2009. február. 10. 20:45 hvg.hu Utolsó frissítés: 2009. február. 10. 21:46 Autó

Kettős fronton támad a Hyundai

A Hyundai a tavalyelőtt bevezetett i30 és az itthon tavaly óta kapható i10 után idén újabb két fronton támad az árérzékeny magyar autópiacon. A kisautók kategóriájában jó ár-érték arányával találhat új vevőket a stílusos és jól felszerelt i20, a nagy terepjárók közé tör be presztízsromboló méreteivel, izmos motorjával és gazdag alapfelszereltségével az ix55. A statikus bemutatón nem lehetett kipróbálni egyik modellt sem.

© Hyundai
Az Európában tervezett és fejlesztett i20 gazdag felszereltséggel és motorválasztékkal érkezik meg a rendkívül éles verseny által jellemzett európai B szegmensbe. A kezdetben csak ötajtós kivitelben elérhető modellhez 2009 elején csatlakozik a sportosabb, háromajtós i20 is. Az Opel Corsára erősen hasonlító, a Getzet felváltó modell alacsonyabb, hosszabb és szélesebb elődjénél; az ötajtós i20 megnyújtott, 2525 milliméteres tengelytávot kapott.

Az i20 ötüléses utastere a mindennapi használhatóságra helyezi a hangsúlyt: a hátsó üléstámla 60:40 arányban osztva dönthető, az alacsony rakodóperem mögött pedig 295 literes raktér van. Az i20 emellett egy sor intelligensen elhelyezett rakodóhelyet, többek között két pohártartót és egy nagyméretű, hűtött kesztyűtartót is kínál.

Az i20 teljesen új padlólemezre épül, amely elöl MacPherson rugóstagos felfüggesztésre, hátul pedig torziós rudas futóműre támaszkodik – ezek garantálják az európai piac által kedvelt feszes és agilis rugózást és úttartást. Az új fogasléces kormányművet is úgy hangolták, hogy gyors és pontos legyen a manőverezhetőség, ami különösen a nagyvárosi forgalomban előnyös.

A Hyundai új i20 modelljének motorpalettája hét tagot számlál. Az Euro 4 normát teljesítő benzines paletta a 78 lóerős 1,2 literes, a 100 lóerős 1,4 literes és a 126 lóerős 1,6 literes erőforrásból áll. Ez utóbbit nem forgalmazzák nálunk. Valamennyi motorhoz ötfokozatú manuális váltót kínál a Hyundai, az 1,4 és 1,6 literes gépekhez pedig opcióként négyfokozatú automatikus egység is rendelhető. A kis szén-dioxid-kibocsátású (124 gramm/kilométer), és gyári adatok szerint 5,2 liter/100 kilométer átlagfogyasztású, teljesen új, 1,2 literes, könnyűfém erőforrás a teljesítmény és a gazdaságosság kombinációját kínálja.

© Hyundai
Válaszul az Európában egyre nagyobb igényre az i20 négy, Euro IV-es normát teljesítő dízelmotorral lesz elérhető. Az 1,6 literes motor szériatartozékként kapja meg a dízel részecskeszűrőt . Az 1,4 literes motor kétféle specifikációval érkezik – 75 és 90 lóerővel –, a csúcsmotornak számító 1,6-os pedig 115 vagy 128 lóerős lehet. A gazdaságos és tiszta üzemű 115 lóerős változat szén-dioxid-kibocsátása 115 gramm/kilométer, átlagfogyasztása – a gyári sajtóanyag szerint – 4,3 liter/100 kilométer. Mindkét 1,4-es modellhez ötfokozatú manuális váltót kínál a Hyundai, az 1,6 literes csúcsmotorhoz viszont hatfokozatú manuális egység kapcsolódik.

Az utasokat nagy szilárdságú acéllal sok helyen megerősített karosszéria, hat légzsák (elöl, oldal és függöny), aktív első fejtámaszok, első övfeszítők, blokkolásgátlós fékek, valamint 120 ezer felárért rendelhető ESP és elektronikus fékerőelosztó óvják meg.

Ezt a biztonsági csomagot tovább tökéletesíti az opcionális guminyomás-figyelő rendszer, az Isofix gyerekülés-rögzítési pontok hátul, illetve a be nem kötött övre figyelmeztető hangjelzés (minden övnél). A Hyundai bízik abban, hogy az i20 az Euro NCAP törésteszten ötcsillagos felnőtt utasvédelmi és gyermekvédelmi eredményt ér el.

