© VW |
Átlagosan 6,2 kilogramm földgázt fogyasztott a jármű 100 kilométerenként a kereken 75 eurocent áru üzemanyagból. Összesen 419 eurót költött Plattner üzemanyagra. A kiadásai csak feleakkorák voltak, mint egy hasonló, benzinmotoros jármű esetében. Az osztrák Plattner útjának célja az volt, hogy bebizonyítsa, egy szériakivitelű, 109 lóerős Caddy EcoFuellel környezetbarát és gazdaságos módon körbe lehet autózni egész Európát. Ezenkívül fel szerette volna hívni a figyelmet arra is, hogy milyen jó a földgáz-kúthálózat (Compressed Natural Gas, röviden CNG) kiépítettsége egész Európában.
A túrát Gerhard Plattner március 19-én a Stuttgart közelében fekvő Schweiberdingenben található Bosch fejlesztőközpontban kezdte. Az út során a tapasztalt autós többek között megfordult Hollandiában, Belgiumban, Luxemburgban, Franciaországban, Svájcban, Olaszországban, Szlovéniában, Horvátországban, Szerbiában, Bulgáriában, Romániában, Magyarországon, Ausztriában, Szlovákiában, Csehországban és Svédországban. A széndioxid-kibocsátás földgáz égetése esetében lényegesen alacsonyabb a benzinénél. A Caddy EcoFuel széndioxid kibocsátása 157 gramm/kilométer, ez 21 százalékkal alacsonyabb az 1,6 literes benzinesnél (198 g/km) és hat százalékkal kevesebb, mint a 77 kilowatt teljesítményű TDI-é (167 g/km). Mindezeken felül nincsen semmiféle részecske-kibocsátás.