Húszmilliós bírság megtévesztő Opel-reklámokért
Megtévesztő rádiós reklámok miatt húszmillió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az Opel személyautók hazai forgalmazójára – értesült a HavariaPress.
A GVH versenytanácsának vizsgálata szerint a cég tavaly ősszel olyan reklámokat adott ki, amelyek azt sugallták, hogy a vevők kevesebb mint 15 ezer forintos havi részlettel juthatnak gazdag felszereltségű Opelekhez. Az azonban csak az akcióhoz kapcsolódó szórólapokról derült ki, hogy ez a kedvező havi részlet csak az első évre vonatkozik, 12 hónap után pedig jelentősen megugrik a törlesztőösszeg mértéke. A GVH szerint ezzel a vállalkozás a valóságos sokkal kedvezőbb színben tüntette fel az akciós konstrukciót.
A General Motors Southeast Europe Kft. tavaly szeptemberben az Opel 15. születésnapi akciójára és egy novemberi akcióra hívta fel a fogyasztók figyelmét rádiós reklámok segítségével. A versenyhivatal megállapítása szerint a reklám elhallgatta, hogy a 15 százalékos kedvezmény csak lízingkonstrukcióban vehető igénybe, holott a vevőknek csak kis része dönt ezen értékesítési módszer mellett.
A fentiek miatt a GVH húszmilliós bírságot vetett ki a vállalkozásra, az összeg meghatározásánál súlyosbító körülményként értékelték a rendszeres, igen kedvező akciók által sugallt pozitív imázs kialakítását. Ugyanakkor jelentős enyhítő tényezőként vették figyelembe, hogy a végleges döntés előtt a vásárlók a kereskedésekben valós és teljes körű tájékoztatást kaphattak.