© Stiller Ákos |
A lélegzetem is elállt, amikor elindultam első utamra ezzel az aszfaltra nemzett szörnyeteggel. Kevés olyan feltűnő autó fut ma hazánkban, mint a feltámasztott Opel legenda. Vannak Lamborghinik, Ferrarik és Lotusok – elszállt tulajdonosokkal, ésszel felfoghatatlan árakon. Íme egy egyszerűbb megoldás: brit sportkocsik élményét adja, német emblémával, amerikai megoldásokkal, japán belsővel. Az Opel GT multikulturális találkozóhely, nemzetek, nációk fogtak össze, hogy megalkossák az olcsó élményautó archetípusát. Az Opel GT-t. Szemből kicsit Honda S2000, hátulról Porsche Boxter, belül Mazda RX-8. Amerikában Saturn Sky néven hasít, velejéig amerikai autó. A formán kívül nem is találunk benne semmi Opelt, főleg nem belül.
A megfelelő ülésbeállítás, kilóim bepréselése több percet vett igénybe, de megérte, szinte egy héten keresztül folyamatosan élveztem azt az egyedülálló vezetési élményt, amelyet egy ilyen roadster nyújtani tud. Az idő nem volt kegyes hozzám, így többnyire zárt tetővel közlekedtem, de így volt jó, egyébként nem tudtam volna elviselni azt a rengeteg szúrós, kíváncsi és irigy szemet, amely az autóra és benne rám szegeződött.
© Stiller Ákos |
Hörög a kipufogója, pörög a motorja, feszes a futóműve, versenyautós az üléspozíciója. A távolságok összemennek, a sebességszabályzó táblák értelmetlenné válnak. Macsó játékszer, ám kifejezetten komoly önkontrollal bíró sportolóknak ajánlott. Tudni kell vezetni, mert nem kezes bárány, inkább megvadult farkas. Úttartása nem fix, mondhatnám rossz, a hátsó kerekek folyton kipörögnek, farol, mint az isten nyila. Dugóban macerás vele menni. Hagytam, fogyjon a sor, aztán gázt neki, hadd ijedezzenek. Egyes, kettes, fék.
A lényeg a következő oldalon. Kattintson.