Lehet izgalmas egy Opel?
Ha nyár, akkor kabrió, ha kabrió, akkor Opelt Astra Twintop. Ilyen egyszerű. Az Astra TT sokkal több, mint egy Astra, több mint egy Opel, a márka színe-java.
© Stiller Ákos |
Lágy tavaszi szellő borzolja hajamat, borostáimon elakad egy-egy barka. 120-szal süvítek a rónán át, hátamat forróság önti el. Talán egy álom? Alkoholos pára ébreszt fel, bekapcsoltam az ablakmosót, amitől kicsit eláztam. Hirtelen bevillan a metsző valóság: tavasz van, süt a nap és én éppen kabriózom a viadukt alatt. Soha kellemetlenebb ébredést. Az Opel Astra Twintop nyitott tetővel valóban ébren álmodás.
Ki hinné el, hogy egy Opel izgalmas is lehet, sőt nagyon izgalmas. Ha Astra TT-nek hívják. Ha azért kapta ezt a nevet, mert van egy hasonló nevű felhőtlen vezetési élményt kínáló autó, akkor sem járunk messze az igazságtól. A TT a Twintop rövidítése, a Tigra után az Astra is megkapta a háromrészes, nézőit látványosan hatalmába kerítő robotizált tetőt.
|
A manuálisan állatható bőr sportülések nem túl kényelmesek, de a sportos autózáshoz elengedhetetlenek. Nagyon magas emberek szenvednek a kupéban, nekik az állandó kabriózást javasolnám. Én megfázva vettem át az autót és biztosan állíthatom, a napkúra jót tett a náthámnak. A kabriókhoz illően nehezek az ajtók, csúnya hanggal csapódnak, a csomagtartó fedelének emeléséhez izom kell, lecsukásához szintén. A csomagtartóban egy elhúzható roló jelzi, hogy meddig érhet a takarónk pakolásilag, ha nyitott tetővel utazunk. Az Opel Astrában nem kell visszazárnunk a tetőt, hogy hozzáférjünk a cuccunkhoz, a becsomagolt tető egy gombnyomásra 25 centire felemelkedik, szabaddá téve az utat a csomagokhoz.
© Stiller Ákos |
Ha 3-4 személlyel használjuk az autót, a be-, kiszállással kínlódni fogunk, az előretolt vezetőülés nem áll vissza a beállított helyére. A hátsó sorban utazni nem leányálom, a 10 éves fiamnak ennek ellenére nagyon tetszett az autó. Adok a szavára, ritkán dicsér autót. Persze hogyan is lehet szidni egy kabriót? Jó, jó, kényelmetlen, zajos, drága, átláthatatlan, megpakolhatatlan, de egy szabadságszerető embernek észnek ellentmondóan kell a nyitott tető, a sportos élménydús vezethetőség, az erős motor, a tavasz illata.
© Stiller Ákos |
B. Cs.
Műszaki adatok
Opel Astra Twintop 1,9 CDTI Ecotec Cosmo | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1910 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 150 lóerő 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 320 Nm 2000-2500-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2614 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4476/1759/1411 |
Csomagtér | 205/440 liter |
Saját tömeg (kg) | 1495 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 213 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 10,2 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Országút | 7,6 |
Város | 5,1 |
Vegyes | 6,0 |
Tesztfogyasztás | 6,4 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 160 |
ÁRA | 7,282 millió forint |