2008. május. 26. 14:50
hvg.hu
Utolsó frissítés: 2008. május. 26. 13:58
Autó
A lengyel népautó
Kicsi és kedves, de ugyanakkor sportos és vagány a Chevrolet Aveo vadonatúj, háromajtós változata. A márka egyik legfontosabb modelljét szülőhelyéhez közel, a lengyelországi Wroclaw környékén próbáltuk ki.
© Autómenedzser |
Mint az Elizabeth Moscatótól, a Chevrolet brand- és marketing igazgatójától megtudhattuk, az Aveóra a márka legfontosabb európai modelljeként tekintenek. A korábban Kalos néven futó Aveo pályafutása 2002 nyarán indult el, s 2006-ig 328 ezer darab talált vevőre. Máig több mint 440 ezer Aveo/Kalos futott ki Európa útjaira, a legtöbb Ukrajnában és Spanyolországban. (összesen 63 ezer), utánuk Oroszország (44 ezer), Olaszország (35 ezer 700) és Németország (30 ezer 600) következik.
Az öreg kontinensen a Chevy eladásainak 28 százalékát – 2007-ben ez 111 ezer értékesített példányt jelentett - ez a masina adja. Az új verzió ötajtós változata április óta kapható, a háromajtós pedig június közepétől jelenik meg a márkakereskedésekben.
© Autómenedzser |
Érdekesség a felségjelzés elülső elhelyezése: a nagyméretű Chevrolet-logó a hűtőmaszk alatt, a lökhárítón kapott helyet, s a kocsin felfedezhető egy fura design-elem is. Ez a külső tükrök előtt elhelyezkedő kicsiny rács, aminek szerepe ugyan nincs, de mindenképpen fokozza az autóval kapcsolatos dinamikusság-érzetet. Az oldalnézetet a széles váll és a végighúzódó karcsúsítás határozza meg, míg hátulról az átlátszó lámpaegység kerek fényforrásai tűnnek szembe.
© Autómenedzser |
A cikk folytatása adatokkal, képekkel az Autómenedzser.hu autós portálon.
Autó
hvg.hu
2007. szeptember. 03. 15:45
Teszt: auto simplicus
Autó
automenedzser.hu
2007. március. 21. 23:58
Autóteszt: a kistigris nagy tigrise
Autó
hvg.hu
2007. április. 19. 12:26