2009. január. 15. 12:30 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2009. január. 15. 12:23 Autó

Volkswagen Golf 5.1: cégautók gyöngye

Lehet azt mondani, hogy nem nagy kunszt ez az autó, de nekem tetszik a formája.

am


Lehet azt mondani, hogy nem nagy kunszt ez az autó, de nekem tetszik a formája. Agresszívabb lett az orra, touareges a hátsója, összességében maradt a régi. Akinek ez csalódás, tudnia kell, a Golf lassan változik, a minősége és a megbízhatósága pedig soha. Ezért is lehet Európa egyik legkedveltebb autója, a német piacon évtizedek óta az első modell. Ennyi német nem tévedhet. Nehéz megtalálni a hibáit. Egyszerű, áttekinthető, komfortos, biztonságosan vezethető, uralható, a kipróbált új motorral kiváló választás.  

am



Nekem kicsi az autó, sokszor úgy éreztem, egy Polóban, vagy Fabiában ülök. Amit a vezetőülésben szűknek éreztem, azt ugyanakkor bőségesnek magam mögött. A hátsó sorban ülők nem szenvednek térhiányban, az ülések kemények, nem kényeztetnek, a lábtér kifejezetten nagy. Kár, hogy mindez a csomagtartó rovására, amiben viszont gyenge a Golf. Akárcsak az elődei. Isofix-rögzítési pontok, olvasó lámpa, ruhafogas teszi praktikussá, a függönylégzsákok pedig biztonságossá a hátsó kuckót. 

am



Diszkrét, meglepően elegáns a Golf belseje és ez igaz az alacsonyabb felszereltségi szintekre is. Tesztautóm alap Trendline csomagja kifejezetten kellemesnek mondható négy elektromos ablakemelővel, felárért kétzónás automatikus klímával (46 ezer forint), ülésfűtéssel (csomagban 140 ezer), nagy kijelzős zenelejátszóval, tempomattal (48 ezer) és kényelmes szövet ülésekkel. Xenonlámpa nem is rendelhető egyelőre, ám a halogén fényszórókat és az éjszakai utazást kanyarlámpa egészíti ki. A rendszer a kormány elfordításakor, illetve irányjelzéskor felkapcsolja a ködlámpát a megfelelő oldalon (felára 45 ezer forint). Bosszantó, hogy az ESP fizetős, csak újabb 168 ezer forint leperkálásával érezhetjük magunkat nagyobb biztonságba, igaz ezért a pénzért már fék- és hegymenet segédet is kapunk. Esti megvilágítása is tetszetős, a fehér-vörös izzás audis élményekre emlékeztet, a rádió kijelzője maradt kék. A fedélzeti számítógép kijelzője informatív és tetszetős.

am



Pörgős a legkisebb turbómotor, az egynégyes 122 lóereje több mint elég a napi rutin teljesítéséhez, de hosszabb utazáshoz, tengerig tartó sztrádalovagláshoz is elegendő. Az egyhetes használat során soha, egyetlen közlekedési helyzetben sem éreztem alsóbbrendűnek magam, dinamikusan és a város ritmusát táncolva kiválóan vezethető. Pontos a kormány, feszes, de csillapít a futómű, agilis és biztonságos a kanyarokban, elegendő tartalékkal bír előzéseknél. Hibátlan. Gondoltam, majd a fogyasztásba jól belekötök, ezért nem kíméltem. Igaz, a téli időjárásnak köszönhetően nem raliztam vele, így a 600 kilométeres tesztelés során, vegyes használatban 7,3 liter benzint kért száz kilométerenként. 

am



Nagyon halk a motor, de annyira, hogy olyan érzésünk van, mint egy kriptában: síri csend. Egy német magazin vette a fáradtságot és megmérte üresben milyen zajártalommal jár. Az eredmény megdöbbentő: 40 decibel. Hallani mellette egy zsebóra szívverését. Csak összehasonlításként: Mercedes-Benz S600 – 41 decibel, BMW 750 Li - 43 decibel, Toyota Prius – 44 decibel. Alapjáraton 700-at fordul percenként a motor, meg sem moccan a motorfedél. 

Ám amikor szükség lenne a turbó segítségére, megváltozik a karakter, fütyül a feltöltő, felerősödik a motorhang és még a kipufogó felől is halljuk a 200 newtonméter hatását. A néma leventéből könnyedén dühös lovag lehet. 

B. Cs. 

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]




Volkswagen Golf 1,4 TSI Trendline
MOTOR
 
Hengerűrtartalom (cm3)
1390
Környezetvédelmi besorolás
EURO 5
Max. teljesítmény lóerő
122 lóerő 5000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
200 Nm 1500-4000-as fordulaton
MÉRETEK
 
Tengelytáv (mm)
2578
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4199 / 1786 / 1479
Csomagtér
350-1305 liter
Saját tömeg (kg)
1316
MENETTELJESÍTMÉNYEK
 
Végsebesség (km/h)
200
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
9,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
 
Város/országút/vegyes
8,2/5,1/6,2
Tesztfogyasztás
7,3
CO2 kibocsátás (g/Km)
144
ÁRA
4,7146 millió forinttól



Hirdetés