Skoda Superb Combi teszt: kombibajnok
Van, aki túlzásnak tartja a Superb Combi méreteit, Fabia kombira hasonlító puttonyát – szerintük gnóm ez a...
Van, aki túlzásnak tartja a Superb Combi méreteit, Fabia kombira hasonlító puttonyát – szerintük gnóm ez a koporsószállító. Vitatkozom velük, ahogy a Fabia kombi is, a Superb kombi is szép jószág. Kétségkívül túlméretes, de pont ez benne a pláne.
Multinacionális cégek és állami vállalatok vezetői tragédiaként élik meg, hogy a válság hatására az Audikból, Saabokból és Volkswagenekből Skodákba kell átülniük. Buták ők, hisz nem is gondolják, csöbörből vödörbe kerülnek. Az első hetek, hónapok tapasztalatait követően már bánni fogják, hogy sznobságukkal megsértették ezt a rendkívüli autót. A Skoda Superbet csak szeretni lehet. Főleg, ha kombi. Az egyhetes teszt során soha nem kellett kipakolni, benne voltak a foci- és a hoki felszerelésem, a botok, a labdák, két bevásárlókocsi nem romlandó tartalma, ruhák és munkaeszközök. Mindent elnyel, egyszer jó lenne vele nyaralni.
Kombibajnokság |
Audi A6 Avant 2,0 TFSI multitronic, 170 LE, 565/1660 liter, 12,6 millió forint |
Hosszúsága 4838, szélessége 1817, magassága 1481 milliméter, (a széria tetősínekkel 1510 milliméter). Csomagtartója már alaphelyzetben is 633 literes, és a hátsó ülések lehajtásával akár 1865 literig bővíthető. Hasonló méretű csomagtartót csak a Mercedes-Benz E-osztály T modellje tud felmutatni.
Amilyen nagy a Superb, olyan lomha alacsony fordulaton, de a turbó beavatkozása mindezt egy csapásra megváltoztatja, 2000-es fordulat fölött beindul, onnantól csak a hosszú tengelytávból adódó limuzin jelleg szab gátat a városi cikázásnak. Futóműve nem nőtt fel a feladathoz, a hasonló méretű luxus limuzinok lágyságához nem lehet mérni kemény, pattogós és zajos felütéseit. A kifejezetten veszélyes csepeli utakon el kellett engednem a mögöttem haladó Octaviákat, mert feltartottam őket. A fekvőrendőröket kimondottan rühelli. Nagy tempójú kanyarokban érezni, ahogy csavarodik az autó, ha hátsókerekes lenne, folyton kilinccsel előre autóznánk.
Hova száguldoznánk? A Superb Combi nyugodt, megfontolt autó, ilyen vezetőknek ajánlott leginkább. Ha kell, repül, de minek mindig sietni? Élvezzük a csúcshifit, a kellemes klímát és a koncerttermi tágasságot. A hétsebességes DSG-váltó észrevétlenül dolgozik, csak hirtelen kigyorsításkor és padlógáznál érezzük úgy, hogy jobb lenne kézzel váltani. Sportfokozatban izgalmas vadmacskává változik a méretes kombi, padlógáznál a piros tartományba beleharap a fordulatszámmérő mutatója. Ha megfontoltan közlekedünk, a fogyasztásra sem lehet panaszunk. A hatszáz kilométeres tesztelés során vegyes üzemben (autópályán, országúton és városban használva) 8,5 liter benzint fogyasztott 100 kilométerenként.
Nagyon jól felszerelt volt a tesztautó (első hátsó ülésfűtés, kanyarkövető bixenon lámpák, elektromos csomagtérnyitás stb.), de hiányoltam a Bluetooth-os telefonálást és az érintőképernyős, navigációval kombinált Columbus fejegységből a rádiótextet.
Biró Csongor
Skoda Superb Combi 1,8 TSI DSG | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1798 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 5 |
Max. teljesítmény lóerő | 160 lóerő 4500-6200-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 250 Nm 1500-4500-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2761 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4838 / 1817 / 1510 |
Csomagtér | 633-1865 liter |
Saját tömeg (kg) | 1504 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 199 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 10,6 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Város/országút/vegyes | 9/5,6/6,9 |
Tesztfogyasztás | 8,5 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 159 |
ÁRA | 7,55 millió forint tesztautó ára kb. 10,2 millió forint |