VW Polo menetpróba: minigolf
Minden tervet felülmúlnak az előzetes várakozások, nem véletlenül.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/ac6d0cc6-bbb3-4b41-a08f-bc095f16da1d.jpg)
Minden tervet felülmúlnak az előzetes várakozások, nem véletlenül. A VW Polo nagyon jó autó lett, a gond csak az vele, hogy nem tudjuk még az árát. Németországban 12 ezer eurótól adják a hatvan lovas 1,2 literes háromhengeres motorral és Trendline csomaggal felszerelt ötajtóst, Ausztriában ugyanezért 12,99 ezret kérnek. A magyar piacra kedvezőbb árat vár az importőr, jó hír, hogy az ESP, a vészfékasszisztens, az elektronikus differenciál, a dombsegéd, hat légzsák az alapfelszereltség részét képezi. Az EuroNCAP töréstesztjén ötcsillagos a 3,97 méteres kisautó.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/f82c14ae-e3ae-4c99-ab08-7482f0c35c78.jpg)
Az új Polo időben és térben is jókor jött, Walter de Silva tisztaságra, tökéletességre és egyszerűségre vonatkozó receptje ezúttal is bejött: az autó minden ízében a Golfra hasonlít, de szebb, arányosabb, izgalmasabb annál. A harmónia azonban a használhatóság rovására megy az A-oszlop esetében, ez sokat kitakar. Az egyik kolléga magának Silva mesternek hányta a szemére a problémát, akinek ez a probléma eddig nem tűnt fel. Igaz, ő alacsonyabb az átlagnál.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/b5f013b1-bf8d-42b6-b35b-3787baa41f31.jpg)
Kényelmesen elfértem a Polóban, de társam, aki legalább 20 centivel túltesz rajtam, kínlódott a lábaival, a térdeivel tartotta az egyébként jó fogású, precíz kormányt. Az autó masszív, jól fekszi az utat, futóműve magabiztos, az erős turbómotorral még sportosan is vezethető. Az 1,2 TSI annyira új a kínálatban, hogy még a gyári sajtóanyagban is csak jövő időben beszéltek róla. Alul-felül húz, érces a hangja. Élvezet vezetni, kritikus helyzetben is van tartaléka. Egy hosszú lejtő végén elkapott a hév és kicsit veszélyesen közelítettem meg, majd hagytam magam mögött egy Corsát. Hajtűkanyar bejáratánál tudtam elévágni, a 105 lóerős Polo vidáman követte az ívet, de a tempó túl gyors volt és elnéztem a kanyar végén lévő kígyónyelvszerű kereszteződésben a helyes irányt. Amikor visszaevickéltem - egy laza megfordulást követően - a megfelelő sávba, láttam, hogy a sofőr félrehúzódva még mindig az előzés élményét dolgozza fel. És ez csak az 1,2-es motor volt, mi lesz majd, ha jön a GTI…
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/a338c8ad-95bb-43cd-9624-13cb24794a40.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/3d2012b5-a16d-4585-95c8-751ba4ba8065.jpg)
A kis turbóra várni kell még, kezdetben csak a megszokott 1,2 és 1,4 literes benzines (85 lóerős) erőforrásokkal érhető el a Polo. Dízelfronton kedvező változás, hogy 1,6 literesre hízott a motor, 75, 90 és 105 lóerős lehet. A középső motorral érhető el a BlueMotion technológia, amellyel a kisautó szén-dioxid-kibocsátása 96 gramm/kilométer, gyári átlagfogyasztása 3,6 liter száz kilométerenként. 2010-ben jön az igazi aszkéta, a VW Polo BlueMotion start/stop rendszerrel 3,3 literrel beéri majd, kibocsátását pedig 87 gramm/kilométerre szorítják le, új erőforrást kap: háromhengeres 1,2 literes TDI hajtja. Néhány motorhoz (1,4, 1,2 TSI, 85 lovas 1,6 TDI) duplakuplungos, hétsebességes DSG-váltó is rendelhető, ez a prémiumosztályba repíti a kisautót.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/41d70cea-7dd6-4574-be69-c8efe1a0a7ed.jpg)
Vezettük is a ma kapható legkisebb kibocsátású ötajtóst, igaz a 3,6 literes fogyasztást meg sem közelítettük, főként országúti használatban, szerpentineken, hágónak felfelé, állandó klímázással, fotózással 4,7 literes fogyasztást mért a fedélzeti számítógép. Kipróbáltuk a leggyengébb dízelt, a 75 lóerős változat halványan teljesített a szardíniai sziklákat övező kanyargós hegyi szakaszokon. Egyenesben száz-százhússzal is repeszthettünk, de a legkisebb emelkedőnél kezdhettük a visszaváltást, sokszor kettesig kellett visszapakolni.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/01d5dce8-506e-4ad3-8bae-6acd910b6a3e.jpg)
A beltér minőségi, az anyagok tapintása olyan, mint amit a Golfban, vagy a Passatban megszoktunk. A Golf belterét képzeljük el kicsiben, akár érintőképernyős multimédiás kijelzővel, SD-kártyáról olvasó navigációval. A tesztautókban egy lapocskával védték a trükkös tolvajok ellen a kártyát, ám ha valaki nem a lopás szándékával hozzányúlt a kártyához, büntetésül navigátor nélkül maradt. Szerencsére minden kocsiban volt térkép is.
Csomagtartója 280 literes alaphelyzetben, duplapadlós, így síkba is dönthető. Ekkor 952 literes poggyásztérrel gazdálkodhatunk.
B. Cs.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/662fc763-6a6a-461f-9d04-f2052eac409f.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/2c1a932c-9c55-42a0-bc8d-758b8f35d4e5.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/6b77e368-0c32-4366-befa-9bff3ac0d68b.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/0ce3a91e-e23d-4387-8f9c-0f387aab18e4.jpg)
Volkswagen Polo 1,2 TSI/BlueMotion | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1197/1422 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 5 |
Max. teljesítmény lóerő | 105 lóerő 5000-es fordulaton/ 90 lóerő 1500-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 175 Nm 1500-3500-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2470 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3970 / 1682 / 1453 |
Csomagtér | 280-952 liter |
Saját tömeg (kg) | 1100/1157 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 190/180 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 9,7/11,5 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Vegyes | 5,5/3,6 |
Tesztfogyasztás | 7,5/4,7 |
CO2 kibocsátás (gramm/kilométer) | 129/96 |
ÁRA | n.a. |
![](https://cdn.hvg.hu/img/partolo_tagsag/HVG_hetilap_2_ho_50_off_kampany_03_640x360.png)