VW Caddy Life teszt: összkerekes csapatszállító
Felsorolni sem könnyű hány egyterűt kínál a Caddyk mellett a VW: Golf Plus, Touran, Sharan...
Felsorolni sem könnyű hány egyterűt kínál a Caddyk mellett a VW: Golf Plus, Touran, Sharan, de a Multivant is ide sorolhatjuk. Összkerékhajtással a Multivanen kívül, ami már egy kategóriával nagyobb mikrobusz, csak a Caddy kapható.
Ha a teherautós jelleg (pattogós futómű, hangos motor) nem zavar, odáig vagyunk a VW-kért és sok pénzt szánunk egy óriási csomagterű autóra, netán télen elengedhetetlen a 4x4-es üzem, akkor nekünk találták ki a Caddy Life 4Motiont. Egyéb esetekben nem valószínű, hogy szóba jöhet családi autó vásárlásakor. A baj az árcímkénél kezdődik, és ott is végződik. A Caddy Life 4Motion alapára a 105 lovas 1,9-es dízelmotorral 7,3 millió forint, a tesztelt autó ennél jóval drágább, több mint 9 milliót kóstált és csak öt személyre szabták. Ha szükségünk van a plusz két ülésre, a hétszemélyes kivitel felára 258 ezer forint.
A hármas ülés kényelmesen mozgatható: osztott, dönthető, és a lehajtott ülés még egyszer előrehajtható, így nagyon sokat pakolhatunk a Caddybe. Egy bringa állva gond nélkül befér. A tárolórekeszek tömkelege áll a rendelkezésünkre, zárt kesztyűtartónk azonban a teherváltozathoz hasonlóan nincs, cserében a szélvédő fölött hatalmas polcra pakolhatunk.
A fejtér hatalmas, kosarasok is kényelmesen beférnek, még passzolgatni is tudnak, sőt, amikor egyenetlen úton halad a Caddy, zsákolni is. Eszméletlenül dobál a Caddy, a nagy rugóutaknak, a 13 milliméterrel megemelt hasmagasságának köszönhetően.
Az egyhangú belteret színes betétek dobják fel, az ülés kárpitja is kétszínű, a vidámság jól megy a Caddy jellegéhez, valamint a külső fényezéshez is. Az üléspozíció magas, jól rálátni az útra, a tükrök segítségével a könnyen manőverezzük az autót szűk helyeken is, ebben a tolatóradar is partner. A szórakozásról a Passat CC-ből, a Golfból vagy a Skoda Superbből ismerős érintőképernyős hatlemezes lejátszó felel - a könyöktámaszban USB-csatlakozóval. A pendrive-ot kezeli, de az iPodot nem. A drágább változatban navigáció és Bluetooth is van.
A hatsebességes váltó és a négy irányba állítható kormány pontosan működik, a motor szórakoztatóan hangos, erős, minden helyzetben, megpakoltan is elegendő tartalékkal bír a kigyorsításhoz. A turbólyuk 1500-as fordulatig érezhető, onnantól vehemensen gyorsít, 3000 fölött elviselhetetlenül hangos a motor, igaz, ekkor már 140 bontja a teret a Caddy. Rugalmas, lehet vele a városban is ritmust váltani. Autópálya tempónál kibírható, 110 kilométer/óra környékén csendesebb a hangorkán, 160 kilométer/óra fölött erősen imbolyog. A negyedik generációs Haldex-kuplungos rendszer észrevétlenül dolgozik, kanyarban érezni igazán a hatását. Elöl kényelmes a McPherson futómű, hátul teherautósan kemény a merev tenger, szidta is mindenki, akit odasodort a sors.
A teherautós pedigré a pedálok elrendezésében is megmutatkozik, a gázra padlóig rálépünk, nem padlóig nyomjuk. A biztonsági övek bekapcsolására egyáltalán nem figyelmeztet, alapból négy légzsák véd, 60 ezer forint felárért függönylégzsák is kapható, de csak a vezetőt és az első utast védi. A fogyasztás szerencsére személyautós: a négyszáz kilométeres tesztút során vegyes üzemben 6,9 liter gázolajat fogyasztott a 4x4-es családi Caddy.
B. Cs.
Volkswagen Caddy Life 4Motion 1,9 PDTDI | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1896 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 105 lóerő 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 250 Nm 1900-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2682 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4405 / 1794 / 1846 |
Csomagtér | 750-2850 liter |
Saját tömeg (kg) | 1700 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 164 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 13,9 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Város/országút/vegyes | 8,2/5,8/6,7 |
Tesztfogyasztás | 6,9 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 176 |
ÁRA | 7,2974 millió forinttól |