2007. szeptember. 16. 15:42 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. szeptember. 16. 13:52 Autó

Opel-szag, nagy motor, kis erő

Állítólag sokat dolgoztak a német mérnökök, hogy opelesítsék a koreai Captiva édes testvérét. A műtét sikerült, a kocsinak valóban Opel szaga van, de nagy benzines motorja nem győzött meg. 150 lovas dízelben az igazi.

© Autómenedzser
Az Opel új büszkesége, az Antara fontos feladatot kapott: töltse ki tartalommal azt az űrt, amit a néhai Frontera hagyott maga után. A terepjáró képesség mellett azóta a kényelem és a praktikum is fontos szemponttá vált az SUV-piacon, így az Antarát kiéhezett, de kritikus tömeg várta európai premierjén. Az összerakás minősége, a technikai tartalom és a biztonság mérföldekkel megelőzi elődjét. Benn ülve nem éreztem magam alárendelve a többi német vasnak, az X5-nek, az ML-nek vagy éppen a Touaregnek. Kisebb, de sokkal finomabb, érzékibb azoknál. Bár a Captiva előbb jött a piacra a dizájn elfeledteti a rokonságot, az Antara még ha koreai is, nagyon Opel. Állítólag fél évet dolgoztak azon, hogy az interiőrnek Opel szaga legyen. Sikerült.

© Autómenedzser
Az autó tetszetős, kifejezetten szépnek találtam, hamiskás, bohókás, nőies mosollyal fogadott. Kényelme pazar, a bőrülések jól tartanak, elektromosan állíthatók, hatlemezes hifije átlagos minőségben szól, a Cosmo felszereltséghez járt még tempomat, xenon-fényszóró, ülésfűtés, elektromos ülések, ablakok, tükrök, beépíthető telefon. Mindaddig elismerően bólogatunk a felsorolt alapáras extrákon, amíg nem szembesülünk az autó árával. Közel 12 millió forintot kell kifizetnünk ezért a szépséges és benzines monstrumért. Már csak ezért is jobb választás a 150 lovas dízel, amit 8,841 millióért kínálnak. A legolcsóbb Antara 2,4-es benzines, 140 lovas, ára 7,599 millió forint.

A kétszázhuszonhét lóerő ellenére halványan mozgatja a V6-os ezt a nagy testet. Padlógázzal nem csap hátba a fizika, nem dübörög fel az acél, és kis emelkedőn, autópálya-felhajtón alig férünk be egy Sziszifuszként fújtató negyventonnás kamion elé. Nem gyorsul jól az Antara. Ha már lendületbe jött, akkor kényelmesen tartja a tempót, 160-nal is könnyedén cirkál, de addig bajban van. Korábban ezt a motort más autóban nem próbáltam, nem tudom miért ilyen vérszegény. A Cadillac 3,6-osa élt a kezem alatt, az Antara 3,2-ese csak hervadt.

De nem is a száguldásra találták ki ezt az autót, hanem családi és céges használatra. Érdekes, hogy míg a testvér Captiva kapható hétszemélyes kivitelben, az Antara nem. Praktikumból jól vizsgázik az autó: pohártartóból, tárolóból, rögzítő fülből van elég, a csomagtartó méretes, a pótkerék környékén is van hely az apróságoknak.

Paranolrmális jelenségek, fogyasztás, adatok cikkünk második oldalán Kattintson ide.

Hirdetés
hvg360 Imre Réka 2025. január. 01. 17:30

„Valamiben meg kell halni” – a férfiak attól félnek, hogy kevésbé lesznek férfiak, ha megbetegszenek

Előbb kezelik magukat népi gyógymódokkal, minthogy elmenjenek az orvoshoz, és sokszor még a pingponglabda méretű daganatokat sem veszik észre magukon. A nevelés, a társadalom, vagy valami más okozza sok férfi orvosfóbiáját? Miért akarnak inkább infarktusban meghalni? Hogyan áll a vastagbéltükrözéshez egy ausztrál és egy magyar férfi? Férfiszorongások az egészségügyben.