Kettős fronton támad a Hyundai
A Hyundai a tavalyelőtt bevezetett i30 és az itthon tavaly óta kapható i10 után idén újabb két fronton támad az árérzékeny magyar autópiacon. A kisautók kategóriájában jó ár-érték arányával találhat új vevőket a stílusos és jól felszerelt i20, a nagy terepjárók közé tör be presztízsromboló méreteivel, izmos motorjával és gazdag alapfelszereltségével az ix55. A statikus bemutatón nem lehetett kipróbálni egyik modellt sem.
© Hyundai |
Az i20 ötüléses utastere a mindennapi használhatóságra helyezi a hangsúlyt: a hátsó üléstámla 60:40 arányban osztva dönthető, az alacsony rakodóperem mögött pedig 295 literes raktér van. Az i20 emellett egy sor intelligensen elhelyezett rakodóhelyet, többek között két pohártartót és egy nagyméretű, hűtött kesztyűtartót is kínál.
Az i20 teljesen új padlólemezre épül, amely elöl MacPherson rugóstagos felfüggesztésre, hátul pedig torziós rudas futóműre támaszkodik – ezek garantálják az európai piac által kedvelt feszes és agilis rugózást és úttartást. Az új fogasléces kormányművet is úgy hangolták, hogy gyors és pontos legyen a manőverezhetőség, ami különösen a nagyvárosi forgalomban előnyös.
A Hyundai új i20 modelljének motorpalettája hét tagot számlál. Az Euro 4 normát teljesítő benzines paletta a 78 lóerős 1,2 literes, a 100 lóerős 1,4 literes és a 126 lóerős 1,6 literes erőforrásból áll. Ez utóbbit nem forgalmazzák nálunk. Valamennyi motorhoz ötfokozatú manuális váltót kínál a Hyundai, az 1,4 és 1,6 literes gépekhez pedig opcióként négyfokozatú automatikus egység is rendelhető. A kis szén-dioxid-kibocsátású (124 gramm/kilométer), és gyári adatok szerint 5,2 liter/100 kilométer átlagfogyasztású, teljesen új, 1,2 literes, könnyűfém erőforrás a teljesítmény és a gazdaságosság kombinációját kínálja.
© Hyundai |
Az utasokat nagy szilárdságú acéllal sok helyen megerősített karosszéria, hat légzsák (elöl, oldal és függöny), aktív első fejtámaszok, első övfeszítők, blokkolásgátlós fékek, valamint 120 ezer felárért rendelhető ESP és elektronikus fékerőelosztó óvják meg.
Ezt a biztonsági csomagot tovább tökéletesíti az opcionális guminyomás-figyelő rendszer, az Isofix gyerekülés-rögzítési pontok hátul, illetve a be nem kötött övre figyelmeztető hangjelzés (minden övnél). A Hyundai bízik abban, hogy az i20 az Euro NCAP törésteszten ötcsillagos felnőtt utasvédelmi és gyermekvédelmi eredményt ér el.
Az i20 legolcsóbb változata 2,799 millió forint, a legolcsóbb dízel 3,399 millió forintba kerül.
© Hyundai |
A jármű közútra hangolt, de terepre is alkalmas tulajdonságait tágas, fényűzően berendezett utastér teszi teljessé. Rugalmas, hétüléses kialakításával valós használati értéket kínál az utazó családoknak. Ha nincs rájuk szükség, a leghátsó ülések behajtogathatók a raktér padlójába, s ilyenkor hatalmas, 598 literes (VDA) csomagtartó áll rendelkezésre. Amennyiben mégis kell a harmadik sor két ülése, illetve a hozzájuk tartozó hárompontos biztonsági övek, azok gyorsan és könnyedén a helyükre állíthatók. A második és harmadik üléssorban az ülések egyaránt osztva dönthetők, két üléssel az ix55 raktere 1746 literes.
A Hyundai ix55 az i10, az i20 és az i30 által megkezdett formai irányvonalat követi. A fa és a bőr ízléses alkalmazása révén az ix55 tágas, sokoldalú és elegáns utastere valódi luxust kínál. A szériafelszereltség bőkezű, részei többek között a hasított bőrrel bevont ülések – a vezetőé elektromosan állítható –, az Infinity MP3-funkciós audiorendszer, a multifunkciós fedélzeti számítógép, a kétzónás klímaberendezés hátul is oldalankénti szabályozással, a bőrrel bevont, multifunkciós volán, a tempomat, a kulcs nélküli nyitás, az esőérzékelő és a parkolóradar.
© Hyundai |
Az aktív mellett a passzív biztonság is a modell erőssége: szériatartozék például a hat légzsák, az ESP, a kipörgésgátló, a blokkolásgátlós fékrendszer és az elektronikus fékerőelosztó. A további biztonsági elemek között találjuk az aktív első fejtámlákat, a mind a hét üléshez járó hárompontos biztonsági öveket, melyek közül az első kettőnél előfeszítő, överőhatároló, illetve be nem kötött övre figyelmeztető jelzés is működik.
Ha terepre merészkednénk az ix55-tel, ebben partner a 20,5 centis szabad hasmagassága, 24,8, illetve 22,7 fokos terepszögei, valamint 35,5 fokos kapaszkodóképessége.
A terepjáró két felszereltségi szinten kapható, a különbség köztük csak a bőrkárpit színe és minősége. A Premium változat 12,999 millióba, az Executive 13,199 millió forintba kerül. Egyetlen extra rendelhető, a metál fényezés, 160 ezer forintért.