A BKV-vezérkar szeme láttára törte össze egy dolgozó a társaság még át sem vett új trolibuszát, egy Solarist – írta a Blikk.
Csaknem a BKV teljes vezetése elment a Hungária körúti troligarázsba július 1-jén, hogy szemügyre vegyék és kipróbálják a Solarist – idézte fel a történteket a Blikk.
A troliüzemág egyik vezetőjének kollégájára bízták a feladatot, hogy menjen egy kört a járművel. V. István – aki korábban hivatásos trolivezető volt, de a Blikk szerint tíz éve nem ült ilyen volán mögött – az ünneplő igazgatóság szeme láttára beletolatott egy oszlopba. A lap szerint a férfinak a baleset idején nem is volt érvényes engedélye.
Ha nincs a baleset, később Tarlós István főpolgármester is bemutatta volna az új trolit a szabadsága után egy sajtótájékoztatón – írta a Blikk, amely szerint a kár mintegy 3 millió forint.
A helyzetet bonyolítja, hogy a jármű tulajdonosa még nem a BKV, hanem a gyártó cég. A trolit jobb híján most a garázsban dugdossák a kíváncsi szemek elől – tette hozzá a beszámoló.
A BKV a Blikk kérdésére elismerte a balesetet, de szerintük a sofőrnek volt vezetői engedélye, a kár pedig a troli eladóját terheli.
"A jármű forgalomba helyezéséhez szükséges vizsgálatok elvégzéséhez a Solaris T18 típusú csuklós jármű mozgatása vált szükségessé. Mozgatás során a járművel kis sebességgel tolattak, mely művelet alkalmával a kocsiszekrény hátulja idegen tárgynak ütközött. A járművet a BKV Zrt. típusengedéllyel rendelkező kollégája vezette a trolibusz szállítójának megbízásából" – írta a BKV.
A cikk megjelenése után a BKV közleményben is reagált. Ebben azt írták, hogy a Solaris T18 típusú csuklós trolibusz a gyártó Solaris-Skoda megbízásából végzett rutinteszt során sérült meg, méghozzá úgy, hogy a gyártó által felkért járművezető – a BKV típusengedéllyel rendelkező kollégája – kis sebességgel nekitolatott egy oszlopnak.
"Az eladó, a tulajdonos és az üzemeltető közötti megállapodás értelmében a járművek tesztelése, ellenőrzése, valamint vizsgálata során bekövetkező eseményekért és károkért az eladó köteles helytállni. Ennek megfelelően a gyártó rövid időn belül, saját költségén javíttatta a még jelenleg is az ő tulajdonában álló járművet" – közölték.
A BKV szerint az új troli bemutatására eddig azért nem került sor, mert a jármű a típusengedély nélkül nem kerülhet forgalomba. Hozzátették, ennek megszerzése is a Solaris-Skoda feladata, jelenleg tartanak a szükséges tesztelések.
A járművet augusztus végén mutatnák be, de nem Tarlós István főpolgármester, hanem Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes és Dabóczi Kálmán vezérigazgató részvételével. Az új trolik utasokat csak az után szállíthatnak, ha a prototípus járművek teljesítik a kétezer kilométer utasok nélküli futástesztet is – közölték.