© Fiat |
Jó eredmények elérésének érdekében a tervezők minden lehetséges balesettípust megvizsgáltak: frontális és oldalütközéseket, borulásokat, hátulról történő ütközéseket, valamint tűzeseteket is. A számításba vett tényező mellett gondoltak a balesetek jellemző sebességhatáraira, valamint a különböző fizikai adottságú utasokra is. Összességében több mint tizenötezer órányi számítást végeztek, hatvan törésteszt, százötven szimuláció és száz, az alkatrészeket és alrendszereket vizsgáló teszt mellett.
A Fiat Bravo megkapta a legújabb fejlesztésű elektronikus fékrendszert, illetve menetstabilizáló berendezést. Ez magában foglalja a blokkolásgátlót (ABS), az elektronikus fékerőelosztót (EBD), és a legfontosabb rendszert, az elektronikus stabilitás-ellenőrző programot (ESP). Ez utóbbi kizárólag kritikus helyzetekben segít a vezetőnek a baleset elkerülésében, valamint hogy visszaszerezze uralmát a jármű felett.
© hvg.hu |
Az ESP a Fiat Bravo esetében számos további rendszerrel egészül ki, például a kipörgésgátlóval (ASR), ami kis tapadás esetén megakadályozza a hajtott kerekek túlpörgését; a motornyomaték-szabályozóval (MSR), ami visszakapcsolások esetén úgy szabályozza a motor nyomatékát, hogy azzal megelőzze a kerekek túlzott lassúlását, s így megcsúszását; a hidraulikus fékasszisztenssel (HBA), ami elektrohidraulikus úton képes megnövelni a féknyomást kritikus helyzetben; s végül a hegymeneti elindulássegítővel (Hill Holder), ami megkönnyíti a vezető számára a meredek emelkedőn való elindulást.