Intelligens biztonságot kínál az új Mercedes
Négyévi gyártás után, közel egymillió eladott járművet követően mutatták be a Mercedes-Benz E-osztály új generációját, amelynek a látszat ellenére mintegy 2000 alkatrésze módosult.
© daimlerchrysler |
Az új E-osztály továbbra is iránymutató újdonságokkal őrzi meg trendteremtő helyzetét a személygépkocsik biztonsága területén: a limuzin és T-modell szériában rendelkezik a preventív PRE-SAFE rendszerrel, amely fenyegető veszélyhelyzet érzékelésekor reflexszerűen hajtja végre a vezetőt és a mellette ülőt védő intézkedéseket. Ezzel az övek és légzsákok ütközés esetén a legjobb hatásfokkal képesek védeni. Hasonlóan egyedülálló az E-osztályban szériafelszerelésként elérhető NECK-PRO-fejtámasz is. Szenzorvezérléssel a másodperc törtrésze alatt reagálva előrenyomul és megtámasztja az ütközéskor hátracsapódó vezető és oldalülésen ülő fejét. Ezzel az ütközésre aktivizálódó fejtámasszal a visszacsapódó fej okozta, nyaki gerinccsigolyák túlhajlásból adódó sérülésének esélyét csökkenti.
A ráfutásos balesetek csökkentése érdekében az új E-osztályt villogó féklámpákkal szerelték fel. Hatásosabban figyelmezteti a követő jármű vezetőjét a hagyományos féklámpákhoz képest. A Mercedes-Benz kutatómérnökeinek teszteredményei alapján átlagosan mintegy 0,2 másodperccel rövidíti meg a reakcióidőt a vészhelyzetben villogó féklámpa. A fékút ezzel, például 100 kilométer/óra sebesség esetén 5,5 méterrel rövidül.
A Mercedes-Benz az E-osztály utasvédelmét is konzekvensen fejlesztette tovább. Ezzel a limuzin és T-modellek a világszerte elismert legszigorúbb amerikai, 80 km/h sebességgel végzett hátfalütközés-teszten, valamint az új amerikai ütköztetési szimulációnak, a nehéz terepjáróval való oldalütközési törésteszten feleltek meg. A mai napig több mint 330 töréstesztet végeztek E-osztályú személygépkocsikkal.
© daimlerchrysler |
Az E-osztály új generációjának tíz motorja közül hat új, illetve továbbfejlesztett. Akár 60 kW/82 LE-vel többet teljesítenek és nyomatékuk 70 Nm többletet is nyújthat. Ennek ellenére üzemanyag fogyasztásuk a korábbi modellek példás szintjén maradt: minden harmadik „E“ típustáblával rendelkező Mercedes-Benz átlagban egy literrel kevesebbet fogyaszt 100 kilométerenként. Az új E 220 CDI 170 lovas, maximális nyomatéka 400 Nm, ára 11,395 millió forint. Fogyasztása 100 kilométeren 6,2, a T-modellé 7,1 liter. Az új hathengeres 224 lovas dízelmotor az E 320 CDI modellben igazán jól húz, maximális nyomatéka 510-ről 540 Nm-re növekedett. Induló ára 13,894 millió forint.
© daimlerchrysler |
Az E-osztály motorprogram csúcsán 2006 közepétől az új fejlesztésű nyolchengeres, 5,5 liter lökettérfogatú, 388 lóerő teljesítményű benzinmotor áll. A korábbi V8-al szemben 26 százalékkal nagyobb teljesítményre képes. Forgatónyomatéka 530 Nm, amely jelentős, mintegy 15 százalékos emelkedést jelent korábbi maximumához képest. Ezáltal az E 500 sportkocsikra jellemző menettulajdonságokkal rendelkezik: nulláról 100 km/h sebességre 5,3 másodperc alatt gyorsul, így 0,7 másodperccel előzi meg az előző E 500-ast. Induló ára 19,74 millió forint.
A Mercedes-AMG-től származik az új E 63 AMG. V8-as szívómotorja 378 kW/514 LE-t fejt ki, maximális nyomatéka 630 Nm. Ezzel az E 63 AMG minden idők legerősebb E-osztálya lett. Induló ára 27,376 millió forint.