motorjai és sokkal finomabb a belső tér kidolgozása.

A Sharan jócskán megnőtt: 22 centivel hosszabb, 9,2 centivel szélesebb, 1,2 centivel alacsonyabb. Kell is a tér, mert a Sharan vásárlói megszokták, hogy szinte minden befér az autójukba. Az új Sharan csomagtartója hét üléssel is 300 literes, de ha ledöntjük az összes hátsó ülést, 2430 liternyi térrel gazdálkodhatunk. A hétüléses változat ledöntött hátsó sorral 711 literes csomagtérrel rendelkezik, az ötülésesé 885 literes, amelynek hossza 2,1 méter – egy mosógép simán befér. Ha lehajtjuk az anyósülést, akár 3 méteres tárgyakat is szállíthatunk. Ha vontatni kell, az 1,8 tonnás Sharan 2,4 tonnás teherrel is megbirkózik. Később összkerékhajtás is várható.

[[ Oldaltörés (Nagy autóhoz erős motor kell) ]]



Négy motorral kapható kezdetben a VW Sharan: a leggyengébb, a 140 lovas a kétliteres turbódízel, a legerősebb a 200 lovas kétliteres TSI (ebben nincs start-stop). Utóbbival nem vezettük a Sharant, az előbbit pedig túl gyengének találtuk az izgalmas autózáshoz. Viszi az autót, szó se róla, de autópályán és emelkedőkön még DSG-váltóval sem tetszett. Az elektronikusan állítható (sport, normál és komfort) DCC futómű hasznos, főként sportos vezetéshez ajánlott. A Sharan nagy sebességnél és kanyarban kissé imbolyog, keményített futóművel kevésbé. A kis dízel a 100 kilométeres teszt során nem győzött meg, fogyasztása 6,8 liter körül alakult.

További képek a galériában
am

Hasonlóan halvány teljesítmény nyújtott a Sharanban a belépő benzines, duplafeltöltős motor, amelyet ebben a modellben 150 lóerős változatban mutattak be. Kézi kapcsolású váltóval működtetve, start-stoppal, fékezési energia visszanyeréssel autópályás és városi üzemben használva kimagaslóan magas fogyasztást mértünk a tesztúton: 11 liter/100 kilométer. Ehhez képest nem éreztük annyira izmosnak, igaz, nem szenved az emelkedőkön és a pályán is könnyedén tartja a 180-as tempót. A tesztelt változatok közül az erősebb 170 lovas dízel nyerte el a tetszésünket, DSG-váltóval kiváló választás. Ezzel a motorral egy pillanatig sem éreztük túlméretesnek, vagy túlsúlyosnak az autót, a sztrádán is volt bőven tartalék, még akkor is, ha 140-ről kellett kigyorsítani. Meglepetésünkre a fickós dízel takarékosnak bizonyult, a szintén 100 kilométeres tesztúton csupán 6 litert fogyasztott. Mindkét dízelt, az alacsony károsanyag-kibocsátás érdekében SCR-katalizárorral szerelték, amely AdBlue adalék segítségével csökkenti a környezet nitrogénoxid-szennyezését.

Az új Sharant az 5 és a 7 üléses kivitelek mellett 6 üléssel is lehet rendelni, ami kiváló üzleti kisbusznak. A 6-7 üléses változatokban alapfelszereltség a háromzónás klíma, az összes biztonsági öv bekapcsolását visszajelző rendszer, valamint a harmadik sorba bejutást megkönnyítő EasyEntry. Ezzel a megoldással valóban könnyedén bejutunk a kocsi legvégébe, ahol a biztonságunkról fejlégzsák és oldallégzsák is gondoskodik, ám hogy ott kényelmesen elférünk, megoszlottak a tesztelők között a vélemények. Szerintem nem nagyobb a hely, mint egy Touranban, de mások a második üléssort kissé előretolva komfortosan utaztak benne.

A VW-csoport legtöbb biztonsági és kényelmi eszközével felszerelhető a Sharan: intelligens távfény, bixenon fényszórók, LED-es nappali fény, LED-es hátsó lámpák, elektromosan nyitható panorámaablak, kulcsnélküli nyitás és indítás, kulcsról nyitható elektromos tolóajtók és csomagtértajtó, érintőképernyős, merevlemezes, navigációs szórakoztató és információs egység, Dynaudio hifi, USB- és iPod-csatlakozás, merőleges és práhuzamos parkolásra is képes automatika, tolatókamera, elektromos parkolófék stb. Tároló sok van, de egy Nikon fényképezőgép és egy iPad nem fér el egyszerre a kesztyűtartóban. Előbbit száműztük a csomagtartóba, utóbbi elfért az ajtózsebben. Pohártartó bőven van, a klíma emberbarát, az ülések kényelmesek, kár, hogy az elektromosan állítható gerinctámasznak nincs masszázsfunkciója. Minden Sharanban alapáras a félautomata klíma, a CD-s rádió, az ESP és a hét légzsák.

Biró Csongor

[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]

 

Volkswagen Sharan 1,4 TSI / 2,0 TDI/2,0 TDI DSG
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)1390/1968/1968
Környezetvédelmi besorolásEURO 5
Max. teljesítmény lóerő150 lóerő 5800-as fordulaton
140 lóerő 4200-as fordulaton
170 lóerő 4200-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm240 Nm 1750-4000-es fordulaton
320 Nm 1750-2500-as fordulaton
350 Nm 1750-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)2919
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4854 / 1904 / 1720
Csomagtér711/885-2297/2430 liter
Saját tömeg (kg)1723/1774/n.a.
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)197/194/207
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)10,7/10,9/n.a.
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Város/országút/vegyes9,2/6,1/7,2
6,8/4,8/5,5
7,0/5,1/5,8
Tesztfogyasztáskb. 11/6,8/6
CO2 kibocsátás (g/km)167/143/n.a.
ÁRA szeptembertől

 

 

Hirdetés
Kult HVG 2024. november. 26. 20:00

"Amit mi csinálunk, az hosszútávfutás" – színfalak mögött az Ivan & The Parazollal

Néhány napon belül több helyen és több helyzetben is találkoztunk a jövőre hatodik nagylemezét megjelentető Ivan & The Parazollal, hogy megtudjuk, mitől különleges a zenekar új nagylemeze, hogyan áll most a 14 éves zenekar, mi történt velük az elmúlt években, és miért gondolják azt, hogy eljött az együttes aranykora. A HVG kisfilmje.