2009. július. 17. 18:45 Biró Csongor Utolsó frissítés: 2009. július. 17. 15:11 Autó

Chevrolet Cruze teszt: nem minden arany, ami fénylik

Összehasonlító tesztnek indult. Egy fapados és egy csúcsmodellt vezettem volna egymás után, hogy képet kapjak a Chevrolet Cruze tulajdonságairól. A sors úgy hozta, csak a legjobban felszerelt 1,8-as automatát tudtam vallatóra fogni, így több lesz a kritika, mint a dicséret.

A benzines csúcsmodell alapára akciósan 4,9 millió, listaáron felextrázva (fűthető bőrülések 389 ezerért, elektromos napfénytető 150 ezerért) 400 ezer forintos automatikus váltóval hatmillióba kerül. Ezzel nem is lenne baj, mert a kecses Cruze szép, minőségi, kényelmes, jó autó. Az alsó-középkategóriában a középmezőnyben foglal helyet, ha a korábbi Daewoo vagy Chevrolet modellekhez mérjük, óriási az ugrás.

A Chevrolet Cruze tetszik az embereknek, szerethető, csinos autó, megkockáztatom, izgalmas a formavilága. Csak a tartalom hiányos. Nem a felszereltség, az extrák, a kényelem vagy a praktikus kiegészítők hiányoznak. A probléma súlyosabb. Nincs megfelelő motor az autóhoz. Már a spanyolországi bemutatón is kiderült, a motorokat alulméretezték, pedig lóerővel el vannak látva. Vegyük például ezt az ezernyolcszáz köbcentis Euro 5-ös erőforrást. Papíron 141 lóerős, mégis úgy megy vele az 1315 kilós Cruze, mint egy háromhengeres 70 lovas kisautó. Szerintem szándékosan kapott lusta, renyhe motorokat a Cruze, hogy még véletlenül se jelentsen konkurenciát az Astrának. A dízelmotorok állítólag jobbak, aki teheti, azzal vigye a Cruze-t.

© Autómenedzser
Az 1,8-ast hatvanéves kor alatt nem ajánlom, főleg nem ezzel a töketlen automatikus váltóval, amivel tesztautónkat felszerelték. Későn, lomhán és kelletlenül dolgozik, mint az aranyos pultoslányok a velencei parti büfékben. Gyűlöltem vele a városi közlekedést, az értelmetlen felhördülésekkel járó kései váltásokkal, az erőtlen elindulásokkal, a szitkozódó tekintettel jogosan felháborodó mögöttem autózókat. Autópályán és országúton kiváló cruiser a Chevrolet Cruze, persze ha nem előzünk gyakran. Ha igen, felejtsük el. Rossz vége lesz. Egy barátom 98 lovas Roomsterét alig tudtam követni, szinte lihegtem az autóval együtt, amikor végre egy-egy lámpánál utolértem.

A budai meredek utcákon fékezés után alig indul meg újra az emelkedőn, csak kapkodtam a kézi fokozatok után, lökdöstem vissza a kézzel is kapcsolható automatát. A bőgés egyre erősebb lett, az autó meg alig mozdult.

Szociális-munkásképzőbe való (Oldaltörés)

Pedagógia célzatú átnevelő autó, szociális-munkásképzőben taneszközként mutatnám be vele, hogyan vezet egy nyugdíjas. Huszonéves vadbarmokat közlekedési bírság helyett arra kötelezném, ilyen autóval járjanak egy ideig, soha többé nem száguldoznának. Nagypapásan gyorsítva egyenletesen is lehet haladni. Életérzés autó, azt érezzük át, milyen lesz nyugdíjasként élni, hogyan lassulnak le a reflexeink, hogyan lesz az amerikai álom vad és pikáns megtestesítője a Chevy Cruze.

A kritika persze egy hatmilliós autóra vonatkozik, ha az 1,6 literes motorral szerelt alapváltozatot nézzük, 3,2 millió forintért főnyeremény a Cruze, a vezetési élményről a kisebb motor kapcsán is le kell mondanunk.

A Cruze futóműve otrombán pattogós, köszönhetően a 17 hüvelykes kerekeknek Kanyarban enyhén túlkormányzott, de erősen markolva a volánt tartja az ívet. A kormány semleges, nem sportos, de nem is laza.

© Autómenedzser
A beltér minőségi, a formák, a kapcsolók, a gombok, az eszközök az Insigniára emlékeztetnek, a kidolgozás és az illesztés példás, az anyagok minősége kevésbé, sok a kopogós műanyag. A be- és kiszállás könnyű, nagy a hely a hátsó üléseken is és a csomagtartó sem szegényes. A hátsó ülések osztottan előredönthetők, a kesztyűtartó nagy és bőven találunk hasznos tárolórekeszeket, pohártartókat. A parkolásban tolatóradar segít, az LT felszereltségnél ez alap, ahogy a tempomat, az automata légkondi, a multifunkciós (Insignia) kormány, az ESP, a hat légzsák és az ötlemezes CD-tár is.

© Autómenedzser
A Cruze legszerényebb Base felszereltsége sem szegényes: integrált MP3-as CD-rádió 4 hangszóróval és AUX csatlakozóval, 4 légzsák (vezető és utasoldali + oldallégzsákok), blokkolásgátló (ABS) , elektronikus fékerőelosztó (EBD) , hidraulikus szervokormány , fedélzeti számítógép, távirányítású központi zár, Isofix-csatlakozók, 4 elektromos ablak (elöl automata funkcióval), elektromosan állítható és fűthető külső tükrök , összecsukható pedálrendszer a vezető lábainak védelmében. Az ESP az eggyel magasabb felszereltségű klímás modellnél (3,7 milliótól) már alapáras.

Műszaki adatok és további képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

Hirdetés