Nagy Astra-teszt
Nem hagyományos tartós teszten volt nálunk az icike-picikét megújult Opel Astra, hanem csak egy hosszú túrán, 2500 kilométert tettünk meg nyolc nap alatt itthon és külföldön.
© Autómenedzser |
Az egyhatos, 115 lovas motor városi autókázásra és autópályás használatra pont megfelelő, a hegyi szerpentineken azonban nagyokat nyögött, izzadt és küszködött, de sehol sem szerepelt le. A Király-hágó egyik emelkedőjén még egy csörtető bukaresti SantaFét is lehagytam, pedig abban kétszer nagyobb a nyomaték. Igaz, a következő kanyart a lendülettől vészesen csikorgó, már-már visító kerekekkel tudtam bevenni. Eszembe jutott, hogy ebben a kocsiban nincs ESP, csak kitörés- és blokkolásgátló, így visszavettem a tempóból. De csak annyira, hogy még guruljak.
© Autómenedzser |
A multifunkciós, egy irányba állítható kormány pontos, a váltónál csak a hátramenet makacsolta meg magát párszor, jó reccsenősen. Az Astra jól irányítható, a parkolásban tolatószenzorok segítettek, nagyapámnak, aki Dacia Novát hajt éppen, ez tetszett az Opelben a legjobban. Az egyébként szerénynek mondható, de ára miatt a legnépszerűbb, Enjoy felszereltségen kívül még ülésfűtés, tempomat is az extrák listáját bővítette, az utasokra négy légzsák figyelt, a friss téligumik hangosan, de biztonságosan fékezték az autót.
Komoly hiányossága az autónak viszont, hogy a biztonsági öv bekötésére semmilyen módon nem figyelmeztet, nem csipog és nem is villog. A jobb első légzsák kikapcsolható és Isofix-bekötési pontok is vannak hátul. Ez viszont jó pont.
Meglepően fogyasztott a hosszú út során az Astra. Kattintson a részletekért.