© Nissan |
A Qashqai nagyobb, mint egy átlagos C-szegmensű kompakt családi autó, de kisebb, mint egy tipikus kompakt szabadidő-autó. Az előbbi kényelmes, élvezetes vezethetőségét az utóbbi gyakorlati hasznosíthatóságával és képességeivel kombinálja. Egy iráni nomád törzs nevéről elkeresztelt crossover nem más, mint egy városi nomád. Formája a tanulmány merész vonalaihoz képest sokat szelídült, de ez mit sem vesz el szépségéből. A belső sokkal igényesebb lett, mint azt a márka kompaktjaitól megszokhattunk, az általam kipróbált Tekna felszereltségben kifjezetten minőségi volt a bőrös belső. A rövid tesztúton az autó menetdinamikáját nem ismerhettem meg, de a direkt nekünk kiképített havas pályán az összkerékhajtás bekapcsolásával küzdelem nélkül átléptük a hóakadályt. Magas építésének és finomra hangolt futóművének köszönhetően a fővárosi kátyúkerülgetést elfelejthetjük, a Qashqai könnyedén birkózik meg az úthibákkal. Könnyű terepen is elboldogul, de amint a gyártó hangsúlyozta: a Qashqai nem terepjáró.
© Nissan |
Bár a kezdeti formaterv-koncepció Japánban készült, a Qashqai tervezési és fejlesztési munkálatainak döntő részét Angliában végezték. A majdnem terepjárót az angliai Sunderlandben gyártják. A Qashqai két- és négykerék-hajtású kivitelben rendelhető, motorválasztéka két-két benzines- és dízelmotorból áll. A motorpaletta az 1.6 literes, 115 LE (84 kW) teljesítményű benzinmotorral indul, majd az 1,5 literes, 106 LE (78 kW) teljesítményű dízelmotorral folytatódik. Ezeket követi a kétilteres motorpár, melyek közül a benzines 140 LE (104 kW), a dízel 150 LE (110 kW) teljesítményű. A nagyobbik dízel motorral szerelt Nissan Qashqai gyártása áprilisban kezdődik és csak nyáron érkezik meg hazánkba.
© Nissan |
A gondosan megtervezett belső tér tele van intelligens pakolási és tárolási lehetőségekkel, hogy az autó a lehető legfunkcionálisabb és legrugalmasabb legyen. Már az 1,6 literes alapfelszereltségű Nissan Qashqai is rengeteg extrát kínál a leendő tulajdonosok részére. Ezek közé tartozik az ABS, 6 légzsák, manuális klíma berendezés, CD-s rádió mobiltelefonos Bluetooth-csatlakozási lehetőséggel, központizár és az elektromos ablakemelők. Az extraként megrendelhető felszereltségek sora is nagyon hosszú. A legfontosabbak: a nagy panoráma üvegtető, az automatikus fényszóró és -ablaktörlő, a műholdas navigáció, a tolatókamera, 6 CD-s rádió mobiltelefonos Bluetooth-csatlakozási lehetőséggel. A legolcsóbb városi vagány 4,577 millió forint, az összkerekes változatért legalább 5,749 milliót kell fizetnünk, a dízel alapára 5,177 millió forint.
B. Cs.