VW Caddy teszt: alig kér enni az összkerekes dobozos
Komfortos, személyautós a beltér, praktikus, ergonomikus, ingerszegény környezet...
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/ddf9c63a-4df9-41d0-9abf-94d602d1eee8.jpg)
Komfortos, személyautós a beltér, praktikus, ergonomikus, ingerszegény környezet félautomata klímával és ülésfűtéssel (58 ezer forintért) megspékelve. A mezei Caddyhez képest a mezőjáró négyszernégyes komolyabban felszerelt: alapból jár hozzá ESP elektronikus stabilizáló program, EDS (elektronikus differenciálzár), hegymenet-asszisztens, és a 4Motion kivitelre hangolt hatfokozatú manuális sebességváltó. A kormány négy irányba állítható, a vezetőülés magassága szabályozható. A műszerfal az ötös Golfból és a Touranból lehet ismerős, a fedélzeti számítógép büszkén hirdeti az autó akár 1100 kilométeres hatótávolságát.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/70c00a92-1988-4abb-9a1d-eda39133a256.jpg)
Hasznos teherbírása 730 kiló, extraként maximum 800 kilogrammra bővíthető, legnagyobb össztömege 2,2 tonna lehet, legfeljebb 1,5 tonnás tömeget vontathat. A könnyebb rakodás érdekében a dobozos Caddy 3,2 köbméteres raktere (a Maxi kivitel 4,2 köbméteres) egyrészt tágas, másrészt különösen jól hozzáférhető a 70 centi szélesre nyíló utasoldali tolóajtón, illetve a felárért rendelhető második tolóajtón át. Tesztautómban Cargo válaszfal (felára 123 ezer forint) (előrehajtható válaszfallal és utasüléssel) segítségével könnyedén teljesíthettem feleségem kívánságát: 2,2 méteres lapra szerelt akasztós szekrényt kapott tőlem. Néhány perces agymunkába és több száz elhalt agysejtembe került, amíg rájöttem a válaszfal nyitjára. A műszaki leírást nem találtam meg az autóban, csak miután végre megfejtettem a titkot: egy mozdulattal felhajtható az ülőlap, majd lehajtható a fejtámlával együtt a hátlap. A bibi ekkor jött, ugyanis az ülés nem feküdt síkba, így a sarka megakadályozta, hogy előre nyissam a válaszfalat. Addig kínlódtam, míg elfáradtam és ráhuppantam az összecsomagolt ülésre. Na, ez volt a megfoldás: az előválasztó kar lenyomásával együtt az ülést is nyomni kellett, és láss csodát, teljesen eltűnt a vízszintes síkjában. Így a válaszfal ajtaja előrecsuklott, rögzíteni egy karral lehet. Sikerült is az így felszabadított raktér közel egytizedét elfoglalnom áruval. Ez is jóval több volt, mint amennyit egy személyautóba bepréselhettem volna.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/34547344-5110-4de1-a0a6-2dc2abcb4e1b.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/e21c529f-5fb0-4046-b281-805be964b9b3.jpg)
A dobozos Caddy vásárlója választhat a szárnyasan nyíló, osztott hátsó ajtó és a nagy helyet elfoglaló felfele nyíló hátsó ajtó között, a tesztautóban az előbbi volt. Egyszerűbb pakolni, ráadásul kibillenthető, így teljesen rá lehet tolatni az árukiszolgáló rámpára. A raktérben 6 rögzítőgyűrűvel lehet az árut biztonságosan szállítani.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/42223b66-7216-4b64-afae-88b6d1c5604e.jpg)
A VW Caddy összkerékhajtásáról Haldex 4 lamellás tengelykapcsoló gondoskodik, amely a hajtóerőt ezredmásodperceken belül pontosan oda juttatja, ahol szükség van rá. 31 fokos emelkedőkön is képes felkapaszkodni, de vannak korlátai: 15 fokos rámpaszög, 15 fokos első- és 23 fokos hátsó terepszög. Futóműve kemény, munkaautós, 20 milliméterrel magasabb, mint az elsőkerekes Caddy változatoké, széria kerekei 15 hüvelykesek. Kátyúkon nagyot csattan a hátsó fertály.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/9dcc64e5-86c6-4f91-9123-50ec82caeb62.jpg)
A biztonsági öv becsatolására nem figyelmezteti sem a vezetőt, sem az utast, kellemetlenül hangosan és pontatlanul működik a tolóajtó, a kézifék olyan hangosan reccsen a kongó tér miatt, hogy nem ajánlatos késő éjjel hazaérni, biztosan felébred a család.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/af2b2d2b-170e-4512-bec0-01a381780134.jpg)
A motor állati hangos, ám jó volt megint találkozni a VW kihalófélben lévő PDTDI-jével, a folyamatosan szuszogó 105 lovas 1,9 literes ősmocival. Tiszteletet parancsol és megnyugtató a több, mint 1000 kilométeres hatótáv. Természetesen üresen, és a teherautókra vonatkozó közlekedési szabályok, sebességhatárok betartásával, országúti használatban. Hetvennel 1300-as fordulaton 3,7-et fogyaszt a komputer szerint az autó, nyolcvannál felmegy 3,8-ra. Az ötszáz kilométeres tesztút során vegyes üzemben 6,5 literes átlagfogyasztást mértem száz kilométerenként. A kormány és a váltó VW-hez méltón precíz.
B. Cs.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/9aed96a0-4636-4bf0-b4a3-0fc0f2df6dac.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/331cf6d6-21cf-4b2b-b9e8-838f875853a0.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/3a4782b3-7122-432a-af97-f4207bd0191f.jpg)
Volkswagen Caddy 4Motion 1,9 PDTDI | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1896 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 105 lóerő 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 250 Nm 1900-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2682 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4405 / 1794 / 1866 |
Raktér | 3200 liter |
Saját tömeg (kg) | 1560 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 164 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 13,7 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Város/országút/vegyes | 8,1/5,6/6,6 |
Tesztfogyasztás | 6,5 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 172 |
ÁRA | nettó 4,995 millió forinttól |