2007. augusztus. 12. 17:53 MTI Utolsó frissítés: 2007. augusztus. 12. 17:33 Autó

Az autógyárak "nem vehetik meg" a CO2 kibocsátást

Az Európai Bizottság ellenzi azokat az elképzeléseket, hogy egyes autógyártók kompenzációt fizessenek, ha túllépik a megengedett CO2 határértéket - jelentette ki Günter Verheugen, az Európai Bizottság alelnöke.

Elsősorban a felső kategóriába tartozó, nagy autók gyártói vetették fel a kompenzáció ötletét, arra hivatkozva, hogy az új CO2 normák csökkentenék a versenyképességüket, és több ezer munkahely megszűntetésére kényszerítenék őket.
   
A brüsszeli székhelyű európai autóipari szövetség, az ACEA pedig azt szorgalmazza, 2015-ig halasszák el az új normák bevezetését, hogy az iparnak legyen ideje a felkészülésre. Az Európai Bizottság február elején hozta nyilvánosságra a tervet, amelyben kötelező érvényű rendelkezéseket javasolnak, hogy így kényszerítsék az autógyártókat a gépjárművekből származó széndioxid mennyiségének csökkentésére. 

A bizottsági terv szerint 2012-re a jelenlegi 165-ről kilométerenként 130 grammra kell csökkenteni az EU-ban eladott, illetve oda importált új autók CO2-kibocsátását. A javaslat felszólít továbbá arra, hogy a globális felmelegedés problémájának enyhítése érdekében több bio-üzemanyagot és tisztább fosszilis üzemanyagot kell használni, és ennek révén.

Hirdetés
hvg360 Lenthár Balázs 2025. január. 09. 19:30

Századfordulós bűnügyek – Az országbíró titokzatos halála

Az alig tíz éve egyesült Budapest első szenzációs bűnügye volt Mailáth György országbíró meggyilkolása, hiszen a korabeli magyar állam legfőbb közjogi méltóságainak egyike vált bűncselekmény áldozatává. A minden információmorzsára éhes közérdeklődés komolyan hátráltatta a nyomozói munkát, amit a sajtó is csak nehezített, ugyanis a legvadabb feltételezéseket is tényként tálalta. Századforulós bűntényekről szóló sorozatunk első része.