2006. október. 30. 16:10 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2007. május. 16. 17:54 Autó

Nissan teszt: édes csili

A legizmosabb Micra nem csupán erős, hanem meglehetősen szép. Nőiessége ellenére, vagy éppen azért, nagyon tetszett.

© hvg.hu
A Note szinte a teljes Micra belsőt megkapta. A két autóban szintén közös, hogy míg a külalakra sokat áldoztak a tervezők, addig a belteret elfuserálták, igénytelenül rajzolták és építették meg. De van ehelyett szatyor-, vagy retikül akasztó, amelyet a műszerfalból hajthatunk ki.

A kormány és a bajuszkapcsolók együttes elhelyezése nagyon tetszett. Úgy voltam ezzel a kisautóval, mint a legtöbb barátságommal, az elején nagyon nem volt szimpatikus, de ahogy egyre több időt töltöttünk együtt, annál jobban megkedveltem. Egészen odáig, hogy ha kis autóban gondolkodnék, akkor biztosan az egyik favorit egy Micra lenne. Igaz, a 160 SR 3,35 milliós ára riasztó egy cseppet.

© hvg.hu
Női autó, de a piperetükör megvilágítását kifelejtették. A kormány csak fel-le állítható. A tükrök elektronikusak, a klíma manuális, a cédés rádió gombjai idegesítően fehérek, a műszerfal számlapja szintén fehér, a pedálok alumínium hatásúak. Ahogy egy sportkocsihoz illik. Ne dőljünk be az apróságoknak, ez a Micra egyáltalán nem sportkocsi, csak jól pörgethető motorral szerelték fel. Ne kínozzuk, ne hajtsuk halálra. A fékek, a futómű és maga a motor is normál használatra teremtődtek. Kicsit gyorsabb, picit dinamikusabb, mint a hétköznapi Micrák, szépen muzsikál a vastagított kipufogó, határozottan áll a 16 hüvelykes könnyűfém kerekeken, csinosak az első és a hátsó lökhárítók, és jó borsos az árcímke.

Éjszakai fényekben is nagyon puritán az autó, a műszerfal vörösben izzik. A kormány multifunkciós, a váltó manuális, ötsebességes. Az ülések beállítása picit bonyolult, mert bal oldalon alig fér be a kezünk az ajtó és az ülés közé.

Nem tetszett

Szegényes belső kialakítás
Alulméretezett fékek
Roppanó váltó

Az ülések oldaltartása minimális, a szövetek minősége elfogadható, akárcsak a belső összerakásának minősége. Az autó több mint 17 ezer kilométert futott, érthető, hogy nagyobb gázadásra a műszerfal tetején el kezdett valami zúgni. Az ajtók oldalzsebébe minimális cuccot pakolhatunk, ezt a helyet inkább térképeknek találták ki. A váltó boksz fölött van egy aranyos, zárható rekesz, amelyben két pohártartó mellett egy szemetes/hamuzó is megbújik. A kesztyűtartó nagyon méretes. A két ülés között is van egy walkman méretű tárolónk.

A középkonzol tetején is van egy mély rekesz, sőt a kormány alatt is találunk egyet. A műszerfalat úgy öntötték, hogy a tetejére, a szélvédő alá mindenféle marhaságot fel lehessen dobálni. Gyakran látni Micrákat telepakolva plüss állatokkal. Gondolom, milyen sivalkodás van egy-egy erősebb fékezésnél.

[[ Oldaltörés: Izeg-mozog a városban (Oldaltörés) ]]



© Nissan
A motor erőlteti az izmosságot, a 110 ló ereje könnyedén mozgatja az egytonnás járművet. A Micra 160 SR parádésan megy, így kell mennie egy egyhatos mocinak. Nagyon bele lehet szeretni, szégyen, nem szégyen. Öröm vele közlekedni, a közvetlen konkurensei, a SportKa, a Yaris TS, a C2 VTS sokkal inkább izomautók, zsebrakéták. A Micra, a maga 110 lóerejével nem tud versenyezni velük, viszont a praktikum, a használhatóság és a hétköznapi értékek terén veri ezeket.

Tetszett

Külső dizájn
Kiváló menetdinamika
Alacsony fogyasztás

A váltó azonban darabos és kattan nagyokat. A hirtelen váltásokat nem szereti, főként akkor reccsen, a rükverccel sincs jóban. A hideg motorra egy kis kék ikon figyelmeztet, ahogyan ezt a Noteban már tapasztaltam. Fordulatszám, sebesség és benzin, ennyit közölnek a műszerek. Hát nem elég? Az ESP kikapcsolható, tehát van benne. A futómű komfortos, csak a hátsó fertály dobál és ugrál. Ha jól megpakoljuk, akkor nyugton marad. Amolyan kisautós tulajdonság. Kár volt kispórolni ebből az autóból a hátsó tárcsafékeket, dobfékekkel nem annyira hatékony a lassulás.

© Nissan
Fejtámlából hátul három van, fejtérből kevesebb. Ha négyen, netán hárman utaznak a Micrában, egészen jól elférhetnek. Ha öten bepréselődnek, akkor már baj van a kényelemmel, még akkor is ha a hátsó üléspad tologatható. Ezzel csak a csomagtér méretét (ami alapban sem riasztóan kicsi, a látszat ellenére) tudjuk jelentősen megemelni, ha kisgyerekkel utazunk, egy háromhetes nyaralás cuccai is beférnek.

A lábtérre nem lehet panaszunk, ám kiszállni nem olyan egyszerű. A lábam beragadt az első ülés alá. A hátsó ajtókban található zsebek minimálisak, kulcstartónak jók csupán.

Családi autóként is bizonyított, hisz közel ezer kilométert utaztam családostul mindannyiunk teljes megelégedésére. A sportos Micra iszákosnak egyáltalán nem mondható, átlagfogyasztásunk 5 és 6 liter között volt a pályán. A városban már rosszabb helyzet, de átlagban így is jók a számok. Az 1200 kilométeres tesztút során 6,3 literes fogyasztással örvendeztetett meg a kútnál a kis japán erőgép.

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok (Oldaltörés) ]]

 


Nissan Micra 160 SR
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1598
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő110 lóerő 6000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 153 Nm 4400-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2432
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 3734 / 1660 / 1540
Csomagtér251-371-584 liter
Saját tömeg (kg) 1099
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 183
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)9,8
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes6,6
Tesztfogyasztás6,3
CO2 kibocsátás (g/Km) 158
ÁRA 3,355 millió Ft

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.