VW Polo teszt: lányok, a ti autótok
Az 1,4 literes motorral szerelt, az alapnál eggyel magasabb, Comfortline felszereltséggel kicsit más az itthon...
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/407cac7b-1331-4d32-ba8d-1d2586033189.jpg)
Az 1,4 literes motorral szerelt, az alapnál eggyel magasabb, Comfortline felszereltséggel kicsit más az itthon tesztelt Polo, mint a nemzetközi próbán meghajtott 1,2 literes turbós, minden golfos hájjal megkent példányok. Ennek ellenére majd kifolyt a csajok szeme, a néhány napos teszt során egyértelművé vált, hogy bejön a női nemnek.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/2d2cf5ba-dbb0-44ef-80cb-036ddad44fda.jpg)
Végre egy olyan VW-kisautó, amelynek van dizájnja, arca, érzéki vonalai, frappáns megoldásai. Kis Golf, legyinthetnénk egyszerűen. Pedig valójában a Golf az, ami szégyenkezhet a Polo mellett, hisz nem más, mint egy felpumpált Polo. Az újdonság jobban néz ki, egyedibb, mint komolyabb testvére. Sok piacon, főként az árérzékenyebbeken, nagyobb sikert jósolok az új Polónak, mint a hatos Golfnak. Pedig a Polo sem olcsó. A tesztelt, alaphoz közeli példány ára meghaladja a 3,5 millió forintot (négy elektromos ablakemelővel, mp3-as gyári rádióval és manuális klímával).
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/7bb18f41-ba0c-4781-8ea3-a5d9167abc4c.jpg)
A kezelőszervek komfortosak, csillognak a krómkeretek, az autó mégis az egyszerűség példaképe, zavart, hogy a fedélzeti számítógép ezért az árért nem mér fogyasztást, csak napi kilométert és hőmérsékletet. A klíma kapcsolói lógnak ki csak a sorból, a régi Ibizából vehették kölcsön.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/0a5b45ac-419e-499a-8119-20a984ac7607.jpg)
Visszafogottságában és egyszerűségében még jobban virít eleganciája és technikai fölénye, amivel egész pályán támadja le a kisautó-piac szereplőit. A beltér maradt konszern-szürke, nem dobogtatja meg az ember szívét, sokkal inkább a felhasznált anyagok minősége üt hátba. Jó a tapintásuk, puhák, pontos az illesztésük. Még az ülés párnázottsága sem kisautós, egy jól felszerelt Skoda Yetiben is ugyanilyenben ültem. A hátsó ülőlapok előrendöntésekor azonban légy repül a szánkba, köhögünk a silány, vékony és olcsó hatású ülés alapanyagai láttán, tapintásán. Ugyanez van a Fabiában és az Ibizában, a Polóban talán még vékonyabb. Viszont az emeletes-polcos csomagtér-padlós megoldásnak köszönhetően síkba dönthetők a hátsó üléstámlák.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/6fa8c29b-6464-402e-ab77-00659aed9bfc.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/59b4589d-3312-4044-ab95-dfe060c3d3f5.jpg)
Amilyen kényelmes elöl ülni a Polóban, olyan reménytelen magunk mögé beférni, a Polo marad a városi fiatalok, vagy a kisgyerekesek autója. A legszebb az volt, amikor kétméteres fotós (Polo-fan) kollégám bepréselte magát a kormányhoz, hümmögött – egész jó, kéne – mondta. A pozitúra valóban nem volt természetellenes, még jól is mutatott benne, csak hirtelen eltűnt mögötte a lábtér, talán ha egy perzsa macskát beszíjazhattunk volna mögé, embert biztosan nem.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/9aeb40f7-bec4-4dc4-9f12-34b2fd4c1ee8.jpg)
Pedig az új Polo nagyobb lett elődjénél, hossza 54, szélessége 32 milliméterrel növekedett, 14 milliméterrel alacsonyabb, 25 kilóval könnyebb, légellenállási alaktényezője 0,32, csomagtere immár 280 literes.
Alapfelszereltsége tartalmazza az ESP-t (ABS, ASR, EDS, MSR – ezeket is összefogja a menetstabilizáló), a lejtmenet-asszisztenst, négy légzsákot (front-és kombinált fej-, illetve oldallégzsákok) és elektrohidraulikus szervokormányt, 2,79 millió forint alatt nem ússzuk meg a vásárlást.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/93c7154f-be91-4262-8f7f-e0a7b9e23662.jpg)
1,4-es motorja kulturált, hangtalan és meglehetősen erős, állítólag ez nem a régi 86 lovas, ez 85 ló erejével mozgatja a kisautót a sajtóanyag szerint és vadonatúj. A 250 kilométeres városi tesztelés során 7,5 liter benzint fogyasztott száz kilométerre vetítve az egynégyes Polo.
A kormányzás, a futómű és váltó a középkategóriában is példaértékű lenne, sínautóként suhan a Polo, nehéz kimondani, de élvezetes vezetni. A műanyag kormány és a váltórúd zavarhatja a nemesebb anyaghoz szokott kezűeket, a problémára megoldás a gazdag és hosszú extralista.
Biró Csongor
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/af074b95-604c-4d4a-bfe3-6aae010fb90f.jpg)
Volkswagen Polo 1,4 Comfortline | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1390 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 5 |
Max. teljesítmény lóerő | 85 LE 5000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 132 Nm 3800-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2470 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3970/1682/1485 |
Csomagtér (liter) | 280/952 |
Saját tömeg (kg) | 1070 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 177 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 12,1 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 8,0 |
Országúti | 4,7 |
Vegyes | 5,9 |
Tesztfogyasztás | 7,5 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 139 |
ÁRA | 3,696 millió forint |