2007. november. 07. 19:00 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. november. 08. 08:20 Autó

Nagy Astra-teszt

Nem hagyományos tartós teszten volt nálunk az icike-picikét megújult Opel Astra, hanem csak egy hosszú túrán, 2500 kilométert tettünk meg nyolc nap alatt itthon és külföldön.

© Autómenedzser
Alig észrevehető a ráncfelvarrás, még a profik is csak a lámpatestborításokat szúrják ki. A típusnál főként a motorizáltságban történtek változások. Az ötajtós és a kombi szélesebb króm-díszlécet kapott, integrált Opel-emblémával. A szintén krómozott, két részre osztott, lamellás hűtőmaszkon folytatódik a motorháztető nyilazása. A fényszóróház krómhatású, kivéve az Astra Sportét, illetve a xenon- és kanyarfényszórós változatokét, amelyeké sötét színű. A hátsó lámpa háromdimenziós blokk-dizájnt kapott, az Astra GTC pedig méhsejt-hűtőmaszkot. A kombi modellt elegáns alumínium tetősín díszíti. Belül a klíma és a rádió kezelőfelületének krómgyűrűi valamint a műszerfal és az ajtók díszlécei változtak. A CD 30 készüléket sztereo-bemenet egészíti ki, amelyhez például iPod csatlakoztatható. Nagyjából ennyire újult meg az Astra.

Az egyhatos, 115 lovas motor városi autókázásra és autópályás használatra pont megfelelő, a hegyi szerpentineken azonban nagyokat nyögött, izzadt és küszködött, de sehol sem szerepelt le. A Király-hágó egyik emelkedőjén még egy csörtető bukaresti SantaFét is lehagytam, pedig abban kétszer nagyobb a nyomaték. Igaz, a következő kanyart a lendülettől vészesen csikorgó, már-már visító kerekekkel tudtam bevenni. Eszembe jutott, hogy ebben a kocsiban nincs ESP, csak kitörés- és blokkolásgátló, így visszavettem a tempóból. De csak annyira, hogy még guruljak.

© Autómenedzser
A települések között kitűnő, azokon belül igen rossz erdélyi utakat zokszó nélkül tűrte az Astra, ám a 2500 kilométeres túra kifogott a műanyag belsőn, rázós szakaszokon zörgés hallatszott a műszerfalból. Tulajdonosai korán fáradó enteriőrrel kell, hogy számoljanak, vagy kerülniük kell a rossz utakat. Persze, ez más hasonló kategóriájú kocsinál sincs másképp.

A multifunkciós, egy irányba állítható kormány pontos, a váltónál csak a hátramenet makacsolta meg magát párszor, jó reccsenősen. Az Astra jól irányítható, a parkolásban tolatószenzorok segítettek, nagyapámnak, aki Dacia Novát hajt éppen, ez tetszett az Opelben a legjobban. Az egyébként szerénynek mondható, de ára miatt a legnépszerűbb, Enjoy felszereltségen kívül még ülésfűtés, tempomat is az extrák listáját bővítette, az utasokra négy légzsák figyelt, a friss téligumik hangosan, de biztonságosan fékezték az autót.

Komoly hiányossága az autónak viszont, hogy a biztonsági öv bekötésére semmilyen módon nem figyelmeztet, nem csipog és nem is villog. A jobb első légzsák kikapcsolható és Isofix-bekötési pontok is vannak hátul. Ez viszont jó pont.

Meglepően fogyasztott a hosszú út során az Astra. Kattintson a részletekért.

Hirdetés
Élet+Stílus hvg.hu 2024. november. 30. 10:00

„Elájult, és akkor jött rá, hogy valami nem stimmel” – Kösz, jól: kiégés és stressz a magyar munkahelyeken

<strong>Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában dolgozik a legtöbb munkafüggő</strong>? Mennyire az egyén, és mennyire a munkáltató felelőssége, ha a munkamánia eluralkodik, és függőséggé, kiégéssé válik? <strong>Mi a közös Karácsony Gergelyben és Donald Trumpban?</strong> A Kösz, jól vendége volt Kun Bernadette pszichológus és Merész István, az Allianz-Trade vezetője.