2008. március. 13. 12:24 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2008. március. 13. 12:44 Autó

Vezettük az új C5-öst

A sokarcú Lisszabon kiváló helyszínnek bizonyult a sokoldalú új Citroen C5...

am



am

A sokarcú Lisszabon kiváló helyszínnek bizonyult a sokoldalú új Citroen C5 nemzetközi bemutatására. Nem csupán azért, mert kiváló idő volt, hullámzott az óceán és virágba borult a növényzet. Hanem mert egyaránt visszaadta a mediterrán városok szűk utcáinak zsúfoltságát, a Budai Vár meredek lejtőinek beláthatatlanságát, a nagyvárosi sugárutak feszes tempóját, a San Franciscó-i villamosok csilingelését, és a bedugult hidak reménytelen rádióhallgatós magányát. Az új C5 minden helyzethez alkalmazkodott, még a portugál autósok megvetően szikrázó szempillantásait is jól tűrte, amelyek akkor záporoztak francia rendszámos autónkra, amikor rossz sávba álltunk be a friscói Golden Gate híd ikertestvérének is becézett Ponte 25 de Abril fizetőkapujánál. Több mint öt percig torlódott a sor mögöttünk, de egy dudaszó sem hangzott el. Segítségünkre siettek a tucatnyi kapuval ellátott híd dolgozói, és megoldották a problémát. Igaz 1,3 eurónk bánta, pedig volt elektronikus „matricánk”.

am



Nyugodtan közlekednek a portugálok az autópályákon is, ahol a 138 lovas kétliteres kíváló dízellel nehezen álltuk meg, hogy a 120-as tempót betartsuk. De jól tettük, hogy nem kockáztattunk. Pálmákon és a narancsligeteken kívül még a rendőrök nagyon gyakoriak az utak mentén. Rengeteg Skoda Octavia, Nissan Pathfinder, Navara szalad az utakon. De nemcsak ott. A közúti forgalom elől elézárt városrészekben elektromos mopedautókon és kétkerekű Seagwayeken is rengeteg a rendőr. 

A gyakori dupla, illetve tripla körforgalmakat könnyedén vette a C5, éles kanyarban sem dől túlságosan, kitűnő a tapadása és nagyon jó a futóműve. Nem nagy dicséret egy Citroennek, ha a futóművét magasztaljuk, hisz a márka híres a komfortos hidropneumatikus felfüggesztéseiről. Az új C5 is megkapta a legújabb hidraktív 3+ elnevezésű rendszert, amelyben gombnyomással varázsolhatjuk lággyá vagy sportosan keményre az autónkat. 

Estoril
am



Ám mi nem ezzel próbáltuk a C5-öst. A C6-osból ismerős rendszer mellett ugyanis hagyományos tekercsrugós felfüggesztéssel is forgalmazzák az új középkategóriást. Ez meglepően jól viselkedik, az autó rossz úton kényelmes, de kanyarokban és nagyobb tempónál közvetlen, jól uralható, élvezettel vezethető. A hatsebességes kézi váltó és a kétliteres dízel tökéletesen illik ehhez a felfüggesztéshez. A Cabo da Roca felé vezető úton (ez a kontinentális Európa legnyugatibb csücske) és vissza meredek szerpentineken nagyon meghajtottuk a gépet, késésben voltunk ezért szinte ralis tempóban haladtunk. A Citroen tűrte, a gyomrunk kevésbé.

[[ Oldaltörés: Jön a kombi ]]

am



A Citroen teljesen megújította középkategóriás szedánját, amelynek hamarosan érkezi hatalmas méretű kombiváltozata. A Berline változat is hatalmas, ráadásul szép, ami egy Citroennél már-már természetes. Hosszában és széltében alig marad le a kategória első Mondeo mögött. A túlzott kupés tetővonal azonban megnehezíti a be- és kiszállást, igaz, csak először. Akkor egy picit beütjük a fejünket, aztán hozzászokunk. Az autó kényelme várakozásainkat is felülmúlta, mind hátul, mind elöl helykínálatával az élbolyba tartozik. Tesztautónkban szövet borítású hagyományos ülésekben foglaltunk helyet. Ez is tökéletesnek bizonyult a pár száz kilométeres próba során, ám a masszázs funkcióval is felszerelt bőr sportfotelek minden igényt kielégítenek. 

A csúcsverzió beltere

Az autó műszerfala látványos, minőségi, technikája a csúcsot képviseli, a műszerórák digitális és analóg orgiája tetszetős. A fix aggyal rendelkező kormány túlzsúfolt ugyan, de ez nem rontja a beltér ergonómiáját. Az autó praktikuma azonban nem érdemel dicséretet, egy kis fránya 3 decis palackot sem tudunk normálisan elhelyezni az oldalzsebekben. Pohártartóból csak egy van. Ha már ketten ülnek elöl, akkor harc lesz ezért, ráadásul a könyöktámaszban van elrejtve, tehát menetközben nem túl praktikus a használata. 

Csomagtartója 439 literes, ebben elmarad elődjétől, a 4829 milliméteres kombi változat csomagtere azonban 505 liter, amely 1490 literesre bővíthető a hátsó ülések ledöntésével. 

am



Az autó minden porcikájából a minőség sugárzik, széria az ESP, a hét légzsák, a tempomat, a hangszigetelt szélvédő, négy elektromos ablak, automatikus klíma és 3 év garancia. Az autó hazánkban április végétől rendelhető 3 benzines (1,8-as 127 lovas, 2 literes 143 lovas és 3 literes 215 lovas V6-os) és négy dízelmotorral (1,6-os 110 lovas, 2 literes 138 lovas, 2,2 literes 173 lovas és 208 lovas 2,7 literes, V6-os). A benzines alapmodell ára Németországban 21 ezer 990 euró (5,7 millió forint).

B. Cs. 

Citroen C5 2,0 HDi
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1997
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő138 lóerős 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 320 (340) Nm 2000-es fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2815
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4779/1860/1458
Csomagtér439 liter
Saját tömeg (kg) 1608
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 204
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 10,6
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 7,9
Országúti 4,9
Vegyes6,0
Tesztfogyasztáskb. 8
CO2 kibocsátás (g/Km) 157
ÁRA áprilistól



Hirdetés