Mennyibe kerül elektromos autót venni, és mennyibe fenntartani? Szabad-e használtan vásárolni? Hogyan működnek a nyilvános töltők, és miért nem ugyanaz autót tölteni, mint tankolni? Mit lehet kezdeni a hatótávparával, és mik az irracionális félelmek a villanyautózással kapcsolatban? Ezekről beszélgettünk fenntarthatósági podcastunkban Vígh Zoltánnal, a Jedlik Ányos Klaszter ügyvezető igazgatójával és Draskovics Andris autós YouTuberrel.
Akkugyáraktól kezdve, városi közlekedésen át egészen a benzinárakig - napról napra egyre több témáról beszélünk, amely így vagy úgy, de kapcsolódik ahhoz, hogy a közeljövőben változás jön a személyi közlekedésben, és az a változás elektromos lesz.
Fenntarthatósági podcastunk legfrissebb adásában összefoglaltunk mindent, amit tudni kell a villanyautózásról 2023-ban: megnéztük, hol van a belépési küszöb anyagilag, realitás-e, hogy 12 év múlva ne lehessen robbanómotoros autókat venni, hogyan működnek a töltőállomások, miért (nem) jó megoldás a plugin hibrid, és milyen hatással lehet a jó szabályozás az elektromos előrelépésre. Nagy Iván László vendége Vígh Zoltán, a hazai villanyautózás szabályozási fejlesztésében részt vevő Jedlik Ányos Klaszter ügyvezető igazgatója és Draskovics Andris autós tartalomkészítő volt, valamint megszólal Nagy Norbert, a Kia Hungary ügyvezető elnöke is.
Kövesse és hallgassa meg a HVG Podcastok műsorait az alábbi platformok bármelyikén: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, SoundCloud, YouTube
Vagy iratkozzon fel a Fülke csatornájára itt: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts
Rendszeres hallgatója a zCastnak, vagy bármely HVG-s podcastnak? Töltse ki a HVG Podcastok 2023-as hallgatói kérdőívét, és vegyen részt a tartalomfejlesztésben!
A kérdőívet ITT találja. Köszönjük!
- 1:16: Az elektromos autózásra a világ mint a közlekedés jövőjére tekint. Ez így, ahogy van, igaz; igaz lehet, de nem biztos, hogy a most elterjedt, lítium-akkumulátoros formában; vagy ez csak egy szépségtapasz a fenntarthatósági küzdelemben?
- 3:53: Végleg letettük a voksot a lítiumionos akkumulátoros megoldás mellett? Befolyásolhatja-e az átállást a vásárló?
- 10:22: Realitás-e, hogy 2035-től ne lehessen robbanómotoros autókat árulni? Mik a legfontosabb feladatok, hogy sikerüljön?
- 14:28: Zárult-e az olló a robbanómotoros és az elektromos autók árai között? Mi vezeti felfelé az árakat az autópiacon?
- 21:20: „Szabad-e” elektromos autót venni használtan? Mire kell odafigyelni, mik a tévhitek? Mi köze az akkumulátorszabályozásnak ehhez?
- 28:17: Támogatói tartalom – Nagy Norberttel a Kia Hungary ügyvezető elnökével beszélgetünk az elektromos átállás gyártói-forgalmazói oldaláról
- 36:32: Jelenleg hogyan kell elképzelni a töltőinfrastruktúrát? Ki és hova építhet nyilvános töltőt, szabályozza-e valaki az árakat, kik a legnagyobb szereplők a piacon? Hol töltik a magyarok az autóikat, mire van igény?
- 38:59: Mi az a TEN-T hálózat? Milyen szabályozási környezetet teremt? Mi köze van ennek az egész ország elektromos hálózatához?
- 46:58: „Range anxiety” – mennyire biztonságos ma Magyarországon elektromos autóval elindulni? Az ország mely részén kevésbé?
- 51:35: AC vagy DC töltés? Mi a különbség?
- 56:45: Plug-in hibridek – tökéletes átmeneti megoldás vagy visszaélés a zöld rendszámmal?
- 1:03:43: Miért nem elég az autók motorjával foglalkoznunk?
- 1:05:09: Jótanácsok azoknak, akik félnek váltani.
Simon Anita: A hulladék értékes tud lenni, érdemes ezt kihasználni
Új mentalitásra van szükség a hazai hulladékgazdálkodási piacon, amelyet alaposan megrostál majd az elkövetkező egy-két év, véli az Alteo szakértője. Vélemény.