Volkswagen Golf 5.1: cégautók gyöngye
Lehet azt mondani, hogy nem nagy kunszt ez az autó, de nekem tetszik a formája.
Lehet azt mondani, hogy nem nagy kunszt ez az autó, de nekem tetszik a formája. Agresszívabb lett az orra, touareges a hátsója, összességében maradt a régi. Akinek ez csalódás, tudnia kell, a Golf lassan változik, a minősége és a megbízhatósága pedig soha. Ezért is lehet Európa egyik legkedveltebb autója, a német piacon évtizedek óta az első modell. Ennyi német nem tévedhet. Nehéz megtalálni a hibáit. Egyszerű, áttekinthető, komfortos, biztonságosan vezethető, uralható, a kipróbált új motorral kiváló választás.
Nekem kicsi az autó, sokszor úgy éreztem, egy Polóban, vagy Fabiában ülök. Amit a vezetőülésben szűknek éreztem, azt ugyanakkor bőségesnek magam mögött. A hátsó sorban ülők nem szenvednek térhiányban, az ülések kemények, nem kényeztetnek, a lábtér kifejezetten nagy. Kár, hogy mindez a csomagtartó rovására, amiben viszont gyenge a Golf. Akárcsak az elődei. Isofix-rögzítési pontok, olvasó lámpa, ruhafogas teszi praktikussá, a függönylégzsákok pedig biztonságossá a hátsó kuckót.
Diszkrét, meglepően elegáns a Golf belseje és ez igaz az alacsonyabb felszereltségi szintekre is. Tesztautóm alap Trendline csomagja kifejezetten kellemesnek mondható négy elektromos ablakemelővel, felárért kétzónás automatikus klímával (46 ezer forint), ülésfűtéssel (csomagban 140 ezer), nagy kijelzős zenelejátszóval, tempomattal (48 ezer) és kényelmes szövet ülésekkel. Xenonlámpa nem is rendelhető egyelőre, ám a halogén fényszórókat és az éjszakai utazást kanyarlámpa egészíti ki. A rendszer a kormány elfordításakor, illetve irányjelzéskor felkapcsolja a ködlámpát a megfelelő oldalon (felára 45 ezer forint). Bosszantó, hogy az ESP fizetős, csak újabb 168 ezer forint leperkálásával érezhetjük magunkat nagyobb biztonságba, igaz ezért a pénzért már fék- és hegymenet segédet is kapunk. Esti megvilágítása is tetszetős, a fehér-vörös izzás audis élményekre emlékeztet, a rádió kijelzője maradt kék. A fedélzeti számítógép kijelzője informatív és tetszetős.
Pörgős a legkisebb turbómotor, az egynégyes 122 lóereje több mint elég a napi rutin teljesítéséhez, de hosszabb utazáshoz, tengerig tartó sztrádalovagláshoz is elegendő. Az egyhetes használat során soha, egyetlen közlekedési helyzetben sem éreztem alsóbbrendűnek magam, dinamikusan és a város ritmusát táncolva kiválóan vezethető. Pontos a kormány, feszes, de csillapít a futómű, agilis és biztonságos a kanyarokban, elegendő tartalékkal bír előzéseknél. Hibátlan. Gondoltam, majd a fogyasztásba jól belekötök, ezért nem kíméltem. Igaz, a téli időjárásnak köszönhetően nem raliztam vele, így a 600 kilométeres tesztelés során, vegyes használatban 7,3 liter benzint kért száz kilométerenként.
Nagyon halk a motor, de annyira, hogy olyan érzésünk van, mint egy kriptában: síri csend. Egy német magazin vette a fáradtságot és megmérte üresben milyen zajártalommal jár. Az eredmény megdöbbentő: 40 decibel. Hallani mellette egy zsebóra szívverését. Csak összehasonlításként: Mercedes-Benz S600 – 41 decibel, BMW 750 Li - 43 decibel, Toyota Prius – 44 decibel. Alapjáraton 700-at fordul percenként a motor, meg sem moccan a motorfedél.
Ám amikor szükség lenne a turbó segítségére, megváltozik a karakter, fütyül a feltöltő, felerősödik a motorhang és még a kipufogó felől is halljuk a 200 newtonméter hatását. A néma leventéből könnyedén dühös lovag lehet.
B. Cs.
Volkswagen Golf 1,4 TSI Trendline | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1390 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 5 |
Max. teljesítmény lóerő | 122 lóerő 5000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 200 Nm 1500-4000-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2578 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4199 / 1786 / 1479 |
Csomagtér | 350-1305 liter |
Saját tömeg (kg) | 1316 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 200 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 9,5 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Város/országút/vegyes | 8,2/5,1/6,2 |
Tesztfogyasztás | 7,3 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 144 |
ÁRA | 4,7146 millió forinttól |