Ha Skodáról álmodom, így képzelem el: fehérben, kékes xenonnal, piros féknyergekkel, peres gumikkal, szép...
Ha Skodáról álmodom, így képzelem el: fehérben, kékes xenonnal, piros féknyergekkel, peres gumikkal, szép alukerekekkel. Ám ezt a történetet sohasem álmodom végig, így nem tudom, dízel vagy benzines változatban szeretném-e igazán. A motorhangnál mindig felébredek. Fehérben gyönyörű az autó, szinte minden háttérből kitűnik, ugyanúgy megbámulják az utcán, mint egy Bentley kabriót. Van stílusa, kisugárzása és Skoda. Népszerű. Olyan sportos kombi, ami elérhető, 7,1 millióért már hazavihető, a DSG-változat picit drágább, 7,5 millió forint.
A beltér komor (kicsik az ablakfelületek és fekete a kárpit) de minőségi, a műszerek elrendezése kifogástalan, a szövet-bőr ülések sportosak, egyeseknek szűknek bizonyulhatnak, kemények és elöl-hátul fűthetők. A belső dísze a DSG-váltó, amelyet végre a Skoda is megkapott. Az autó a duplakuplungos szerkezet segítségével repül, rezzenésmentesen váltja a fokozatokat – igaz némi késlekedést tapasztalni -, kézzel is tologatható, sportfokozatban meg egyenesen ördögi gyorsításokat tesz lehetővé. A dízelmorgás nem zavaró, szinte alig hallani a közös nyomócsöves erőforrás fortyogását (a Passat CR-ben azért jobb volt a hangszigetelés), cserébe kapunk viszont egy kevés elfojtott brummogást a kipufogó felől. Nem az igazi, de legalább erős gázadáskor hallani valami visszajelzést. Üldöző autónak ideális. Éjszakai hazarohanásokkor mindig megtorpantak a versenytársak, ha a kocsi mellé értek, miután meggyőződtek, hogy nem vagyunk zsaruk, simán lehagytak. De csak azért, mert hagytuk.
Az apró visszapillantók nagyon sportosak, de használhatatlanok, nehézkes a kilátás és a parkolás. Utóbbit tolatóradar segíti, amely nem csak hanggal jelez, de a Maxi Dot kijelzőn látjuk is, hogy milyen közel van az akadály. A sportkormány nem multifunkciós, nagyon pontos, alapáras a xenonfény és a kanyarlámpa, a kétzónás klíma, a tesztautóban volt még tempomat, esőérzékelős ablaktörlő és szép hangzású hatlemezes hangrendszer. A sebességtartó kapcsolója továbbra is az index karján van, így óvatosan kell állítgatnunk, ha nem akarunk folyton össze-vissza jelezni.
A kétliteres közös nyomócsöves 170 lovas turbófeltöltésű dízelmotor 350 Nm-es forgatónyomatékot ad le már 1800-as percenkénti fordulatszámon. Végsebessége 224 kilométer/óra, 8,6 másodperc alatt gyorsul százra. A száraz tények eddig üdítőek, ám, ha elhisszük a sajtóanyag további mondatát, miszerint a motor átlagfogyasztása szenzációsan alacsony: 5,8 liter/ 100 kilométer, akkor kellemetlen meglepetésekkel kell számolnunk. Mi főként városban használtuk, ennek ellenére az általunk mért 9,5 literes átlagfogyasztás magasnak tűnt. A gyári városi adat 7,8 liter.
Futóműve kemény, rossz úton zörögnek a nagy puttonyban a csomagok. Ne felejtsünk rögzítőhálót rendelni! A speciális merevítési eljárásoknak köszönhetően különösen magas csavarodási szilárdságú az autó. A normál Octaviához képest a futóművet 12 milliméterrel leültették, a rugóstagokat és a lengéscsillapítókat is keményebbre hangolták, ezért olyan stabil az RS.
B. Cs.
Műszaki adatok
Skoda Octavia Combi RS CR TDI DSG | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1986 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 170 lóerő 4200-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 350 Nm 1800-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2577 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4579/1769/1451 |
Csomagtér | 580 liter |
Saját tömeg (kg) | 1445 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 224 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 8,6 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 7,8 |
Országúti | 4,6 |
Vegyes | 5,8 |
Tesztfogyasztás | 9,5 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 211 |
ÁRA | Az autó alapára 7,5482 millió Ft. |