© GM Media |
Az alapfelszereléshez tartozó hatfokozatú sebességváltó 230 Nm nyomatékmaximumot dolgoz fel, de ez túltöltéssel átmenetileg 266-ra növekszik, úgyhogy minden helyzetben fölényesen húz az OPC-család immár hatodik tagja. 80-tól 120-ig, ötödik fokozatban, mindössze 6,7 másodperc telik el. Ehhez képest szerény a 7,9 literes fogyasztás. Látványra is sportos a Corsa-csúcsmodell: markáns kopoltyúkkal díszített első és hátsó kötény mellett tetőspoiler teszi harciassá a megjelenését. A sötét diffúzor közepére helyezett háromszögletes kipufogóvég és a különleges formájú külső tükör is jelzi, hogy nem közönséges autóról van szó.
© GM Media |
Kiterjedt módosítások varázsolták át a futóművet: addig csiszolgatták fejlesztői a Nürburgringen, míg el nem érték az élénk viselkedés és a könnyű uralhatóság finom egyensúlyát. A csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztés 25 százalékkal merevebb lett, a rugózást és a csillapítást feszesebbre hangolták, a karosszériát pedig 15 milliméterrel leültették. Az alapfelszereléshez tartozó, de a Corsa OPC-n kikapcsolható ESP e jellemzőkhöz alkalmazkodik. Az alufelnikre 215/45 R17-es gumit szerelnek, de kapható 18 hüvelykes kerék is, 225-ös abronccsal. Kellő lassulásról a 16 hüvelykes fékrendszer kékre festett féknyergei gondoskodnak, amelyek elöl 308 milliméteres hűtött-, hátul 264 milliméteres tárcsákat fognak satuba. Különlegességnek számít a kategóriában a Corsa OPC progresszíven változó kormányzása, amely hamisítatlan sportkocsis érzést közvetít. Középállás körül is direkt, 13,0:1 az áttétele, de elkormányzáskor még inkább azzá válik: 90 foknál már 11,8:1, majd ismét megnő 13,3:1 mértékűre, hogy megkönnyítse a parkolási manőverezést.
A Corsa OPC következetesen sportos vezetőhelyén, az OPC-s küszöbléc és a krómkeretes, piros mutatós műszerek mellett, szembe ötlik a szellőzők kék vagy ezüst szegélye és az alul lapos sportkormány, az autóversenyzésre utaló fehér jelöléssel felül középen. A középkonzolon zongoralakk csillog, a padálok alumíniumból készülnek.
© GM Media |
Az integrált fejtámlájú, jó oldaltartású ülést közösen fejlesztette ki az Opel és a Recaro. Újdonsága, hogy a kagylóülés előrehajtható támlájában helyezték el az oldallégzsákot. A Corsával együtt már hat tagot számlál az Opel OPC-programja. A csúcsot a 206 kW/280 LE teljesítményű Vectra OPC limuzin és kombi képviseli, míg a Zafira OPC - 231 kilométer/órával a világ leggyorsabb széria-nagyterűje - és az Astra OPC ugyanazon a 177 kW/240 lóerős kétliteres turbómotoron osztozik.