Teszt: nyugdíjasok álomautója
A második évébe lépő Chevrolet Epica frissítésként hatsebességes automatikus váltóművet kapott 150 lovas dízelmotorjához. Nem apróztuk el, 2000 kilométeren keresztül faggattuk.
© Autómenedzser |
A fabetétek riasztóak, Hieronymus Bosch szörnyei elevenednek meg az intarziákban, az összerakás minősége átlagos, az anyagok gyengék, sok a kopogós elem, de például a bőrkárpit kiváló. Az elektromos mozgatású vezetőülés hosszabb macera után kényelmessé tehető, pihenés nélkül is falhatjuk kilométerek százait. A kormány négy irányba állítható, multifunkciós, a tempomat és a rádió gombjai kaptak helyet rajta. A kormányállító kar régi amerikai autók sebváltójára emlékeztet, elég bizarr. A kormányzás pontatlan, sokat kell korrigálni, szerpentinen, nagy sebességnél imádkozunk, hogy bevegye a kocsi a kanyart. Igaz, tunyaságában a hosszú tengelytáv is ludas.
© Autómenedzser |
© Autómenedzser |
A középkonzol a GM-család korábbi modelljeiből ismerős, a műszerfal nem változott, pedig elvileg egy kisebb ráncfelvarráson is átesett az Epica. Maradtak a fránya koreai bajuszkapcsolók, a klíma automatikus, az első ülések fűthetők (az ajtó belső borításáról lehet vezérelni), a zenelejátszó hatlemezes, mp3-as, nem szól túl jól. De megjeleníti a radiotextet, 12 adót tud tárolni és van aux-kimenete is.
© Autómenedzser |
A motor, a technika és a kényelem terén felnőtt a német-francia-japán konkurensekhez a Chevrolet koreai nagyágyúja, ha kicsit többet áldoznak a futóműre, a környezetvédelemre, a kormányzásra, az anyagválasztásra és az összeszerelés pontosságára, eladásban is a közelükbe érhetnek.
B. Cs.
Autómenedzser
Chevrolet Epica 2.0D AT LT | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1991 |
Környezetvédelmi besorolás | Euro 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 150 lóerő 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 320 Nm 2000-es fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2700 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4805/1810/1450 |
Csomagtér | 480 liter |
Saját tömeg (kg) | 1625 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 207 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 10,1 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 10,4 |
Országúti | 6,1 |
Vegyes | 7,6 |
Tesztfogyasztás | 8 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 212 |
ÁRA | Az autó listaára 7,044 millió forint (akciósan 600 ezer forinttal olcsóbb) |