© Nissan |
A negatívumok sorát a váltóval kezdem, darabosan jár, sőt néha roppan egyet váltás közben. Engem ez zavart, de lehet, hogy csak azért, mert a Note-teszt előtt sokáig prémium autókkal közlekedtem. Ezen a véleményen volt barátom is, akinek Thaliája van, és kifejezetten jónak találta a Note váltóját.
Az ülőlap rövid, a háttámla és az ülés pozíció annak ellenére kényelmes, hogy sok variálási lehetőséget nem kínálnak az ülések. Kiváló a kilátás, kissé terepjárósan érezzük magunkat. A nagy tükrökkel a parkolás is könnyű, az autó jól uralható, jól belátható, méretei barátságosak, nők is bátran szerethetik.
Távozz tőlem luxus!
© Nissan |
Puritán a Note, a családokra tervezték és nem a luxusra, illetve a kényelemre vagy a dinamizmusra. Azért az utóbbi kettőből is csepegtettek bele a tervezők. A luxusból csak a cédés rádió és a manuális klíma volt tesztautóm extralistáján (együtt 150 ezer forintért).
A motor annyira hangtalan alapjáraton, hogy többször is ráindít az ember. Ha nagyon erőltetjük, akkor gyorsan is tudunk haladni. Csak idő és türelem kell hozzá, amíg a nem túl karcos motor behevül. Autópályán nagy sebességnél vegyük figyelembe, hogy magas az autó kialakítása. Kilencven fölött megjön a hangja is, innentől kifejezetten hangos. Cikázni nem fogunk vele, de nyugodt családi kirándulásokra, városi használatra kiváló és költségtakarékos megoldás, még akkor is, ha alapára kissé magasnak tűnik. Takarékossága és egyszerűsége kiváló cégautóvá teszi, aki Note-flottát vásárol, az bízhat benne, hogy sok gondja nem lesz.
A csúcsverzió műszerfala © Nissan |
Első utam során bepánikoltam, mert felvillant a műszerfalon egy kis kék ikon. Hűtőfolyadékkal van gond, hal meg a motor? Nem tudtam elképzelni mi a fene lehet. Megálltam szakirodalmat olvasni, kiderült, hogy semmi baj, sőt, a Note így figyelmeztet, hogy a moci még nem érte el az üzemi hőmérsékletet, kíméljem a gépet, ha hosszú távra tervezek vele. A hatszáz kilométeres tesztút végén a Note erőssége is bemutatkozott: keveset fogyaszt, száz kilométeres átlagban 6,66 liter benzinnel beéri vegyes használatban.
[[ Oldaltörés: Egyhangú belső, izgalmas külső (Oldaltörés) ]]
© Nissan |
A motort nem nevezném sem nyomatékosnak, sem erősnek, egy alap egynégyes motor, túl sokat ne várjunk tőle, ám abban biztosak lehetünk, hogy hosszú távra fektetünk be egy Nissanba. Ezek az autók elnyűhetetlenek, gondozásmentesek, és szépek. Bármennyire egyszerű a belseje a Note-nak és fantáziátlan menettulajdonsága, a formája határozottan megragadó. Összegyúrták mindazt a képzelőerőt, amiből a Micra és a Murano született. Az autó orra a sportos, agresszív terepjáróra hasonlít, méretes első lámpáinak formája a filigrán Micrával mutat rokonságot. Ám az autó magas kialakítása és az optikailag felkunkorodó hátsó része egy új dizájn bevezetéséről árulkodnak.
© Nissan |
Az autót hátulról és oldalról nem lehet összetéveszteni, a tetősíkból kiemelkedő bumeráng alakú hátsó lámpák még a legmostohább időjárási körülmények között is jól láthatóak, feltéve, ha felkapcsoljuk a világítást. A Note okos autó, a gyújtás elvételekor leoltja a tompított fényt, így nem kell bajlódnunk a lámpákkal, mindig bekapcsolva tarthatjuk. Másik intelligens megoldása a hátramenetben az első ablaktörlőkhöz csatlakozó hátsó törlő. A biztonsági öv bekapcsolására vehemensen figyelmeztet.
A műszerfal kialakítása Nissan-os, a kapcsolók is azok. Nem túl minőségi az anyagválasztás, sok fantázia nem maradt a belső tervezésre, de legalább egyben van minden, zörgést, nyiszogást még a 16 ezer kilométert futott tesztautóban sem tapasztaltam. Nem tetszett ugyanakkor az ülésszövetek minősége.
A hátsó üléspad eltolható
© Nissan |
Bár a családokra tervezték, sok pakolóhellyel nem kényeztet a Note. A szűk ajtózsebekkel nem számolhatunk, van egy kettős pohártartónk (fél literes palack nem fér be), egy hatalmas méretű hűthető kesztyűtartónk, külön térkép- és irattartóval, egy hátsó pohártartónk. A középkonzol tetején is találunk egy jókora tárolót, de hátul például semmit. A csomagtér nagysága csak akkor feltűnő, ha előbbre toljuk a hátsó üléspadot, mert ez is jár alapban a Note-hoz. Ilyenkor valóban óriási a terünk, bár az ülések alapban nem teljesen síkban dönthetők. Ha a hátsó üléssort kattanásig hátratoljuk, akkor a csomagtér normál méretű, a hátsó sorok kényelme azonban osztályelső, ami a láb- és fejteret jelenti. Alapban a Note-hoz nem jár a magasabb felszereltségi szinteken elérhető duplafalú csomagtér padló, mint ahogy a gyerekek kényelmét szolgáló, első ülések háttámlájából kihajtható praktikus asztalkákért is egy jobban felszerelt Note-ba kell befektetnünk.
Nissan Note 1,4 |
MOTOR |
|
Hengerűrtartalom (cm3) | 1386 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 88 lóerő 5200-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 128 Nm 3200-es fordulaton |
MÉRETEK |
|
Tengelytáv (mm) | 2600 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4083 / 1691 / 1550 |
Csomagtér | 280-437-1332 liter |
Saját tömeg (kg) | 1167 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK |
|
Végsebesség (km/h) | 165 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 13,1 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) |
|
Vegyes | 6,3 |
Tesztfogyasztás | 6,6 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 150 |
ÁRA | 3,099 millió Ft-tól |