2006. október. 16. 13:32 hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. október. 16. 13:40 Autó

Nem komoly a visszaesés az autópiacon

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által összegyűjtött értékesítési adatokból kiderül, hogy idén, az első három negyedévet véve alapul, nem változott jelentősen az eladott új kocsik száma. A tavalyi évhez viszonyítva 3302 személyautóval adtak el kevesebbet.

© Mitsubishi Motors
A személyautók piacát a 2006-os év gazdasági és politikai változásai nem befolyásolták, az első három negyedév adatai alapján, ismerve az év vége akcióit, akár még a tavalyi, vagy annál jobb évet is zárhatnak a kereskedők. Persze nem mindenki lehet elégedett, a járműpiacon idén is lesznek nagy nyertesek és nagy vesztesek. Míg a tavaly 144 ezer 699 autó talált gazdára, addig idén 2,3 százalékkal kevesebbet, 141 ezer 397 autót vittek haza a vevők.

© Suzuki
A legszembetűnőbb változás a Suzuki piacvesztése, míg tavaly a piac 21,1 százalékát uralta az év háromnegyed részéig a japán márka, addig idénre ez a részesedés 17,5 százalékra csökkent. Közel hatezerrel kevesebbet adtak el a mi autónkból. A még mindig listavezető Suzuki mögött a 99 százalékos Opel áll, a harmadik helyre felküzdötte magát a 119 százalékos Ford. A Skoda csak a negyedik a sorban. A francia márkák tavalyi gyenge szerepléséből csak a Citroen ébredt fel, piaci részesedésükön egy tized százalékponttal javítottak, 10 kocsival többet adtak el. A Renault és a Peugeot azonban tovább rontott, az előbbi hat tized százalékponttal kanyarít ki kevesebbet a magyar autópiacból, míg az oroszlános márka öttel. Mind a két márka kereken 1000 autóval adott el kevesebbet, mint a tavaly.

A magyar piacra sikeresen lépett be a Chrysler, amely 167 (tavaly 28) eladott autóval 0,1 százalékos részesedést ért el. Igazi nyertes a Lexus is, amely a tavalyi 84-ről 212-re növelte eladásait, köszönhetően a dízel modelleknek. Húsz százalékkal több autót értékesített a Ssangyong (234 százalék) a Lancia (171 százalék), a Subaru (143 százalék) a Ferrari, a Honda, a Kia, a Mazda, a Saab, a Smart. Gyengén szerepelt idén a Lada, a Maserati, a Mini, a Peugeot, a Renault, a Seat és a Suzuki (81 százalék) is.

Mi a helyzet a teherautókkal? (Oldaltörés)



A személyautó kategórián belül továbbra is az egyterűekből és terepjárókból adtak el az előző évhez képest a legtöbbet, de nőtt az alsóközép kategória aránya a mini- és kisautókkal szemben. Haszonjármű-kategóriában mind 3,5 tonna alatt, mind felett 11 százalékos növekedést tapasztalhatunk. A kishaszonjárművek között a Nissan érte el a legnagyobb fejlődést, 3,2 százalékot javított részesedésén, de jól szerepelt a Ssangyong, a Mitsubishi, a Citroen, a Ford és a Hyundai is. Piacvezető a Ford 3158 eladott járművel, második a VW 1934-gyel, harmadik a Fiat 1525-tel. Gyengén teljesített eddig a Kia, a Land-Rover, a Mazda, az Opel.

© daimlerchrysler
A 3,5 tonnás kategóriában erősödni tudott az Iveco, 5 tonna alatt visszaestek az eladások, az 5-10 tonnás kategóriában jól szerepelt a MAN és a DAF, 15 tonna alatt csak a Mercedes-Benz tudta hozni a tavalyi eladásokat, 15 tonna felett 20 százalékosnál is jobban nőttek a MAN, a MAZ Baltija, a Mercedes, a Renault, a Scania és a Volvo eladásai. A buszok között a Scania kivételével nőtt a Volvo, a MAN és a Mercedes piaci jelenléte.

Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.