© hvg.hu |
Gyors ránézésre minimál autó az Accent. Alapelve a műanyag, annak is az egyszerűbb fajtája. Technikája mai, felszereltsége korszerű: tesztautómban volt négy elektromos ablakemelő, elektromos tükrök, szervokormány, klíma, rádiós magnó, 12 Voltos csatlakozó, két légzsák. Olcsó kisautóban elég lenne ez, de az Accent papíron nem is kisautó és nem is olcsó.
A 95 lovas motor nagy gázfröccsöt kér induláskor, szokni kell a kuplungot és a gázpedált. Kétezres fordulat alatt nagyon halk az autó, ez főként városban igaz. Ha túllépünk a Budapest táblán és ráfekszünk a gázra, nagyon hangossá válik a verda, száz fölött alig elviselhető, 130 fölött már kínos. Meglepő, de a végsebességet messzebb kell keresni, az egynégyes moci minden dühét beleadva 180 fölött is megküzdött az autópályán a szembeszéllel. Oldalirányú szélre elég érzékeny, így autópályán az utazás kínszenvedés. Maradjunk inkább a városban vele.
© hvg.hu |
A kilátást hatalmas tükrök segítik, minden irányban jól belátható az autó. A vezetési kényelem elfogadható, az autó nem túl tágas, kissé összement az elődmodellhez képest, ugyanakkor egy szebb lett. A vezetőülés kapott egy lehajtható vékony kartámaszt, ami néha beleakad a kézfék karjába. Anyósnak nem jár a jóból, a vezető melletti ülésen ugyanis nincs karfa. A műszerfal kialakítása tetszett, attraktívnak és modernnek találtam a két műszerórát, a belső egyetlen ékeit. A többi el lehet felejteni. A beltér összevissza hangulata éjszaka is folytatódik, néhány kapcsoló kapott csak háttérfényt, a színek is eltérőek, kicsit kiforratlan, kissé elnagyolt a dizájn.
[[ Oldaltörés: Meglepően torkos (Oldaltörés) ]]
© hvg.hu |
Ha nem lenne az a fránya ár és a bosszantó fogyasztás, azt mondanám, Accentet mindenkinek. Cégautóként, flottában még így is jó választás. Próbáljunk kialkudni nagy kedvezményt a Hyundai most alakuló flottaosztályán. A koreai gyártó klasszikusan megbízható és hosszú távon is tartós járműveket gyárt, így szervizre sokat nem kell költeni az elején. Nem hiába választotta az amerikai edmunds.com szerkesztősége az év legjobb szedánjává a 15 ezer dollárnál olcsóbb járművek kategóriájában. Amerikában nem számít a fogyasztás, így a szerkesztőket nem zavarta volna, hogy én a 675 kilométeres tesztúton átlagban 8,4 literes fogyasztást mértem 100 kilométerenként.
© hvg.hu |
Szinte egy az egyben hasonlít a Kia Rióhoz, a lámpák formája, a hűtőmaszk és a középkonzol néhány eleme tér el csupán, de míg a Kia inkább sportosabb benyomást kelt, addig az Accent az eleganciát helyezi előtérbe. Kicsit meglepő, hogy alapárban a Rio olcsóbb, mint az Accent, bár ha teljesen összemérjük az extrákkal felszerelt példányokat, akkor már nem találunk jelentős különbséget.
Rossz hír az Accent iránt érdeklődőknek, hogy oldal- és függönylégzsákot még csak rendelni sem lehet, meg kell elégednünk a két frontlégzsákkal és a négy tárcsafékes ABS-szel. A szervokormány elektromos rásegítésű, ez városban nagyon jó, viszont ha kiérünk a prérire, ott nem csökken ez a sebesség függvényében, az autó elveszíti teljesen a holtjátékát és innentől a nagy sebességű autózás valódi kalanddá változik.
3,499 ezerért mérik ezt az autót, ami legalább hét-nyolcszázezer forinttal több, mint amit ezért a felszereltségű kisautóért kérniük kellene. Ezt tudja az importőr is, de amíg az autókat Dél-Koreából szállítják, addig nagy olcsóbbodás nem várható. A fapados egynégyes induló ára 2,899 millió forint. Ezt a különböző akciók még pár száz ezerrel csökkenthetik.
© hvg.hu |
Hátra beülve egyértelművé válik, hogy az Accent egy négyszemélyes autó. Középen ülni nagyon kényelmetlen. Magam mögé ülve kényelmesnek is mondható az autó, a térdeim, a vállaim, és a fejem is bőven elfér. A hátsó ajtó jó nagyra nyílik. A csomagtartó elég méretes, kár, hogy kívülről csak kulccsal nyitható. Széles, befelé szűkül, a teljes értékű pótkerék mellett a padlólemezben még egy kis plusz tárolót is kapunk. Palacktartóval bőven el vagyunk látva.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok (Oldaltörés) ]]
Hyundai Accent 1,4 Active |
MOTOR |
|
Hengerűrtartalom (cm3) | 1399 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 95 lóerő 6000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 125 Nm 4700-as fordulaton |
MÉRETEK |
|
Tengelytáv (mm) | 2500 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4280/1695/1475 |
Csomagtér | 390 liter |
Saját tömeg (kg) | 1058 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK |
|
Végsebesség (km/h) | 177 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 12,3 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) |
|
Városi | 8,0 |
Országúti | 5,1 |
Vegyes | 6,2 |
Tesztfogyasztás | 8,4 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 146 |
ÁRA | A tesztelt autó ára 3,499 millió Ft. |