© Autómenedzser |
Adott egy jól ismert, 1,25 literes motor, amelyet előszeretettel hívnak az Opelnél 1,3-asnak, étvágya alaphangon is barátságos. Nem is várunk el mást egy 75 lóerős kis öngyulladóstól. Az Ecoflex-modellek esetében a jó motor mellé hosszú váltóáttételeket (70-nél 2000 alatt pörög a főtengely, 100-nál 2200-vel) társítottak, így akár folyamatosan ötödik sebességben autózhatunk 40 és 140 kilométer/órás sebesség között. Ez nagyon kényelmessé teszi az autózást, feltéve, ha ráérünk, a gyorsulás ugyanis nem az erőssége. Városban dinamikus, alapjáraton, autópályán és emelkedőn borzasztóan hangos. Tesztautómon 15-ös Pirelli téli gumik voltak.
© Autómenedzser |
A gyengécske motor ellenére jól éreztem magam a Merivában, a kisautó, kis motor, nagy tér elv jó kedvre derített. Szinte egész héten siettem ide-oda, ezért direkt vadabban hajtottam az öregecske mini egyterűt. Eljárt a Meriva fölött az idő, mert bár volt egy kis ráncfelvarrása 2006-ban, 2002-óta szinte változatlan formában rója az utakat. Valójában nem más, mint egy felfújt régi Corsa variálható ülésekkel. Ebben nagy a Meriva, a Zafirához hasonlóan könnyedén és logikusan variálható a beltere: a hátsó ülések padlóba süllyeszthetők, tologathatók, négyszemélyessé is alakítható az autó, sőt, az anyósülés lefektetésével akár 2,4 méteres tárgyakat is szállíthatunk. A csomagtartó elég a mindennapokra, van rögzítő háló és a pótkerék fölött egy kisebb rejtett rekesz.
Az együtt eltöltött egy hét során kis piaci felmérést végeztem a Meriva-sofőrökről. Kiderült, hogy ezt az autót többnyire nők vezetik: 16 megfigyelt autóból 10-ben a gyengébbik nem képviselője (62,5 százalék) fogta a volánt. Jellemzően 30 körüli gyermekes anyákat ismertem fel bennük.
Szegényes felszereltség, szegényes biztonság (Oldaltörés)
© Autómenedzser |
Cosmo felszereltséggel tesztelhettem a Merivát, fedélzeti számítógép nem volt a kocsiban, légzsákból is csak kettő, az ESP is hiányzott (160 ezer forint a felára), ám volt Twin Audio rendszer (klímával, deréktámasszal egy csomagban 162 ezerért vihetjük). Ez arra szolgál, hogy az elöl zenét vagy rádiót hallgatóktól függetlenül a hátsó sorban helyet foglalók fülhallgatóval saját muzsikát élvezhetnek. Felejtős történet, hisz a mai világban már van mp3-lejátszó és zenemobil is, inkább az ESP-re költsünk vagy plusz négy légzsákra (183 ezer forint). Van négy elektromos ablakemelő, elektromos tükrök (13 ezer forint), szervokormány és ABS. Futóműve kemény, rossz úton dobál. Hátul sem rossz ülni, a fejtér minden pozícióban nagy, akár kétméteres cingár férfiak is kényelmesen vezethetik.
© Autómenedzser |
Az beltér fakó, az ülések valószínűleg hamar elhasználódnak, a karfa nekem útban volt. A kapcsolók elrendezése ergonomikus, a CD-rádió a kormányról is vezérelhető. Az autóból a kilátás jó, nem hiányzott a tolatóradar. Az első ülések fejtámláinak a hátsó fele műanyag, a biztonsági öveket már csak ezért is ajánlott bekapcsolni hátul is, erős fékezésnél garantált a monokli vagy az orrtörés. A biztonsági övek becsatolására nem figyelmeztet a tesztelt Meriva. Az EuroNCAP töréstesztjén 2003-ban négy csillagot kapott az autó.
Fogyasztásával nem vert hátba a Meriva, kedvezőbbre számítottam. Száz kilométerenként 6,2 literes átlagot mértem. Mentségére legyen mondva, főként városban használtam és siettem. Ecoflex jellege a nulla forintos felszereltségi szintben, a fenekén lévő feliratban és a színes fordulatszámmérőben kimerül. Ez utóbbi egyébként hasznos, zölddel jelöli azt a tartományt, ahol gazdaságos a vezetés, pirossal, ahol nem. Merivához legolcsóbban 3,3 millióért juthatunk hozzá, a kipróbált dízel változat félmillióval drágább alapáron.
B. Cs.
Autómenedzser
Műszaki adatok (Oldaltörés)
Opel Meriva 1,3 CDTi Ecoflex, Cosmo |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1248 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 5 |
Max. teljesítmény lóerő | 75 lóerő 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 170 Nm 1750-2500-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2630 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4052 / 1694 / 1624 |
Csomagtér | 360-1410 liter |
Saját tömeg (kg) | 1330 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 157 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 17,8 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Város/országút/vegyes | 6,2/4,3 /5 |
Tesztfogyasztás | 6,2 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 135 |
ÁRA | 4,343 millió forint |