2009. május. 26. 09:01 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2010. december. 30. 16:42 Autó

Skoda Octavia RS teszt: csúcs-Skodákkal párbajoztunk a ringen

Országúton is izgalmas, városban egyenesen provokatív az Octavia RS, még kombiként és a százhetven lovas közös...

am



Országúton is izgalmas, városban egyenesen provokatív az Octavia RS, még kombiként és a százhetven lovas közös nyomócsöves dízelmotorral is elég fürge és pimasz. Versenypályán azonban a kézi váltós, a normál Octaviánál 1,3 centivel lejjebb ültetett 200 lovas TSI a király. Az ötajtós modellek a szakavatott pilóták kezében a pályán kívülről is látványosan hatottak. 

am



Elsőként egy DSG duplakuplungos dízel kombival vágtam neki a kanyargós pályának, ahol simán letoltak a benzinesek. Aztán ugyanez megismétlődött velük, amikor bepréseltem magam egy benzines sportüléseibe.

am



A benzines érezhető erőfölénye azonban nem megy a biztonság rovására, az Euroringen egyszerűen nem lehetett felborulni az RS-sel. Nem akartam, félreértés ne essék, de nem tudtam olyan gyorsan és durván bevenni a kanyarokat, hogy az ESP ne irányítson vissza az aszfaltra, miközben szakadt rólam a veríték a halálfélelemmel kevert izgalomtól. A pálya mindkét szélét bejárták az autók, drifteltünk rendesen, de néhány kivételtől eltekintve senki sem látogatta meg a murvás bukóteret. A szakik kinyomták persze az ESP-t, vezetési képességeiknek és az autó pontos irányíthatóságának köszönhetően, következmények nélkül. 

am



Sokkal nagyobb mozgásteret adott a terepjáró tulajdonságokkal felvértezett Scout, amely a rossz utak és a közepes erősségűnek mondható tereptárgyak meghódítására is alkalmas, emellett izmos motorjainak köszönhetően az autópályán is megállja a helyét. Haldex-kuplungos összekerékhajtása szerény, 179 milliméteres hasmagassággal párosul, 1655 literes csomagtarója tekintélyt parancsoló. Riasztó ugyanakkor a pazarul felszerelt alapára, a Scout 160 lovas 1,8 literes benzinmotorral 8,291 milliótól vihető haza, a kétliteres 140 lovas dízel alapára 9,097 millió forint. Ez is lehet az oka annak, hogy 2007-es bevezetése óta csupán 35 Scout fogyott nálunk. Világszerte nagyobb volt a sikere: 22 ezret adtak el.

am

 

am

 

am



Ennél jóval kelendőbb itthon az RS. Az első szériából 148, a másodikból 439-et vettek, 587 limuzint, 205 kombit.  Típusból 2000 óta világszerte 60 ezer fogyott, 70 százalékuk kombi volt. A puttonyost főként Németországban, Svájcban, Olaszországban részesítették előnybe a vásárlók. Az új, LED-es első jelzőfénnyel és megújult belsővel kialakított, sportkormánnyal felszerelt RS ára továbbra is versenyképes a kompakt kategória nagyágyúival összevetve (Mazda3 MPS, Audi S3, Ford Focus RS, Renault Mégane RS, Opel Astra OPC, Honda Civic TypeR, VW Golf GTI, Seat Leon Cupra): a legolcsóbb dízel 170 lóerővel 7,616 millió forint, a benzines változat 7,735 millió forint. A DSG-váltó felára kb. félmillió forint.

B. Cs. 

am

 

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]

 

 

am
am
am
am
am
am
Skoda Octavia RS 2,0 TSI /Scout 2,0 TDI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)1984/1968
Környezetvédelmi besorolásEuro 5/ Euro 4
Max. teljesítmény lóerő200 lóerő 5100-6000 fordulaton/
140 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm280 Nm 1700-5000-es fordulaton/
320 Nm 1750-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)2578
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4597/1769/1447
Csomagtér585 liter
Saját tömeg (kg)1450/1570
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)242/197
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)7,2/10,2
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes7,5/6,4
Tesztfogyasztásn.a.
CO2 kibocsátás (g/Km)175/173
ÁRA 7,735 millió forinttól/
9,097 millió forinttól
Hirdetés