Mesterművel koronázza meg kupéhagyományait a Mercedes-Benz
A Mercedes-Benz az új CL-osztállyal koronázza meg több mint 50 évre visszanyúló kupé-hagyományait.
© daimlerchrysler |
Az új CL-osztály a stuttgarti autógyár legfrissebb mesterműve. A luxus-kupé mind jövőbemutató műszaki innovációival, mind külső megjelenésével egy új Mercedes-Benz stílus megteremtésének úttörője. A jármű formatervezésének ismertetőjegye a markáns és feszes vonalak nagy, nyugodt felületekkel való váltakozása, amely a kupénak különleges kifejezőerőt kölcsönöz, valamint kihangsúlyozza a jármű erős és öntudatos karakterének nyugodt és erőteljes vonásait.
© daimlerchrysler |
Klubhangulat a beltérben
© daimlerchrysler |
Az elődmodellel szemben a Mercedes-Benz új csúcsmodellje csak kis mértékben növekedett. 5065 mm hossza, 1871 mm szélessége és 1418 magassága mellett így a karosszéria 75 mm-rel hosszabb, 14 mm-rel szélesebb és 20 mm-rel magasabb, mint eddig. A jármű mind a négy utasülésen az eddiginél több komfortot kínál. A csomagtér befogadóképessége 40 literrel, 490 literre növekedett.
Kevesebb kapcsoló, több funkció
© daimlerchrysler |
A szériafelszerelés részét képező klímaautomatika négy egymástól függetlenül szabályozható hőmérsékleti zónával szintén az új kezelési koncepció része.
© daimlerchrysler |
Szintén egyedülálló fejlesztés az autózást sötétben még biztonságosabbá tevő intelligens világítás rendszer. Ez a rendszer a bi-xenon fényszórókkal a CL-osztály szériafelszereltségének része, öt világítási funkciót kínál, amelyek menet- és időjárási viszonyoktól függően lépnek működésbe: az új országúti fény az eddigi tompított fényszórónál világosabban és szélesebben világítja meg az útpálya bal oldalát.
A 90 km/h sebességtől aktivizálódó autópálya fénynél egyenletes, messzire nyúló fénykúp keletkezik, amely az utat teljes szélességében megvilágítja. A fénykúp középpontjában a jármű vezetője 50 méterrel még előbbre lát. Újdonság ezen kívül a bővített funkciójú ködfény , amely megkönnyíti a ködben való tájékozódást. Az aktív kanyarfény és a kanyarodófény szintén a CL-osztály szériafelszerelésének része.
A Mercedes-Benz a világon elsőként fejlesztette ki azt a preventív utasvédelmi rendszert, amely a balesetveszélyes helyzeteket már csírájában felismeri és ennek megakadályozására elővigyázatosságból védelmi rendszereket aktivál: Vészfékezés vagy megpördülés esetén a rendszer az első utasülést kedvező pozícióba állítja úgy, hogy ütközés esetén a biztonsági övek és a légzsákok a lehető legjobban működhessenek. A menetdinamikai multikontúrülés légpárnái felfújódnak (szériafelszerelés a CL 600-ban), ezek körülfogják és kitámasztják a vezetőt és az első utast. Kritikus, a keresztirányú erőktől befolyásolt menethelyzetekben automatikusan bezárja az oldalsó ablaküvegeket és a tolótetőt.
Éjjellátó-asszisztens, infravörös fényszórók, tolatókamera, hangvezérlésű autórádió, DVD-váltó és navigáció valamint a keréknyomás-ellenőrzés további olyan külön kívánságra szállítható a Mercedes-Benz asszisztens rendszerek, amelyek még több menetbiztonságot és komfortot kínálnak.
Nyolc- és tizenkét henger jelentősen nagyobb teljesítménnyel
© daimlerchrysler |
A CL 600 motorházában egy modern biturbó tizenkét-hengeres motor nyújt meggyőző teljesítményt. A Mercedes-Benz mérnökei a motort sok részletében továbbfejlesztették, így az elődmodellhez képest 12 kW/17 LE teljesítménytöbbletet értek el, ami a teljesítmény 380 kW/517 LE-re növekedését jelenti. A maximális nyomaték újabb 30 Nm-rel 830 Nm-rel nőtt, ez már 1900-as fordulattól rendelkezésre áll és 3500-as percenkénti fordulatig állandó marad. Az új CL 600 mindössze 4,6 másodperc alatt gyorsul (előd modell: 4,8 másodperc) álló helyzetből 100 km/h sebességre. A jelentősen nagyobb teljesítmény ellenére a V12-motor 100 kilométeren 0,4 liter üzemanyaggal kevesebbet fogyaszt, mint az eddigi CL 600.