2008. augusztus. 13. 20:04 hvg.hu Utolsó frissítés: 2008. augusztus. 13. 15:29 Autó

Jó az új Audi-kombi, de én megvárnám a Q5-öst

Az Audi A4 szinte tökéletes autó, nála jobb csak a kombi lehet. Mindaddig így gondoltam, amíg nem találkoztam a Q5-tel. Ha viszont a kategóriában maradunk, a presztízs puttonyosok közül a legjobban ez kellene.

© Autómenedzser
Kicsit lapos, kicsit hosszú, kissé orrnehéz az Audi új kombija, de szép. Ahogy felvillantja cicaszemeit, összefut a nyál a számban. Kívánatos, délceg és csalfa: bűnre csábít. A sokat és drágán dolgozás bűnére, a gyors meggazdagodás ingoványos talajára hív. Egy jól felszerelt A4 Avant legalább 12 millió forint, igaz kilenc misi körül már haza lehet tolni egy fapadost. De ha Audi, hát legyen kövér. Tesztautóm kábé 13,5 milliót kóstál és nem fullos. A nappali fény egyszerűen csodálatos, látom, ahogy kacsint a szembejövő másik A4.

© Autómenedzser
A négyajtós A4-esben megismert csúcstechnika, kényelem és biztonság ezúttal hasznossággal bővült ki, hisz bármennyire prémium- és presztízsautó az Avant, azért mégiscsak egy kombi. Igaz, csak saját kategóriájában mérhető, messze elmarad csomagterének űrtartalma a konszern testvér Passat Varianttól, a később érkező Superb kombitól vagy a középkategória nagyágyúitól, a Mondeótól, a hatos Mazdától, a C5-től vagy a Laguna Grandtourtól. Pedig az autó méretében majdnem A6-os kombi, ugyanúgy praktikus sínrendszerrel szerelték föl, mint azt, de a kupés kombipopó bizony nem sok árut nyel el. Az A4 Avant amúgy sem az a tipikus bevásárló autó, pláne nem talicskahordó, de azért egy családapa, aki üzletember is egyben, joggal elvárhatná, hogy a nyaraláshoz szükséges négy bőrönd és egy babakocsi kényelmesen elférjen benne. A kalaptartó többfunkciós, a hátsó üléseken két felnőtt kényelmesen elfér, kényelmesebben mint a szedánban. Palacktartó, zseb, tároló van bőven.

© Autómenedzser
A beltér meggyőzően prémium, finom anyagok, szemre is csinos műszerek kényeztetnek, sehol egy megingás, sehol kompromisszum. A vajszínű bőrkárpittal sem spóroltak az ülések mellett az ajtó belső borítására is jutott, a memóriás fotelek jól tartják az embert, hosszú távon is kényelmesek. Hétórás út után ugyanolyan fitten szálltam ki belőle, mint az induláskor.




Halkabb, mint egy benzines (Oldaltörés)


© Autómenedzser
Egy ilyen autónak zörgésmentesnek kell lennie, amíg szól a hifi nincs is baj, de ha elhalkul a zene, bizony hallani a multifunkciós könyöktámasz nyikorgását úthibákon. Ezért nem kell lehalkítani a zenét, a dánok masinája egyszerűen isteni, egy Bang&Olufsennel szerelt autóban Grönlandon is eléldegélnék, sok akkumulátorral.

Navigáció, tempomat, dupla klíma, dupla tolatóradar, elektromos panorámatető motoros árnyékolóval, elektromosan nyitható csomagtérajtó (Először azt hittem megfogtam az Audit, folyton bevertem a fejem a csomagtartó ajtajába. Aztán rájöttem, hogy egy darabig elektromoson nyílik, amolyan női magasságokig, majd, ha nem akarjuk lefejelni, kézzel feljebb tolhatjuk az ajtót.) is van a kényelmi listán, persze ezek nem alapáron kényeztetnek (közel ötmilliós extracsomagot pakoltak a tesztautóba). A sávtartó asszisztens (audi lane assist) hasznos találmány, hatvan fölött rezeg a kormány a megfelelő oldalon, ha figyelmetlenül, jelzés nélkül haladunk át a záró, illetve a szaggatott felezővonalon. Ha beállítjuk, a fedélzeti számítógép kijelzőjén is tájékoztat a figyelmetlen félrelépésről a rendszer. Csak dicsérni tudom az információs központját az Audinak, a vezető minden infót egyszerre, egy helyen kap meg, legyen szó külső hőmérsékletről, az iPod-on éppen futó Iron Maiden számról, átlagfogyasztásról, megtett útról, aktuális sebességfokozatról vagy a navigációról.

© Autómenedzser
Tesztautómból hiányoltam a dinamikus kormányt, a normál szervó kicsi többletmunkát igényelt hosszú kanyarokban, a korábbi modellekhez képest többet kellett korrigálni a kanyar ívén. De lehet, hogy csak a puttony okozta súlypont-változás okozta ezt az érzést.

Futóműve parádés, nem lehet érezni az út minőségét, a fekvőrendőröket is kisimítja, ugyanakkor nem hintáztat, csak egyszerűen csillapít.

© Autómenedzser
Az új kétliteres, közös nyomócsöves turbódízel halk, benzinesnek tűnik, 140 lóereje magabiztosan mozgatja a nagy kasztnit, gyorsulása elfogadható, sportfokozatban még izgalmasnak is mondható. Ha a dinamizmus fontosabb a takarékos üzemmódnál, az 1,8 literes benzines turbót ajánlom, annak 160 lóereje több, mint elégséges. A gyengébb dízel cserében jóval takarékosabb, a 900 kilométeres tesztút során vegyes használatban, klímával 7,2 liter gázolajat kért száz kilométerenként.

B. Cs.
Autómenedzser

Műszaki adatok (Oldaltörés)



Audi A4 Avant 2,0 TDI PDF Tiptronic
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1986
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő143 lóerő 4200-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 320 Nm 1750-2000-es fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2808
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4703 / 1826 / 1436
Csomagtér490-1430 liter
Saját tömeg (kg) 1520
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 208
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)9,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes7,4
Országúti4,7
Városi5,7
Tesztfogyasztás7,2
CO2 kibocsátás (g/Km) 149
ÁRA A tesztautó ára kb. 13,6 millió Ft, 
alapára ezzel a motorral 8,4566 millió forint



Hirdetés
hvg360 Medvegy Gábor 2024. november. 30. 15:00

Egy vérző ország minden gondja a lelkében – a mai propagandisták is megirigyelhetik, ahogy anno a magyar kormányfőről írtak

Harcolhattak volna robotzsaruval Horthy Miklós merénylői ellen száz évvel ezelőtt? A válasz meglepő módon majdnem igen, de ez még semmi. Az 1924 novemberében megjelent lapok meghökkentő híreiből válogattunk, amelyekből kiderül, hogy a vasútra mindig lehetett panaszkodni, a parlamenti zsidózás pedig nem sértett illemet akkoriban. A templomba járó nők kivágott, áttetsző ruhái ellenben igen.