Sokkal durvább lesz az autós törésteszt
A jövőben sokkal nehezebb lesz elérni az EuroNCAP töréstesztjén az 5 csillagot, mert az EU közlekedésbiztonsági szervezete alapjaiban változtatja meg az értékelési eljárást.
© euroncap |
Ezért volt lehetséges, hogy egy gyártó az autóját 5 csillagos eredménnyel illethette, még akkor is, ha a gyermek- és gyalogosvédelem terén gyalázatos eredményeket ért el. Az aktív biztonsági extrák, mint az ESP, sem számítottak be az értékelésbe.
Ennek most vége, mert 2009 februárjától az EuroNCAP bevezeti az összeértékelés módszerét, amiben a felnőtt-, a gyermek- és a gyalogosvédelmet, illetve az elektronikus biztonsági rendszereket is meghatározott kulcs szerint számítják be. Az elöl ülők biztonsága 50 százalékban, a gyerek- és a gyalogosvédelem egyenként 20 százalékban, az elektronikus segédrendszerek 10 százalékban számítanak bele egy-egy jármű értékelésébe.
© euroncap |
Az autóipar, az első nyilatkozatok alapján, elfogadja az új értékelési eljárást. Ám úgy vélik, a gyalogosvédelem túl nagy hangsúlyt kap az értékelésben és az elektronikus segédletek szerintük alulreprezentáltak. A biztonsági szervezet az ESP-t, a biztonságiöv becsatolására figyelmezető emlékeztetőt és a sebességhatároló elektronikát díjazza csak, holott a fékasszisztens, a sávtartó rendszerek, a vészfékezésre is képes távolságtartó tempomat, a holttérfigyelő-, illetve az éjszakai látássegítő berendezések, vagy az éberséget figyelemmel kísérő rendszerek nem számítanak bele az értékelésbe.
Autómenedzser