Az i20 legolcsóbb változata 2,799 millió forint, a legolcsóbb dízel 3,399 millió forintba kerül.

ix55 (Oldaltörés)

 

© Hyundai
Európába is bevezeti az Amerikában sikeres Veracruzt a Hyundai, nálunk ix55 néven fut az átdolgozott hétüléses prémium terepjáró. Olyan konkurenseket céloz meg, mint a VW Touareg, az Audi Q7, a BMW X5, a Mercedes-Benz ML, vagy a Volvo XC90. Az ix55 zászlóshajó. A Tucson és a Santa Fe modellek fölé pozicionálva teszi teljessé a vállalat SUV-palettáját. Az ix55 alapos fejlesztési programon esett át, mielőtt színre lépett volna az európai piacon.

A jármű közútra hangolt, de terepre is alkalmas tulajdonságait tágas, fényűzően berendezett utastér teszi teljessé. Rugalmas, hétüléses kialakításával valós használati értéket kínál az utazó családoknak. Ha nincs rájuk szükség, a leghátsó ülések behajtogathatók a raktér padlójába, s ilyenkor hatalmas, 598 literes (VDA) csomagtartó áll rendelkezésre. Amennyiben mégis kell a harmadik sor két ülése, illetve a hozzájuk tartozó hárompontos biztonsági övek, azok gyorsan és könnyedén a helyükre állíthatók. A második és harmadik üléssorban az ülések egyaránt osztva dönthetők, két üléssel az ix55 raktere 1746 literes.

A Hyundai ix55 az i10, az i20 és az i30 által megkezdett formai irányvonalat követi. A fa és a bőr ízléses alkalmazása révén az ix55 tágas, sokoldalú és elegáns utastere valódi luxust kínál. A szériafelszereltség bőkezű, részei többek között a hasított bőrrel bevont ülések – a vezetőé elektromosan állítható –, az Infinity MP3-funkciós audiorendszer, a multifunkciós fedélzeti számítógép, a kétzónás klímaberendezés hátul is oldalankénti szabályozással, a bőrrel bevont, multifunkciós volán, a tempomat, a kulcs nélküli nyitás, az esőérzékelő és a parkolóradar.

© Hyundai
Az ix55 érkezésével egy időben debütál a Hyundai teljesen új 3,0 literes, V6-os CRDi turbódízel motorja, amelyet külön Európa számára terveztek. Teljesítménye 240 lóerő percenkénti 3800-as fordulatszámnál, a 451 newtonmétere nyomatéka 1750 és 3500 közötti percenként fordulaton folyamatosan rendelkezésre áll. Ezzel a motorral az ix55 álló helyzetből 10,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás sebességre, a végsebesség elektronikusan szabályozott: 200 kilométer/óra. A gyári sajtóanyag szerint fogyasztása 9,4 liter/100 kilométerenként vegyes üzemben, szén-dioxid-kibocsátása 249 gramm/kilométer. Az ix55 szükség esetén aktiválódó összkerékhajtási rendszere a Hyundai első hatfokozatú automatikus váltóművéhez kapcsolódik, amelynek van Shiftronic, vagyis kézi kapcsolású üzemmódja is.

Az aktív mellett a passzív biztonság is a modell erőssége: szériatartozék például a hat légzsák, az ESP, a kipörgésgátló, a blokkolásgátlós fékrendszer és az elektronikus fékerőelosztó. A további biztonsági elemek között találjuk az aktív első fejtámlákat, a mind a hét üléshez járó hárompontos biztonsági öveket, melyek közül az első kettőnél előfeszítő, överőhatároló, illetve be nem kötött övre figyelmeztető jelzés is működik.

Ha terepre merészkednénk az ix55-tel, ebben partner a 20,5 centis szabad hasmagassága, 24,8, illetve 22,7 fokos terepszögei, valamint 35,5 fokos kapaszkodóképessége.

A terepjáró két felszereltségi szinten kapható, a különbség köztük csak a bőrkárpit színe és minősége. A Premium változat 12,999 millióba, az Executive 13,199 millió forintba kerül. Egyetlen extra rendelhető, a metál fényezés, 160 ezer forintért.

Hirdetés
Ingatlan Mészáros Márton Balázs 2024. december. 03. 14:20

Felháborított sok ingatlanközvetítőt, hogy értékelni lehet őket a legnagyobb hazai platformon

Nem felhőtlen az ingatlanközvetítők öröme, miután a legnagyobb hazai ingatlankereskedelmi platform, az Ingatlan.com értékelési rendszert vezetett be. A kritikusok szerint nem konzultáltak velük a bevezetés előtt, az értékelésekkel pedig könnyű visszaélni. Az oldal azonban úgy látja, hogy az új funkcióval átláthatóbbá válik a jelenleg vadnyugati körülmények között működő hazai ingatlanpiac.